چین در حال آماده شدن برای یک پرتاب مهم است

این آژانس افزود: امکانات در منطقه پرتاب فضای ونچانگ، در شرایط خوبی است و بررسی‌های عملکردهای مختلف این فضاپیما قبل از پرتاب و آزمایش‌های مشترک طبق برنامه‌ریزی انجام خواهد شد.

تیانژو ۴ که در ۱۰ ماه از مرکز پرتاب فضایی ونچانگ در استان هاینان پرتاب شد، یک روز بعد از آن روز در فاصله ۴۰۰ کیلومتری به تیانگونگ متصل شد. این فضاپیما با حمل نزدیک به ۶ متریک تن سوخت و مواد، از جمله بیش از ۲۰۰ بسته، وظیفه پشتیبانی از ماموریت شنژو۱۴ را برعهده داشت که طی آن یک خدمه سه نفره قرار دارد ۶ ماه را در داخل ایستگاه فضایی اسپری کنند. خدام این ماموریت انجام داده است از پنج ماه را در ایستگاه فضایی چینی‌ها موسوم به تیانگونگ اسپری‌اند.

این وسیله نقلیه باری ۱۳.۵ تن وزن دارد و می‌تواند ۶.۹ تن مواد را به ایستگاه فضایی منتقل کند.

این آژانس در اطلاعیه‌های اعلام کرد که فضاپیمای باری تیانژو ۵ در آینده نزدیک در زمان مناسب به فضای پرتاب خواهد شد.

به گزارش آژانس فضایی سرنشین‌دار چین، ترکیبی از فضاپیمای باری تیانژو ۵ و موشک حامل لانگ ۷ و ۶ (Long ۷ March Y6) روز چهارشنبه قبل از حرکت فضاپیمای باری تیانژو ۴ از ایستگاه فضایی تیانگونگ، در بعدازظهر به منطقه پرتاب در ونچانگ، استان. هاینان منتقل شد.

این آژانس روز گفت: فضاپیمای باری تیانژو ۴ چهارشنبه در ساعت ۲:۵۵ بعد از ظهر به وقت محلی از تیانگونگ خارج شد و در زمان مناسب توسط کنترل‌کننده‌های زمینی به زمین هدایت خواهد شد.

به گزارش ایسنا و به نقل از چینادیلی، در حالی که چین برای پرتاب فضاپیمای باری تیانژو ۵ آماده می شود، فضای باری تیانژو ۴ این کشور در حال آماده شدن برای بازگشت به زمین است.

بخوان  متا نسخه سخت افزاری بزرگ بعدی خود را به اشتراک می گذارد: اولین عینک AR خود، و ما هیجان زده هستیم
فضاپیمای باری “تیانژو ۵” (Tianzhou 5) چین در شرف پرتاب به مقصد ایستگاه فضای تیانگونگ این کشور است.

در حال حاضر، ایستگاه تیانگونگ از یک ماژول اصلی، دو ماژول آزمایشگاهی و یک فضاپیما برای انتقال فضانوردان تشکیل شده است.

تیانژو ۴ سومین فضاپیمای باری است که پس از تیانژو ۲ و تیانژو ۳ در آنجا متصل شده است. هر فضاپیمای باری تیانژو که بیش از یک سال طراحی شده است، دارای دو بخش است: یک کابین بار و یک بخش پیش رانش. طول این فضاپیماها ۱۰.۶ متر و عرض آن ۳.۳۵ متر است.

انتهای پیام



منبع