گدار نیاز به MLE را جدی خواند، زیرا ارتباطات انسانی به سرعت در حال تغییر و رشد است. تعداد بیشتری از مردم با نرخی بالاتر از هر زمان دیگری در تاریخ از شکلکها استفاده میکنند، اما اغلب در فواصل کوتاه از طریق رسانههای اجتماعی، ایمیل یا پیامهای متنی. زمانی که افراد رو در رو صحبت میکنند، نشانههای احساسی را میبینند که به ترجمه احساسات کمک میکند. در توییتها ۲۸۰ کاراکتر وجود دارد.
گدار میگوید: «همانطور که پلتفرمهای دیجیتال تکامل مییابند، استراتژیها نیز برای برقراری ارتباط با احساسات در حال تکامل هستند، اما شکلکها تا حد زیادی نقش تسهیل کننده ارتباطات عاطفی را بر عهده گرفتهاند. در عین حال، تحقیقات در مورد ایموجیها از استفاده واقعی عقب مانده است. محققان ابزار کافی برای اندازه گیری نحوه استفاده مردم از ایموجیها و احساساتی که با آنها ارتباط برقرار میکنند، ندارند.
این واژگان جدید شامل ۳۵۹ ایموجی رایج است که بر اساس هشت احساس (خشم، انتظار، انزجار، ترس، شادی، غم، تعجب، و اعتماد) و دو احساس گستردهتر (مثبت و منفی) رتبه بندی شدهاند.
بیشتر بخوانید
MLE گدار میتواند به محققان کمک کند تا زبان رمزگذاری شده و احساسات پشت آن را فراتر از منفی و مثبت بودن ساده بشکنند.
گدار سه میلیون پست توئیتر را تجزیه و تحلیل کرد و برای توسعه و اعتبار سنجی MLE، رتبه بندی احساسات ایموجیها را از ۲۲۳۰ ارزیابی کننده انسانی جمع آوری کرد.
منبع:مدیکال اکسپرس