ایستگاه فضایی چین روی زمین!

در عین حال، چین قبلاً اعلام کرده بود که قصد دارد ماژول دیگری را به ایستگاه فضایی سه ماژوله تیانگونگ اضافه کند. این سه ماژول به ترتیب از ماه مه ۲۰۲۱ به فضای پرتاب و به هم مرتبط شده‌اند.

یک اتاق شبیه ساز، محیط تابش تشعشع را تقلید می‌کند. این اتاق نزدیکترین حالت را به شرایط تابشی واقعی که در فضای مشاهده می‌شود، دارد. این اتاق «تحقیق و آزمایش اجزای ماهواره و فضایپیما» را می‌تواند انجام دهد.

هدف اصلی این پروژه ایجاد بستری برای انجام تحقیقات بنیادی علمی بر روی زمین در شرایط قابل مقایسه با شرایط موجود در فضا. این مرکز امکان آزمایش تجهیزات فضایی مانند قطعات ماهواره و لباس‌های فضایی را می‌کند.

این شبیه ساز ایستگاه فضایی زمینی در شمال شرقی شهر هاربین مستقر است.

مؤسسه چینی از جمله مؤسسه فناوری هاربین(HIT) با شرکت علوم و فناوری هوافضای چین روی این پروژه بی‌نظیر کار می‌کنند.

بر اساس گزارش‌ها، یکی از این سازه‌ها شرایط شرایط ماه را تقلید می‌کند. این شباهت ماه می‌تواند برای بررسی پدیده‌های متعدد در کره ماه مانند ایجاد گرد و غبار و خاک ماه استفاده شود.

برنامه‌های پیش‌بینی می‌سازند که این ایستگاه شبیه‌ساز فضای روی زمین، تحقیقات را از سراسر جهان برای انجام تحقیقات علمی پیشرفته جذب کند.

این مرکز تحقیقاتی در مقایسه با یک آزمایشگاه فضایی، محیطی راحت‌تر را برای ارزیابی ایده‌های فناورانه‌ای ارائه می‌دهد. از طرف دیگر شبیه‌سازها، آزمایش‌ها را ارزان‌تر و ایمن‌تر می‌کنند.

علاوه بر این، اتاق‌های متعددی برای شبیه‌سازی شرایط مختلف، مانند شرایط ریزگرانش، میدان مغناطیسی ضعیف، تشعشعات الکترومغناطیسی، پلاسما و غبار فضایی ساخته شده‌اند.

بخوان  کنترل مولکولهای سرطانی "غیرقابل درمان" با روش جدید

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، طبق گزارش دولتی SCMP در چین، این کشور اولین شبیه‌ساز ایستگاه فضایی در نوع خود را برای انجام آزمایش‌ها و ابزارهای آزمایشی مختلف بر روی زمین توسعه داده است.

به گفته لین شیکیانگ، معاون رئیس سازمان فضایی خدمه چین، این کشور امیدوار است تا سال ۲۰۳۰ اولین خدمه خود را روی کره ماه قرار دهد. ماموریت اکتشافی مشترک انسان و ربات به انسان اجازه می‌دهد برای مدت کوتاهی در سطح ماه باقی بماند.

این اتاق به کمک کمک می‌کند تا در مورد تأثیر خاک ماه موسوم به رگولیت بر فضایپیماها، لباس‌های فضایی و فضانوردان بیاموزند.

انتهای پیام



منبع

از سوی دیگر، یکی از اتاق‌های مغناطیسی از یک میدان مغناطیسی نزدیک به صفر تقلید می‌کند و می‌تواند ابزارهای علمی مختلف را برای استفاده از فضای واقعی فراهم کند.

آزمایش در شبیه سازها

شبیه‌سازی شرایط ماه

به گزارش خبرگزاری شینهوا، علاوه بر پژوهشگران چینی، مؤسسه‌هایی از بیش از ۳۰ کشور برای استفاده از این قرارداد امضا کرده‌اند.

بر اساس‌ها، پژوهشگران اولین گزارش عملیاتی این پروژه را که به «ایستگاه فضایی زمینی» معروف، آغاز کرده‌اند.

لین در ماه مه اظهار داشت که آماده سازی برای مرحله فرود خدمه روی ماه در حال پیشرفت است و همه سیستم های مأموریتی، از جمله سیستم های لازم برای موشک جدید «لنگ مارچ ۱۰»، فضاپیما، فرودگرهای سطح ماه و لباس های فرود روی ماه در حال تحقیق. و توسعه می یابند.

چین یک ایستگاه فضایی زمینی برای شبیه‌سازی شرایط مختلف در فضای می‌سازد که شامل اتاق‌های متعددی است که محیط‌های مختلف را از سطوح ماه گرفته تا شرایط ریزگرانش شبیه‌سازی می‌کنند.

بخوان  درخواست کمک از ستاره‌شناسان آماتور برای تایید سیارات فراخورشیدی