ناسا یک محافظی را آزمایش کرد

به گزارش ایسنا، این محافظی سوار بر موشک اطلس ۵ از پایگاه نیروی فضایی وندنبرگ به فضای پرتاب شد. این سپر حرارتی با موفقیت در فضای مستقر شد و حدود دو ساعت پس از پرتاب در اقیانوس در نزدیکی هاوایی فرود آمد.

آژانس فضایی ایالات متحده معمولاً یک ساعت پس از پرتاب اخبارش را به روز کرد و ارزیابی کرد که LOFTID را با موفقیت در ارتفاع حدوداً ۷۸ مایل کیلومتری در مدار زمین مستقر کرده است. این بدان معناست که سپر حرارتی فرود خود را به سمت جو زمین آغاز کرده است.

LOFTID در کنار محموله اصلی موشک اطلس ۵ که ماهواره هواشناسی مشترک قطبی ماهواره (JPSS) بود، پرتاب شد که با موفقیت در مدار قرار گرفتن تا اطلاعات آب و هوا را برای اداره ملی اقیانوسی و جوی جمع آوری کند.

فناوری اسپر حرارتی بادی ناسا در مدار پایین زمین (LOFTID) به مأموریت‌های سیاره‌های آینده به مریخ اجازه می‌دهد تا یک سپر حرارتی متمرکز و قابل قبول را در محفظه‌ای بار حمل کنند که می‌توان آن را قبل از اینکه ماموریت وارد می‌شود به مقصد برسد، باز کند.

این ماموریت آخرین پرتاب اطلس 5 از پایگاه نیروی فضایی وندنبرگ در کالیفرنیا را رقم زد، زیرا سازمان ائتلاف پرتاب و راه‌اندازی برای اولین بار آماده پرتاب موشک ولکان (Vulcan rocket) نسل بعدی خود می‌شود. این موشک در ساعت ۱:۴۹ بامداد به وقت محلی به آسمان پرتاب شد.

انتهای پیام



منبع

ناسا در وب‌سایت خود می‌گوید: LOFTID برای مقاومت در برابر دمای ورودی به جو و تا تحمل دمای بیش از ۲۹۰۰ درجه فارنهایت (۱۶۰۰ درجه سانتی‌گراد) ساخته شده است.

بخوان  ساخت دستگاه بارگذاری تسریع شده روسازی راه‌ها در کشور

در جریان پخش زنده ناسا از این رویداد، یکی از مقامات ناسا توضیح داد که استفاده از فناوری در LOFTID مزایایی در زمین نیز خواهد داشت. در واقع، از همان مواد محافظ حرارتی برای ساخت نمونه کمکی برای جلوگیری از آتش سوزی جنگل‌ها استفاده شده است.

ناسا به یک محافظ حرارتی بادی را برای اکتشافات سیاره‌ای در مدار آزمایشی انجام داده است.

نیم‌ساعت بعد، ناسا تصاویر زنده را از LOFTID در حال سقوط به اقیانوس در نزدیکی هاوایی ثبت کرد. این محافظی توسط یک قایق از آب، خارج و سپس راه خشکی می‌شود. یک ضبط کننده در LOFTID نیز اندکی قبل از سقوط رها و بازیابی خواهد شد.