بهبود سریع زخم با بانداژ الکترونیکی حل شونده در بدن

این گروه تحقیقاتی می‌خواستند بانداژی بسازند که نیازی به برداشتن داشته باشد و دریافت کند که وقتی فلزی از مولیبدن (مولیبدن) به اندازه کافی نازک باشد، می‌تواند قابل‌تخریب‌پذیر باشد.

جان اِی راجرز از دانشگاه نورث وسترن و سرپرست این مطالعه می‌گوید: این یک دستگاه الکترونیکی است اما اجزای فعالی که با زخم ارتباط دارند، کاملاً قابل جذب هستند. به این ترتیب، پس از تکمیل بهبود، مواد به‌طور طبیعی ناپدید می‌شوند و در نتیجه آسیبی به بافت می‌شوند که در غیر این صورت ممکن است در اثر تولید ایجاد شود، از می‌شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از نیو اطلسروزهای کندنناک چسب‌های زخم از روی آسیب پوست ممکن است به زودی به تاریخ بپیوندد، که یک پوشش الکترونیکی را نشان دهد و مقرون به صرفه باشد که نه تنها روند بهبودی زخم را سرعت می‌بخشد و آن را به صورت بی‌سیم قابل انجام است. نظارت است، بلکه زمانی که کارش تمام می‌شود، به شکلی بی‌ضرر در بدن جذب می‌شود.

این شفادهنده هوشمند را روی زخم‌های کشفی در حیوانات بزرگ‌تر آزمایش می‌کنند.

انتهای پیام



منبع

این تحقیق در مجله Science Advances منتشر شده است.

یک پانسمان الکترونیکی جدید توسعه یافته است که باعث تسریع بهبود زخم و پس از استفاده از بدن در حل می‌شود.

بانداژهای الکترونیکی یک فناوری نوظهور و در حال توسعه هستند و پیش از این شاهد پچ‌های باکتری‌ها، پوشش‌هایی هستند که از تحرک افراد نیرومند می‌گیرند و پانسمان‌های هوشمند بوده‌اند. اما این پانسمان جدید اولین بانداژ قابل جذب زیستی در نوع خود است که الکتروتراپی را روی زخم‌ها انجام می‌دهد تا بهبود زخم را تا ۳۰ درصد تسریع کند و وضعیت محل آسیب‌دیده را برای نظارت بر آن به صورت بی‌سیم ارسال کند.

بخوان  سفارشی‌سازی Chromebook می‌تواند به زودی یک ارتقاء اساسی دریافت کند

عامر می‌گوید: زمانی که تلاش می‌کند تا بهبود یابد، محیطی ایجاد می‌کند. سپس وقتی شفا می‌یابد، باید خشک شود. این جریان، جریان را تغییر می‌دهد، بنابراین ما می‌توانیم آن را با ردیابی مقاومت مکانیزم در تشخیص تشخیص دهیم. سپس می‌توانیم آن اطلاعات را جمع آوری کنیم و به صورت بی‌سیم انتقال دهیم.

عامر میگوید: ما اولین گروهی هستیم که نشان دادیم مولیبدن می‌تواند به عنوان یک الکترود زیست‌تخریب‌پذیر برای التیام استفاده شود.

متخصصان معتقدند که این داروها می‌توانند برای درمان بیماری‌ها و سایر عواملی که با آسیب‌های جدی ناشی از زخم‌های مکر و دیر التیام مواجه شوند، بازی را تغییر دهد.

مطالعه روی موش‌ها از الکتروتراپی به مدت ۳۰ دقیقه در روز استفاده و نتایج نشان داد زخم‌ها تا ۳۰ درصد سریع‌تر می‌شوند. ضمن اینکه در طول این پروسه، می‌توانم به صورت بی‌سیم کنترل و مقاومت جریان الکتریکی را بگیرم. این ویژگی‌ها می‌توانند بیمار را از این واقعیت که به خوبی بهبود نمی‌یابد، آگاه کند.

گیلرمو عامر یکی از نویسندگان این مطالعه می‌گوید: وقتی فرد دچار زخم می‌شود، هدف همیشه بستن آن زخم در سریع‌ترین زمان ممکن است. در غیر این صورت، زخم باز مستعد است و برای افراد مبتلا به بیماری، درمان‌ها حتی سخت‌تر و خطرناک‌تر است. برای این موارد، نیازهای اساسی به راه‌حل‌های مقرون به صرفه‌هایی وجود ندارد که واقعاً برای آنها مفید باشد. این پانسمان جدید ما مقرون به صرفه با قابلیت استفاده آسان، سازگار، راحت و در بستن زخم‌ها و جلوگیری از نفوذ و اثرات کارآمد است.

در مقابل، یک سیم‌پیچ جمع‌آوری انرژی، الکترودها را تغذیه می‌کند و یک سیستم ارتباطی نزدیک به بی‌سیم داده‌ها را از دستگاه‌ها در لحظه انتقال می‌دهد.

بخوان  منتخب تصاویر فضای روزهای اخیر از نگاه پایگاه "اسپیس"

وی افزود: ما با مدیریت مراقبت از زخم در حالت ایده‌آل می‌خواهیم که ظرف یک ماه بسته شود. اگر بیشتر طول بکشد، این خطر می‌تواند ایجاد کند.

این بانداژ بی سیم و بدون باتری با یک الکترود که به شکل گل است، به آرامی دور زخم می‌پیچد و روی محل آسیب می‌پیچد و الکترود حلقه‌ای شکل آن روی بافت سالم قرار می‌گیرد.

مولیبدن که در نیمه‌رساناها و صنایع الکترونیک رایج است، در بسیاری از غذاها نیز می‌شود. زمانی که به اندازه کافی بهبود پیدا کند، الکترودِ گل‌شکلی که روی محل حساس قرار دارد، حل و جذب می‌شود و هیچ ناراحتی برای ایجاد پوست نمی‌کند.

وی افزود: پس از حدود شش ماه، تعداد زیادی از این پانسمان از بین می‌رود و ما متوجه می‌شویم که بسیار کم در اندام‌ها پس از آن وجود دارد. بنابراین هیچ چیز غیر عادی نیست، زیرا مقدار فلزی که ما برای ساختن این الکترودها استفاده می کنیم، بسیار کم است و انتظار نداریم که باعث ایجاد مشکلات اساسی شود.

بهبود سریع زخم با بانداژ الکترونیکی حل شونده در بدن