۴۸ ماهواره «استارلینک» به مدار زمین پرتاب شدند

۴۸ ماهواره «استارلینک» به مدار زمین پرتاب شدند

به گفته برخی از کارشناسان، این شبکه همیشه در حال رشد می‌تواند خطری برای فضای پایدار در بلندمدت باشد. به عنوان مثال، ماهواره‌های استارلینک اخیراً 2000 دستگاه از برخورد را در یک بازه زمانی شش ماهه انجام دادند و این تعداد با رسیدن فضاپیماهای بیشتر به مدار افزایش یافت.

مرحله موشک برای فرود آمدن روی سکوی فرود شناور بدون سرنشین شرکت اسپیس‌ایکس که در اقیانوس آرام مستقر بود، به زمین بازگشت. این نقطه عطف حدود هشت دقیقه و پنجاه پس از بلند شدن رخ داد. اسپیس‌ایکس در شرح مأموریت: این دوازدهمین پرتاب و فرود برای این تقویت‌کننده نوشتار ویژه بود.

به گفته «جان مک‌داول Jonathan McDowell) اخترفیزیکدان و ردیاب ماهواره، اسپیس‌ایکس‌ها بیش از ۴۷۰۰ ماهواره استارلینک را پرتاب کرده است که بیشتر آنها در حال حاضر عملیاتی هستند.

۴۸ ماهواره جدید «استارلینک» در جدیدترین پرتاب شرکت «اسپیس‌ایکس» به مدار زمین رفتند.

مرحله فوقانی فالکون ۹، حمل ماهواره‌های استارلینک را به مدار پایین زمین ادامه داد. همه آنها طبق برنامه ریزی باید حدود ۱۹ دقیقه پس از بلند شدن در آنجا مستقر شوند.

انتهای پیام



منبع

یک موشک «فالکون ۹»(Falcon ۹) حامل ۴۸ ماهواره استارلینک، ساعت ۳:۲۹ بعد از ظهر به وقت منطقه زمانی شرقی از «پایگاه نیروی فضایی وندنبرگ»(VBG) کالیفرنیا بلند شد و در مسیر رسیدن به سمت مرز نهایی، لایه قرار گرفت. ضخیمی از مه را به جا گذاشت.

این شبکه بزرگ ماهواره‌ای، خشم برخی از ستاره‌شناسان را برانگیخته است که می‌گویند ماهواره‌های استارلینک مانع رصد آنها می‌شوند.

تعداد ماهواره‌های استارلینک در آینده نزدیک خواهد یافت. این شرکت مجوز استقرار حدود ۱۲ هزار ماهواره را در مدار پایین زمین دارد و علاوه بر آن، برای ۳۰ هزار ماهواره دیگر نیز مجوز داده است.

بخوان  توسعه‌دهنده برنامه فرانسوی با Adobe قدرتمند مقابله می‌کند

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، شرکت «اسپیس‌ایکس»(SpaceX) یک گروه بزرگ دیگر از ماهواره‌های اینترنتی «استارلینک»(Starlink) خود را روز هفتم ژوئیه به مدار زمین پرتاب کرد و موشک بازگشته را روی یک کشتی در اقیانوس آرام فرود آورد.