بحرانی برای انسان چند درجه است؟

پروفسور هالزی می‌گوید: کار زیادی روی آن محدوده‌ای که گونه‌های مختلف جانوری در آن محدوده زندگی می‌دهند، انجام می‌شود. از این نظر که میزان متابولیسم آن‌ها کمتر است و در نتیجه مصرف انرژی آنها کم است، اما به طرز عجیبی، اطلاعات بسیار کمتری برای انسان در دست دارد.

پروفسور هالزی می‌افزاید: این پژوهش دانش‌آموزی در مورد نحوه واکنش ما به محیط‌های غیربهینه و اینکه ارزیابی بهینه بین افراد با ویژگی‌های مختلف، متفاوت است، ارائه می‌کند.

گروه پروفسور هالزی عملکرد دقیق قلب را با استفاده از یک دستگاه نوار قلب(اکوکاردیوگرافی) پیشرفته اندازه گیری کرد. وی می‌گوید: به کار بردن این کیت در گرما آسان نبود. این دستگاه از تجهیزاتی است که در بیمارستان‌ها می‌بینید، اما در آزمایشگاه‌های تحقیقاتی دیده می‌شود.

پروفسور هالزی در پایان گفت: ما به طور پیوسته در حال ساختن تصویری در مورد چگونگی واکنش بدن به فشار گرمایی سازگاری بدن با آن، محدودیت‌های این سازگاری‌ها و مهمتر از همه، تغییر واکنش‌ها بین افراد هستند. در دنیایی که در حال گرم شدن است، این دانش، ارزش بیشتری پیدا می‌کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از اس دی، در انجام شده توسط پروفسور لوئیس هالزی و گروهش در دانشگاه روهمپتون(Roehampton) در بریتانیا مشخص است تحقیقاتی که یک نقطه در بالای بحرانی(UCT) برای انسان وجود دارد و احتمالاً بین ۴۰ درجه سانتی‌گراد (۱۰۴ درجه فارنهایت) تا ۵۰ درجه سانتی‌گراد (۱۲۲) درجه فارنهایت) است. اکنون تحقیقات بیشتر برای توضیح این مصرف انرژی متابولیک در دماهای بالا در حال انجام است.

پروفسور هالزی و گروهش همچنین در حال بررسی شرایطی هستند که بر روی عملکرد قلب تاثیر می گذارند و چگونه بر قلب افراد با ویژگی های متفاوت سن و شرایط فیزیکی متفاوت هستند.

بخوان  خرس‌ها از راز لخته نشدن خون پرده برداشتند

وی می‌گوید: ما تغییرات قابل‌توجهی را در واکنش‌های عملکرد قلب به گرما بین دسته‌های مختلف یافتیم که جدیدترین آنها بین دو جنس است. یعنی به طور متوسط، مردان و زنان تفاوت های کلیدی در واکنش های رفتاری خود را به گرما نشان می دهند.

این آزمایش‌ها ادامه دارند و سخنرانی پروفسور حلزی در کنفرانس SEB جدیدترین یافته‌های آنها را برجسته خواهند کرد.

انتهای پیام



منبع

درک پزشکی است که در آن نرخ متابولیسم انسان شروع به افزایش می‌کند و اینکه چگونه بین‌های مختلف، متفاوت می‌تواند برای شرایط کاری، ورزشی، و سفرهای بین‌المللی باشد.

پروفسور هالزی و گروهش دریافت‌اند که متابولیسم در میزان مصرف، کیفیتی دارد که نشان می‌دهد بدن انسان چقدر انرژی مصرف می‌کند تا به حیاتش ادامه دهد. این میزان در شرایطی که در شرایط گرم و قرار می‌گیرد، بیشتر شود.

دانشمندان دریافته‌اند که یک دمای بین 40 تا 50 درجه سانتی‌گراد برای انسان وجود دارد که از آن، مصرف انرژی متابولیک افزایش می‌یابد. این پژوهش نه تنها واکنش بدن انسان به بالا را روشن می‌کند، بلکه پیامدهایی از جمله محیط‌های کاری، ورزشی، پزشکی و سفرهای بین‌المللی نیز دارد.