ایران و تاجیکستان شرکت دانش بنیان مشترک تاسیس می‌کنند



معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور از هدف‌گذاری در چهار حوزه برای ایجاد شرکت دانش‌بنیان مشترک در تاجیکستان تا پایان سال خبر داد.

به گزارش ایسنا، روح‌الله دهقانی فیروزآبادی صبح امروز -چهارشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۲- در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: رئیس مجلس تاجیکستان از نمایشگاه نوآوری و فناوری ایران بازدید می‌کند. با یک هدف وارد شده و بسیار به موضوع مورد علاقه علاقه مند شد. من به کاری معتقد بودم که ما به دنبال تجارت نیستیم زیرا این امری است که عادی انجام می شود بلکه ما به دنبال همکاری با هم هستیم.

وی ادامه داد: رئیس مجلس تاجیکستان در یک یا دو ماه آینده در تاجیکستان با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه کشاورزی، سلامت و معدن را دعوت کرد و در پایان سال این نشست انجام خواهد شد و این هدف در چهار حوزه مختلف است. شرکت تولیدی دانش‌بنیان مشترک در تاجیکستان داشته باشیم.

دهقانی فیروزآبادی همچنین درباره قراد ۵۰۰ میلیون دلاری میان شرکت‌های دانش‌بنیان نفتی و صنایع گفت: این قراد خیلی خوبی برای کالاهایی به ارزش ۵۰۰ میلیون دلار بود که در طول دو سال در ۱۲ گروه کالایی ویژه خواهد بود. یک مجموعه بسیار خوبی بین وزارت نفت در حوزه‌های مختلف مانند بخش گاز و در حوزه‌های تجهیزات، بهره‌وری، بهینه‌سازی، تکمیل زنجیره ارزش در حوزه گاز انجام شده و قراردادهای آن شروع می‌شود و امیدوارم قبل از پایان این دولت ما نتیجه بگیریم.

انتهای پیام



منبع

بخوان  ایران؛ میزبان بیستمین شورای شورای حکام مرکز انتقال فناوری آسیا و اقیانوسیه