نقش مهم در شکل گیری مغز

می‌توان بر سلامت روان ما تأثیر بگذارد

محققان گفتند: آنچه ما دریافت می کنیم، این است که در انواع کارها، ریتم های مغز با ریتم ما ارتباط نزدیکی دارد. وقتی عمل دم را انجام می‌دهیم، ما نسبت به دنیای بیرون حساس‌تر هستیم، در حالی که وقتی نفس را بیرون می‌دهیم، مغز بیشتر کوک می‌شود. پروفسور میکا آلن توضیح داد که این با استفاده از برخی از ورزش‌های شدید همخوانی، برای مثال تیراندازان حرفه‌ای آموزش دیده‌اند که ماشه را در انتهای بازدم بکشند.

در این مطالعه نتایج بیش از 10 مطالعه را با نتایج تصویربرداری از مغز جوندگان، میمون‌ها و انسان‌ها انجام دادند و از آن برای ارائه یک مدل محاسباتی جدید استفاده کردند که توضیح می‌دهد چگونه می‌توان مغز را بر روی مغز تأثیر گذاشت.

به گزارش ایسنا و به نقل از تی ان، اثر آرام‌بخش در موقعیت‌های استرس زا، مفهومی است که بیشتر ما با آن آشنا هستیم. اکنون پروفسور میکا آلن از دپارتمان پزشکی بالینی دانشگاه آرهوس یک قدم به این است که چگونه نفس مغز ما را شکل می دهد، نزدیک شده است.

انتهای پیام



منبع

تثبیت ذهن ما از طریق یک تاکتیک شناخته شده و مورد استفاده در بسیاری از سنت‌ها مانند یوگا و مدیتیشن است. مطالعه جدید چگونگی ایجاد این امکان توسط مغز روشن می‌کند. این مطالعه نشان می‌دهد که سه مسیر در وجود مغز وجود دارد که این بین بین و فعالیت مغز را کنترل می‌کند. همچنین نشان می‌دهد که الگوی ذهن ما را حرکت‌دهنده می‌کند، به این معنی که نورون‌ها در زمان‌های خاصی از احتمال محرک‌ها بیشتر می‌شوند.

بخوان  مسابقات مسلمان برای بهره‌گیری از جایزه مصطفی (ص) برای حل مسائل

درک اینکه چگونه مغز ما را شکل می‌دهد و در نتیجه، خلق و خو، افکار و رفتار ما را شکل می‌دهد، هدف مهمی برای درمان و درمان بهتر بیماری‌های روانی است.

میکا آلن توضیح داد که این مطالعه نشان می‌دهد که چیزی بیش از کاری است که ما برای زنده ماندن انجام می‌دهیم. این نشان می‌دهد که مغز و تنفس به گونه‌ای در هم می‌آیند و می‌کنند که از بقای عمل می‌کنند و در واقع بسیار بر احساسات، توجه ما و پردازش ما از دنیای خارج تأثیر می‌گذارند. مدل ما نشان می‌دهد که مکانیسم مشترکی در مغز وجود دارد که ریتم را به این رویداد مرتبط می‌کند.

مطالعات دانشگاه آرهوس دانمارک در مطالعه بعدی به بررسی اینکه چگونه مغز ما را شکل می‌دهد، پرداخته‌اند.

مطالعه جدید به هدف اولیه را برای مطالعات آینده در مورد بیماران مبتلا به اختلالات تشخیصی یا خلقی می‌دهد. محققان گفتند: ما همچنین دوست داریم بررسی کنیم که چگونه عواملی مانند استرس، خواب و حتی چیزهایی مانند خواب در زمستان بر روی مغز و مغز تاثیر می‌گذارند. ما برای ادامه این تحقیق بسیار هیجان انگیز هستیم.

مشکلی با افزایش بسیار زیاد خطرات خلقی مانند اضطراب و افسردگی مرتبط است. ما می‌دانیم که مشکل، بیماری و اختلالات روانپزشکی نزدیکی با هم دارند. میکا آلن گفت که مطالعه ما این احتمال افزایش می‌دهد که درمان‌های بعدی برای این مشکل در توسعه راه‌های جدید برای تنظیم مجدد ریتم‌های مغز و بدن، به‌جای درمان مجزای هر یک از آن‌ها باشد.