ایمپلنت مصنوعی چینی‌ها برای درمان چشم‌های آسیب دیده

«گوان جون»(Gu Jianjun) استاد چشم پزشکی در مرکز چشم پزشکی ژونگشان- بیمارستانی وابسته به دانشگاه سان یات سن – در شهر جنوبی گوانگژو، اولین پذیرنده نسخه چینی اصلاح شده قرنیه مصنوعی است. این فناوری به آخرین راه حل برای برخی از افراد دکتر گو که نمی‌توانند قرنیه پیوندی انسان را تحمل کنند، تبدیل می‌شود.

به همین دلیل دکتر گو ترتیبی داد که کارگر کارخانه کشتی‌سازی به عنوان بخشی از یک آزمایش بالینی توسط شرکت بیوتکنولوژی «گوانگدونگ جیایو میشی» (Guangdong Jiayue Meishi) مستقر در گوانگژو، تولید مصنوعی کند.

بر اساس داده‌های کمیسیون ملی بهداشت در سال ۲۰۲۰، حدود چهار میلیون نفر در چین به کوری قرنیه مبتلا هستند که هر ساله حدود ۱۰ هزار نفر در سراسر این کشور انجام می‌شوند.

«یائو شیائومینگ» که اولین پیوند قرنیه مصنوعی در جنوب غربی چین را در ماه فوریه انجام داد، گفت که این دستگاه می‌تواند برای بیمارانی که به ثبت رسیده باشند یا کسانی که به پزشکی قادر به دریافت پیوند اهدایی، تجهیزات هستند، گفته شود.

ایمپلنت مصنوعی چینی‌ها برای درمان چشم‌های آسیب دیده

گو گفت که سالانه 2000 بیمار از سراسر کشور برای پیوند در بیمارستان او در گوانگژو ثبت‌نام می‌کنند که این تعداد نیمی از این تعداد را انجام می‌دهند.

این شرکت در اکتبر ۲۰۲۱ مجوز ساخت قرنیه‌های مصنوعی خود را بر اساس طراحی دستگاه‌هایی که برای اولین بار در سال ۱۹۹۲ در ایالات متحده تایید شد، دریافت کرد.

«کراتوپرتز بوستون» – پرکاربردترین قرنیه مصنوعی – توسط چشم پزشک «کلیز دالمن» در بیمارستان چشم و گوش ماساچوست در ایالات متحده آمریکا اختراع شد. تا ژانویه 2019، حدود 1000 دستگاه در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد، اما دستگاه ایالات متحده توسط مقامات چینی مورد استفاده قرار می گیرد و از آن در بیمارستان های تعیین شده مانند بیمارستان های منطقه آزمایشی پزشکی پزشکی بین المللی «Hainan Boao Lecheng» مجاز نیست.

بخوان  بازی با مرگ پسر نوجوان حین ضبط ریلز اینستاگرام + فیلم

در حالی که بیشتر موارد را می‌توان با پیوند یک درمان کرد، حدود ۱۰ تا ۲۰ درصد از بیماران، پیوند ناموفق را تجربه می‌کنند. قرنیه اهدایی انسان در درمان سوختگی‌های شدید چشم و همچنین برخی بیماری‌ها که به کوری قرنیه در مرحله نهایی می‌شود، می‌شود، گاها بی‌تاثیر است.

گو در این باره گفت: بیمار به سختی می‌توانست چیزی ببیند یا خودش راه برود. فشار چشم او با آب مروارید ناپایدار بود. احتمال بهبود بینایی حتی در صورت دریافت پیوند اهدایی دیگر بسیار کم بود.

در میان اولین متخصصان این قرنیه که این درمان را امتحان می‌کند، می‌توانم به یک کارگر کارگر در استان گوانگدونگ اشاره کنم که در ابتدا از پاشیدن ماده‌ای که برای آب‌بندی استفاده می‌شود چشم‌هایش آسیب می‌بیند و همین امر باعث ایجاد سوراخی در هر می‌شود. دو قرنیه وی شد. پس از آن فرد تحت عمل پیوند دوگانه قرنیه قرار گرفت.

این دستگاه یک ساقه نوری از پیوند قرنیه اهدایی انسان را بین یک صفحه جلویی شفاف اکریلیک و یک صفحه پشتی تیتانیوم قرار می دهد. صفحات جراح را به هم می‌چسباند و دستگاه را به چشم بخیه می‌زند.

اما بدن او پس از دو سال بافت قرنیه اهدایی را رد کرد و پیوند دوم آن نیز تنها شش ماه طول کشید تا این سیستم ایمنی دوباره به پیوند خارجی حمله کرد.

انتهای پیام



منبع

«اریک هوانگ» مدیرکل این شرکت گفت: همچنین هدف آن تبلیغ این محصول به سایر کشورهای آسیایی از جمله اندونزی است. وی گفت: ما هنوز در مراحل اولیه معرفی قرنیه مصنوعی به بیماران و متخصصان پزشکی هستیم. ممکن است چند سال طول بکشد تا بازار محصول جدید را بپذیرد.این شرکت گفت که از طراحی دستگاه های آمریکایی – تنظیم دقیق تصویر، ویژگی های نوری و ضخامت آن – برای ایجاد نسخه هایی که با چشم‌های آسیایی سازگارتر است، استفاده کرده است.

بخوان  شناسایی ارتباط علّی میان اختلال دوقطبی و بیماری بیماری روده

حدود 100 جراح در سراسر کشور برای استفاده از این فناوری که در 30 بیمارستان موجود است، آموزش دیده‌اند. این شرکت قصد دارد این تعداد را به صد بیمارستان در سال جاری افزایش دهد که تقریباً سه استان چین را پوشش می دهد.

اکنون سه سال از عمل جراحی می‌گذرد و هنوز به وضوح می‌بیند. کیفیت زندگی او نیز بسیار بهبود یافته است.

پزشکان چینی به تازگی از کارایی شگفت انگیز یک ایمپلنت چشم خبر داده اند و آن را راه حلی برای درمان چشمان مبتلا به آسیب دیدگی کرده اند.

برای کسانی که هر دو چشم خود را از دست بدهند، این محصول می‌تواند سریعاً بازگرداندن بینایی را از بین ببرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از اس سی ام پیدکتر چینی امیدی را در دل بیماران مبتلا به آسیب دیدگی در چشم روشن کرده‌اند و آن قرنیه مصنوعی است. قرنیه مصنوعی می‌تواند تنها یک گزینه در برخی موارد شدید و سیستم ایمنی بیمار پیوندهای دیگر را رد می‌کند، باشد. یک متخصص در جنوب چین یکی از جراحانی است که از قرنیه مصنوعی ساخته شده توسط این کشور استفاده می‌کند تا امیدی به بیمارانی باشد که آسیب چشمی شدید دارند و گزینه‌های دیگری برای درمان، نمی‌توانند.

گو که ۱۵ عمل را با این دستگاه ساخته شده محلی انجام داده است، گفت که معمولاً باید حدود ۱۲ ماه برای پیوند قرنیه با کیفیت بالا با هدف بازیابی بینایی خود صبر کنند.