نانو فناوری چیست؟ به زبان ساده و خودمانی نانو گستر کیمیاگران آروند | 1biti

یکی دیگر از مهم ترین کاربردهای نانو ذرات استفاده از آن ها برای انتقال داروهای شیمی درمانی است که برای درمان سرطان به کار می رود. با کوچک شدن ابعاد ترانزیستورها، در یک مساحت ثابت از تراشه، می‌توان تعداد بیشتری از ترانزیستورها را جای داد که در نتیجه منجر به افزایش سرعت محاسبات می‌شود. همچنین با کوچک‌تر شدن ابعاد ترانزیستورها انرژی مصرفی آن‌ها نیز کاهش پیدا کرده که در نتیجه آن گرمای کمتری توسط تراشه نیز تولید می‌شود.

http://118amoozesh.ir

با توجه به اينکه سهم هر کشور يا بنگاه در زمان شکل‌گيري يک بازار تثبيت مي‌شود، زمان سرمايه‌گذاري براي رسيدن به جايگاه مناسب، همين امروز است. • افزايش توان محاسباتي بوسيلة نانوتکنولوژي، ترسيم وضعيت شبکه های ماکروملکولی را در محيط‌هاي واقعي ممکن مي‌سازد. نیروی الکتریسیته مجله خبری 1 بیتی ساکن دارای تأثیر قدرتمندی بر روی توپ‌های کوچک است. دلیل این پدیده آن است که الکتریسیته ساکن بر روی سطح یا سطح خارجی توپ‌ها ایجاد می‌شود و در دنیای نانو مساحت سطح در واحد حجم بسیار بالا می‌باشد. نیروی الکتریسیته ساکن از اهمیت ویژه ای در دنیای نانو برخوردار می‌باشد.

معرفی فناوری نانو[ویرایش]

ذرات نانو در محصولات دارویی جذب خود را در بدن بهبود می بخشند و اغلب از طریق دستگاه های پزشکی ترکیبی، آن ها را آسان تر می کنند و همچنین می توان از نانوذرات برای انتقال داروهای شیمی درمانی به سلول های خاص نظیر سلول های سرطانی استفاده کرد. نانو تکنولوژی همچنین به دنبال ارائه راه حل هایی برای امنیت غذایی است. در سطح جهانی، مشکلات ناشی از خشکسالی باعث کاهش تولید مواد غذایی به ویژه در بخش کشاورزی شده است. در این مورد، نانوتکنولوژی به فن آوری موجود ارگانیسم های اصلاح شده ژنتیکی در یافتن راه های جدید برای بهبود تولید مواد غذایی کمک می کند.

  • از این رو برنامه‌های تشویقی متعددی برای سوق دادن مخترعان و دانش‌پژوهان به سوی ساخت ادوات و تجهیزات مرتبط با فناوری‌نانو تدوین و اجرا شده‌اند.
  • این روکش به دوکسیل اجازه می دهد تا از تشخیص و تخریب سیستم ایمنی اجتناب کنند، در نتیجه زمان ماندگاری دارو در بدن را افزایش می دهد.دوکسیل فرصت بیشتری برای رسیدن به بافت توموری دارد، که در آن دارو به آرامی چکه می کند.
  • به کمک علم نانو می‌توانیم به نوع اتم‌های تشکیل دهنده یک ساختار مولکولی پی ‌ببریم.
  • نانو تکنولوژی یا فناوری نانو در علوم مختلف مثل پزشکی، مهندسی، محاسبات، رباتیک، تولید و غیره کاربرد دارد و می‌تواند …
  • در این مورد، نانوتکنولوژی به فن آوری موجود ارگانیسم های اصلاح شده ژنتیکی در یافتن راه های جدید برای بهبود تولید مواد غذایی کمک می کند.
بخوان  هوش مصنوعی (AI) چیست؟ 1 بیتی

علم شیمی به دستکاری مواد و مولکول ها میپردازد وازین رو با ابعاد نانومتریک غریبه نیست . مواد در ابعاد نانو از سرعت و دقت بیشتری برای تغییر پذیری و شکل گیری برخوردار هستند . سطحی آبگریز شده توسط نانو پوشش‌هایکی دیگر از کاربردهای نانوتکنولوژی، تولید نانو ساختارهای کربنی است که در شکل‌های متفاوتی نظیر گرافن یا نانو لوله‌های کربنی ظاهر می‌شوند. گرافن و نانولوله‌های کربنی ساختاری سخت و محکم، با رسانایی الکتریکی فوق‌العاده دارند، انعطاف پذیر و بسیار سبک هستند و هر کدام بسته به شرایط دارای کاربرد و استفاده مفیدی هستند.

لوازم جانبی موبایل

آرتاسیل بعنوان یک پوشش نهایی جهت سنگ های آنتیک ومصنوعی ، سطوح بتنی ، آجری وسفال مورد استفاده قرار می گیرد . همیشه در میان عامه می‌شنویم که مثلاً می‌پرسند چطور نانوی این محصول را می توانیم فعال نماییم؟! نکته مهم، خواص جدیدی بود که این مواد در ساختارهای جدیدشاننشان می‌دادند. از طرفی در این سالهاذرات کروی کربنی نیز در حال کشف و شناسایی بودند. در واقع این احجام از 5 ضلعی هایی با مولکولهای کربنی ساخته می‌شوند و به شکلی شبیه کره در می‌آیند. سازمان‌های پیشرو و هدفمند با آموزش‌های سازمانی فرادرس، فرصت رشد و ارتقای مهارت را برای کارکنان خود فراهم ساخته‌اند.

پودر سرامیک نسوز؛ چیستی، انواع و کاربردها