ساخت دستگاه بارگذاری تسریع شده روسازی راه‌ها در کشور


دستگاه بارگذاری تسریع‌شده روسازی (APT) با شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل و مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی ساخته می‌شود.

به گزارش ایسنا، به‌دنبال اجرای طرح راه‌اندازی و شهرسازی بر حکمرانی فناورانه و به منظور بهبود روش‌های طراحی سازه‌های روسازی، کاهش آسیب‌های ناشی از خرابی در پروژه‌های روسازی در حال اجرا و همچنین کاهش هزینه‌های مربوط به و نگهداری روسازی راه‌های کشور، دستگاه‌های بارگذاری روسازی شده (APT) با شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل و مرکز تحقیقات راه‌اندازی، مسکن و شهرسازی ساخته می‌شود.

بدین منظور تفاهم نامه ساخت دستگاه بارگذاری تسریع شده روسازی (APT) و توسعه همکاری های علمی و آموزشی بین مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور امضا شده است.

آزمایش‌های خودرو، مهندسی ژئوتکنیک، کالیبراسیون مدل‌های پیش‌بینی، ارزیابی ایمنی راه‌ها، ارزیابی پل، ارزیابی سیستم‌های زهکشی، آزمایشات زیست محیطی و تحقیقات حوزه حمل‌ونقل از دستگاه‌های بارگذاری تسریع‌شده روسازی (APT) است.

در آیین تبادل این تفاهم نامه محمد مهدی حیدری، سرپرست مرکز تحقیقات، مسکن و شهرسازی گفت: راه حل این مرکز در دوره جدید وزارت راه و شهرسازی اجرای نوآورانه و استفاده از فناوری های جدید در پروژه های ملی است. در این راستا مرکز تحقیقات راه‌اندازی، مسکن و شهرسازی و شرکت ساخت و توسعه زیربنایی کشور با هدف اجرای راه‌های نوین اجرایی در حوزه‌سازی و روسازی اقدام به انعقاد این تفاهم نامه کرده است که بر اساس مفاد آن علاوه بر همکاری در مستندسازی و مدیریت دانش ساخت دستگاه. بارگذاری تسریع شده روسازی (APT)، آموزش های لازم برای استفاده و استفاده از دستگاه ارائه خواهد شد.

بخوان  Meta's Quest Pro اکنون می تواند زبان شما را ردیابی کند، اما این به روز رسانی نیست که هدست بیشتر به آن نیاز دارد

حیدری همچنین با تاکید بر ضرورت بازنگری و التزام اجرای قوانین و مقررات منطبق با دانش روز دنیا در حوزه روسازی و راه‌سازی، افزودن: مرکز تحقیقات به عنوان بازوی علمی نظام فنی و اجرایی کشور، در تدوین و بازنگری نشریه‌های نظام فنی همکاری خوبی با سازمان برنامه. و بودجه کشور، بنابراین توسعه و الزامات فنی استفاده از فناوری‌های نوین در پروژه‌ها مورد توجه این مرکز قرار دارد.

خیرالله خادمی، مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور نیز با تأکید بر مستندات و مدیریت دانش در حوزه‌های راه‌سازی و راهداری کشور، خاطر کرد: استفاده از روش‌های سنتی هزینه‌های هنگفتی به نظام اقتصاد پروژه‌های عمرانی کشور وارد می‌کند. در این زمینه ارتقای دانش مجریان و ناظران پروژه‌ها، به‌روزرسانی ماشین‌آلات و تجهیزات و ارائه آموزش‌های لازم برای عوامل اجرایی و نحوه استفاده از این دستگاه‌ها، در کنار به‌روزرسانی‌ها و تغییرات قانونی و ایجاد الزامات قانونی برای کارگیری فناوری‌های نوین توسط مجریان طرح‌ها و پروژه‌ها نیاز دارند.

وی اظهار نظری کرد که مرکز تحقیقات راه‌اندازی، مسکن و شهرسازی به عنوان مأموریت خود در زمینه توسعه و توسعه دانش و فناوری‌های نوین در حوزه راه‌سازی و روسازی راه‌های کشور بردارد.

به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، بر اساس این تفاهم‌نامه انجام مطالعات، طراحی و ساخت دستگاه بارگذاری تسریع شده روسازی (APT) توسط مرکز تحقیقات راه‌اندازی، مسکن و شهرسازی و با حمایت مالی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور انجام می‌شود. می شود. همچنین تشکیل کارگروه‌های موردنیاز توسط مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، تحقیق و توسعه این دستگاه، انتقال دانش فنی و ارائه آموزش‌های لازم برای ساخت دستگاه، نظارت عالیه مرکز بر مصالح نوین روسازی‌های مختلف، با استفاده از دستگاه، تعریف، ارائه و برگزاری دوره‌های متنوع تخصصی و کارگاه‌های مختلف آموزشی و توسعه‌های طراحی روسازی راه‌های مختلف کشور، در قالب و بازنگری دستورالعمل‌ها و آیین‌نامه‌ها توسط مرکز تحقیقات، راه‌اندازی مسکن و شهرسازی صورت می‌گیرد.

بخوان  بگو پنیر! به زودی می توانید تلفن اندرویدی خود را به یک وب کم رایانه شخصی بی سیم در ویندوز 11 تبدیل کنید

انتهای پیام



منبع