توسعه رباتی هوشمند با الهام از اوریگامی

قابلیت‌های محاسباتی OrigaMech از ترکیب سوئیچ‌های هم‌تافته اوریگامی ساخته شده توسط تا تبدیل شدن و دستورات منطقی بولی برنامه‌ریزی‌شده، مانند «AND»، «OR» و «NOT» به دست آوردند. این سوئیچ‌ها مکانیزمی را فعال می‌کنند که سیگنال‌های الکتریکی را بر اساس فشار فشار و گرمای ورودی به سیستم به صورت انتخابی صادر می‌کند.

«ونژونگ یان» (Wenzhong Yan) سرپرست این مطالعه و دانشجوی دکترای مهندسی مکانیک این دانشگاه گفت: این کار به ایجاد گروهی از ربات‌های اوریگامی با قابلیت‌ها و سطوح خود مختاری آسیب‌پذیرتر می‌شود و در عین حال ویژگی‌های مطلوب مرتبط با ساخت بر روی اوریگامی را نشان می‌دهد. حفظ می کند.

با استفاده از اطلاعات جدید، ابزار سه ربات برای نشان دادن پتانسیل این سیستم ساخت:

  • یک ربات حشره‌مانند با قابلیت راه رفتن که وقتی یکی از آنتن‌هایش مانعی برای تشخیص می‌دهد حرکتش را برعکس می‌کند.
  • یک ربات مانند ونوس مگس‌خوار که وقتی هر دو حسگر فک آن یک شی را تشخیص می‌دهند، طعم را در می‌گیرند.
  • یک ربات دو چرخه قابل برنامه ریزی مجدد است که می تواند در مسیرهای پیش از طراحی با الگوهای هندسی حرکت های مختلف کند.

اکنون، گروهی از دانشکده مهندسی دانشگاه کالیفرنیا لس آنجلس، یک تکنیک ساخت جدید برای ربات‌های کاملاً تاشو ایجاد کرده است که می‌تواند این کار را انجام دهد.

موتور با جاسازی مواد منعطف و انتقال الکتریکی در یک صفحه پلی استر نازک، سیستمی از واحدهای پردازش اطلاعات یا ترانزیستورها را ایجاد می‌کند که می‌توان با حسگرها و محرک‌ها ایجاد کرد. سپس آن صفحه را با توابع قیاسی ساده کامپیوتری برنامه‌ریزی کردند که عملکردهای نیمه هادی‌ها را شبیه‌سازی می‌کند. پس از برش و تا و مونتاژ، آن صفحه ورقه‌ای به یک ربات مستقل تبدیل می‌شود که می‌توان با دقت اطراف را حس کرد و تجزیه و تحلیل کرد و در پاسخ به محیط خود عمل کند. راهنمای نام ربات خود را «OrigaMechs» گذاشتند که مخفف عبارت «Origami MechanoBots» است.

بخوان  98 درصد بهتر است از آب شهری روی زمین بازیافت می‌شود/آب فضانوردان!

«آنکور مِهتا» (Ankur Mehta) محقق اصلی این مطالعه، استادیار مهندسی برق و کامپیوتر و مدیر آزمایشگاه این دانشگاه، گفت: ربات‌ها را می‌توان برای کارکردهای تخصصی طراحی کرد و در صورت استفاده بسیار سریع تولید کرد. همچنین در حالی که راه بسیار دور است اما ممکن است محیط‌هایی در سیارات دیگر وجود داشته باشد که در آنجا ربات‌های کاوشگر برای کاوش بسیار مطلوب باشد. ربات های پیش از مونتاژ شده و ساخته شده با این تکنیک می توانند در یک بسته بندی مسطح برای صرفه جویی از سرمایه گذاری در فضا و مکان حمل شوند. این در سناریوهایی مانند مأموریت‌های فضایی که هر سانتی‌متر مکعب حیاتی است، مهم است. ربات‌های کم‌هزینه، سبک و ساده می‌توانند به ابزارهای آموزشی نوآورانه یا انواع اسباب‌بازی‌ها و بازی‌ها تبدیل شوند.

انتهای پیام



منبع

هم‌تافتن یا تسهیم‌سازی (به انگلیسی: Multiplex) را در مخابرات و شبکه‌های رایانه‌ای به فرآیندی می‌گویند که در آن پیام آنالوگ یا رشته داده‌های دیجیتال در قالب یک نشانک بر روی یک خط مشترک می‌شوند. هدف استفاده مشترک از منابع پرهزینه است. به عنوان مثال، در برخی از اطلاعات موجود در خط تلفن را با یک خط سیم میفرستند.

طراحی بدون تراشه ممکن است به ایجاد ربات‌هایی تبدیل شود که قادر به کار در محیط‌های شدید میدان‌های تابشی یا مغناطیسی قوی و مکان‌هایی با نشانه‌های فرکانس رادیویی شدید یا آسیب‌های الکترواستاتیکی بالا هستند که می‌توانند وسایل الکترونیکی را بر اساس کار سنتی انجام دهند.

با این حال، تراشه‌های کامپیوتری سفت و سخت که به طور سنتی برای فعال کردن قابلیت‌های پیشرفته ربات‌ها (حس کردن، تجزیه و تحلیل و تحلیل و واکنش به محیط) مورد نیاز بود، وزن بیشتری به این مواد ورق‌های نازک می‌کردند. را سخت تر میکرد. یعنی اجزای نیمه هادی باید پس از اینکه ربات نهایی خود را به دست آورد، اضافه کنند.

بخوان  ChatGPT روی جلد مجله «تایم»

یک ربات با الهام از اوگامی توسط تیمی تحت رهبری استاد دانشگاه کالیفرنیا لس آنجلس طراحی شده است، می‌توان زمانی که یکی از آنتن‌هایش مانعی را حس کند، به سمت خود را عوض کرد.

در حالی که ربات‌ها برای نشان دادن یک منبع انرژی مرتبط بودند، چرا که هدفشان بلندمدت آنها است تاجیز ربات‌های اوریگامی مستقل به یک سیستم ذخیره انرژی تعبیه‌شده با باتری‌های لیتیومی لایه نازک است.

یافته‌های این مطالعه در مجله «Nature Communications» منتشر شد.

توسعه رباتی هوشمند با الهام از اوریگامی

به گزارش ایسنا و به نقل از تک اکسپلور، مهندسان حوزه رباتیک‌ از تکنیک‌های مشابه هنر باستانی تا ساخت کاغذ برای توسعه ماشین‌های مستقل متشکل از ورقه‌های نازک و مقبول استفاده می‌کنند. ساخت این ربات‌های سبک وزن، ساده‌تر و ارزان‌تر است.