رونمایی از لباس فضانوردان در ماموریت سفر به ماه “آرتمیس”

به گزارش ایسنا و به نقل از سی‌بی‌سی‌نیوز، از لباس فضانوردی جدید ماموریت آرتمیس ۳ مراسمی که امروز ساعت ۱۸ به وقت ایران آغاز شد و به صورت زنده نیز پخش شد، رونمایی شد. راسل رالستون (Russell Ralston)، معاون مدیر برنامه پیاده‌روی فضایی در اکسیوم اسپیس گفت که این لباس فضای جدید در مقایسه با لباس‌های حجیم و غیرقابل تحمل آپولو که باعث افتادن فضانوردان در حین راه رفتن روی ماه شد، به گونه‌ای طراحی شده است که قابلیت تحرک دارد. بهتری ارائه دهندگان.

انتهای پیام



منبع

نکته قابل توجه این است که نسخه نهایی لباس به رنگ سفید تولید می شود تا از فضایی که در برابر گرمای شدید محافظت شود.

رونمایی از لباس فضانوردان در ماموریت سفر به ماه "آرتمیس"

لباسی که از آن رونمایی شده نسخه اولیه است و رالستون می‌گوید که لباس‌های فضایی نهایی یک تفاوت قابل توجه است و آن رنگ لباس است. لایه بیرونی سفید خواهد بود و در آن از مایلار (Mylar) و کولار (Kevlar) که نوعی الیاف به ویژه استفاده می شود. فضانوردان با این لباس به بخشی از ماه خواهند رفت برخی از دهانه‌های آن جا سردترین دماهای منظومه شمسی را دارند.

این لباس فضای قرن بیست و یکمی با استفاده از فناوری پیشرفته ساخته شده و برای مثال در تولید آن از برش‌های لیزری که پارچه‌های مختلف را دقیقاً برش می‌زند و چاپگرهای سه بعدی که باعث صرفه‌جویی در هزینه و زمان می‌شوند، استفاده می‌شود. برخی از اجزای خاص با استفاده از چرخ خیاطی سنتی مونتاژ می‌شوند.

در طراحی مجدد فضای فضایی همه موارد از بالا تا پایین در نظر گرفته شده است. کلاه جدید فضانوردان دید بهبود یافته‌های ارائه می‌دهد و چکمه‌ها به ویژه برای پیاده‌روی روی ماه طراحی شده‌اند و دارای دمای مناسبی برای قطب جنوبی ماه هستند.

بخوان  ۸ برنامه فناوران ترک برای مردم زلزله‌زده ترکیه

رالستون می‌گوید: سفر به منطقه‌ای در ماه که دائماً در سایه است کاری است که پیش از این هرگز انجام نشده است.

لارا کرنی (Lara Kearney)، سرپرست این برنامه در ناسا، گفت: این بررسی به ما نشان می‌دهد که لباس فضای جدید چقدر قابل تحرک دارد و خدمه بعد از شش یا هفت ساعت چه احساسی خواهد داشت. و تضمین می‌کند که شرکت اکسیوم الزامات مورد نظر را اعلام کرده است.

به گفته‌ی پگی ویتسون (Peggy Whitson)، مدیر پروازهای فضایی سرنشین‌دار در اکسیوم و فضای سابق ناسا که بیش از هر آمریکایی از زمان خود را در فضای گذرانده است، این لباس فضایی اولین لباس فضایی است که به طور خاص برای یک زن طراحی شده است. .

رالستون افزود: راه رفتن یا انجام بسیاری از فعالیت‌های مشابه آنچه در ماموریت آپولو انجام می‌شود با این لباس بسیار آسان‌تر خواهد بود.

ماموریت آرتمیس ۳ که قرار است در سال ۲۰۲۵ انجام شود اولین زن و مرد فضاینورد دیگری را پس از چند دهه دیگر به سطح ماه باز می‌گرداند.

رونمایی از لباس فضانوردان در ماموریت سفر به ماه "آرتمیس"

ناسا و شرکت فضایی اکسیوم اسپیس (Axiom Space) از لباس فضایی جدید خود برای ماموریت ماه آرتمیس ۳ رونمایی کردند.

این لباس همچنین شامل ابزارهای مناسب کاوش ماه است. کلاه آن دارای چراغ و یک دوربین HD است.

برای آماده سازی لباسی که قرار است در زمان فرود روی ماه در سال ۲۰۲۵ استفاده شود، اکسیوم اسپیس و ناسا آن را در آزمایشگاه شناوری خنثی در مرکز فضایی جانسون در هیوستون خواهد کرد. در این آزمایشگاه بخشی از یک استخر ۱۲ متری به منطقه‌ای شبیه به ماه تبدیل شده است.

بخوان  کروم می تواند به زودی یک ارتقاء بزرگ هوش مصنوعی - از جمله تم های شخصی سازی شده - دریافت کند