ربات‌های قابل تنظیم برای انجام انواع کارها در فضا

انتهای پیام



منبع

الهام گرفتن از کرم‌ها

ربات‌های قابل تنظیم جدید را می‌توان برای کارهایی که در اجرا می‌شود، در پیکربندی‌های مختلف کنار هم قرار داد، ترکیب کرد و مطابق داد.

مایکل براون از اعضای گروه سازنده این ربات‌ها می‌گوید: از حالتی که ما به الهام از حیوانات فکر می‌کنم، متوجه می‌شویم که یکی از ساده‌ترین حیوانات، کرم‌ها هستند که حرکات مشابهی را با بازو یا پا یا ستون فقرات انجام می‌دهند و سپس این ایده خلق می‌شود که ما می‌توانیم همه این ربات‌ها را با استفاده از ویژگی‌های کرم مانند بسازیم.

وی افزود: این طراحی، پذیرفتن، پایدار و مقرون به صرفه است.

جورج لوردوس، سرپرست این گروه می‌گوید: می‌توانید یک سوله روی ماه را با قفسه‌هایی از ربات‌های WORMS کنید. فضانوردان می‌توانند به این سوله بروند، ربات‌های مورد نیاز خود را به همراه پایه‌ها، بدنه‌ها، حسگرها و ابزارهای مناسب انتخاب کنند و همه چیز را به هم بچسبانند و پس از انجام کار مورد نظر، برای انجام کارهای دیگر دوباره آن‌ها را جدا کنند. نحوی دیگر مونتاژ کنند تا یک ربات جدید بسازند.

کوین کمپتون، مرکز تحقیقات لنگلی ناسا می‌گوید: عبارات بسیار برای توصیف سیستم‌های فضایی برای اکتشافی آینده وجود دارد، از جمله‌ای که باید ماژولار، قابل تنظیم، سازگاری و تطبیق پذیری، پذیرش، مفهومی و غیره باشند و مفهوم WORMS. همه این ویژگی‌ها را به همراهی دیگر در بر می‌گیرند.

گام بعدی این بود که این رباتها قابل تنظیم باشند.

این سیستم‌های جدید WORMS نامیده می‌شوند و بر اساس بیانیه‌های مطبوعاتی مهندسان MIT که به تازگی منتشر شده است، آنها می‌توانند نحوه برخورد ما با فضای رباتیک را متحول کنند.

بخوان  خشکی چشم، بهبود قرنیه را پس از آسیب تغییر می دهد

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، وقتی بالاخره در فضای مستقر می‌شود، به انواع ربات‌ها نیاز دارند تا زندگی در آنجا را آسان‌تر کنند. اکنون مؤسسه فناوری ماساچوست(MIT) این ایده را با معرفی ربات‌های قابل ترکیب و تطبیق می‌کند که می‌توانند در پیکربندی‌های بی‌شماری برای کارهای مختلف مونتاژ شوند، به سطح ارتقاء داده می‌شوند.

این ربات‌های مَفصلی مستقل از هر کدام از موتورها، حسگرها، رایانه و باتری خود را می‌سازند. آنها می‌توانند برای انجام کارهای پیچیده‌تر یا به صورت جداگانه برای کوچکتر کردن با هم جمع شوند.

مهندسان MIT برای ساختن این ربات‌ها از یکی از منعطف‌ترین حیوانات روی زمین یعنی کرم‌ها الهام گرفته‌اند.

بروک بنشه از اعضای دیگر این گروه می‌گوید: ایده ما این بود که تنها با چند قسمتی که به روش‌های مختلف ترکیب شده‌اند، می‌توان همه این ربات‌های مختلف را با هم ترکیب کرد.