بهترین دانشگاههای تکنولوژی در جهان 1 بیتی

همچنین مباحث آمار و احتمالات و «فرایندهای تصادفی» (Random Process) در یادگیری هوش مصنوعی و انجام پروژههای آن بسیار کاربرد دارند و از اهمیت بالایی برخوردار هستند. در واقع، هوش مصنوعی (AI) توانایی یک کامپیوتر دیجیتال یا یک ربات کنترل شده توسط کامپیوتر است که معمولا وظایفی را انجام میدهد که این وظایف مرتبط با موجودات هوشمند است. انتظار از کل سیتم شبیه سازی شده، این است که مانند مدل هوشمند طبیعی عمل کند. این شبیه سازی هوش طبیعی در ماشین هایی است که برای یادگیری و تقلید از اعمال انسان برنامه ریزی شده اند. سپس از این اطلاعات برای تصمیمگیری خود استفاده کند. یک ماشین واکنشی نمیتواند یک حافظه را ذخیره کند و در نتیجه نمیتواند به تجربیات گذشته برای تصمیم گیری در زمان تکیه کند. به لطف یادگیری ماشینی و یادگیری عمیق، برنامههای هوش مصنوعی میتوانند از نتایج دادهها در زمان واقعی آموزش ببینید، اطلاعات جدید را از منابع مختلف تجزیهوتحلیل کنند و بر اساس آن با سطح دقت بالایی که برای کسبوکارها ارزشمند است، سازگار شوند. یودکوفسکی (۲۰۰۸) جزئیات بیش تری در رابطه با طراحی هوش مصنوعی دوستانه ارائه می دهد.

در طول تاریخ همواره گمانهزنیهایی در مورد امکان ساخت سیستمهایی مصنوعی که قادر باشند مثل انسان فکر و عمل کنند، وجود داشت. پس درواقع حرفِ او این نبود که آن فناوریِ خیالیِ ترانوس قرار است دنیا را تغییر دهد؛ بلکه ایشان توقع داشت که دنیا فناوریِ خیالیِ ترانوس را برایش به واقعیت تبدیل کند. با این قابلیت قادر خواهیم بود که داده ها را به متن تبدیل کنیم. تجزیه و تحلیل متن و NLP در حال حاضر برای سیستم های امنیتی و تشخیص تقلب استفاده میشود. این توانایی برای خودآموزی و بهینهسازی خود به این معنی است که هوش مصنوعی در آینده برای کسبوکارها مزایای با ارزشی میآفریند. در حالی که مفاهیم هوش مصنوعی و برنامه نویسی اهداف متفاوتی دارند، همیشه یک بحث حل نشده وجود دارد که در دنیای برنامه نویسی، هوش مصنوعی مورد نیاز نیست. شرکتهای نوآور باید همیشه چیزهای جالبی برای ارائه داشته باشند تا مورد توجه عموم قرار گیرند و به یک مرکز مالی قدرتمند تبدیل شوند.

از الگوریتمهای شبهکد برای درک بهتر ایدهها و مفاهیم کلیدی در درس هوش مصنوعی استفاده شده است. به عنوان مثال بر اساس جستجوها و خریدهای قبلی کاربران یا سایر رفتارهای آنلاین، این تکنولوژی برای هر فرد عملکردی متفاوت مانند بهینه سازی محصولات ارائه میدهد. این نرم افزار حالات چهره و الگوهای امواج مغزی را تجزیه و تحلیل میکند تا بفهمد آیا یک فرد حقیقت را میگوید یا خیر. یک فرد غیر عادی با درک زودگذر از فناوری، آن را به ربات ها مرتبط می کند. اگر بخواهیم معرفی هوش مصنوعی را در یک جمله انجام دهیم باید بگوییم یک ماشین واکنشگرا از ابتداییترین اصول این تکنولوژی پیروی میکند و همانطور که ار نامش پیداست، میتواند از هوش خود برای درک و واکنش به دنیای مقابل استفاده کند.

هر سیستم هوش مصنوعی برای انجام یک کار خاص توسعه داده می شود، برنامه ای که پوکر بازی می کند نمی تواند شطرنج بازی کند. در صورتی که هوش مصنوعی به اجزای حیاتی متصل باشد، احتمالا آن را در رده پرخطر، با حق بیمه بالا قرار میدهد، اما زمانی که یک محصول برای کشف پوشش آنقدر جدید است، شرکتهای بیمه ممکن است از منابع دیگر به عنوان مدلی برای ارائه پوشش استفاده یا ممکن است کاملا رد کنند. این تکنولوژی از تجزیه و تحلیل متن برای درک ساختار جملات و همچنین معنا و مفهوم آن، از طریق روش های آماری و ML استفاده میکند. نرم افزار ترجمه زبان، چه بر اساس متن نوشتاری یا گفتاری، برای ارائه و بهبود ترجمه به این فناوری متکی است. شبکه های تکرار شونده که قادر به پردازش رشته داده های ورودی هستند میتوانند در ترکیب با تکنیک های ML برای ایجاد فناوری های یادگیری تحت فضای نظارتی استفاده شوند که فعالیت کاربر مشکوک را تحت نظر داشته و تا 85 درصد از تمام حملات سایبری را میتوانند شناسایی کنند. جراحیهای رباتیک درصد خطای بسیار کمی دارند و میتوانند بهطور مداوم جراحیها را بهصورت شبانهروزی و بدون خستگی انجام دهند.

این نوع از هوش مصنوعی همانند انسان ها بر خلاف هوش مصنوعی ضعیف دارای آگاهی و احساس است. این شرکت از هوش مصنوعی برای ارتباط بین سیستم های یادگیری ماشینی و پیدا کردن سود آوردترین نوع تبلیغ برای جمعیت های مختلف استفاده میکند. با استفاده از همین الگوریتمها، یخچالهای هوشمند میتوانند بر اساس آنچه در قفسههای یخچال وجود ندارد، برای ما لیست خرید تهیه کنند. موجودی هوشمند که توسط انسان ایجاد شده است. آنها می گویند که هوش مصنوعی یک شخصیت پایان دهنده است که می تواند به تنهایی عمل کند و فکر کند. علاوه بر داشتن کاربرد های کلیدی در بسیاری بخش ها، هوش مصنوعی می تواند موارد استفاده ی بسیاری در تجارت و سازمان های بزرگ داشته باشد ؛ به عنوان مثال ،هوش مصنوعی می تواند خدمات مشتری ، جلوگیری از کلاهبرداری، راه حل های امنیتی زیرساختی ، مدیریت زنجیره ی تامین را بهبود بخشد و زمینه را برای ربات های چت مانند Siri و… در حال حاضر این سیستم ها بیشتر برای تشخیص الگوها و طبقه بندی دادهها و برنامهها در مقیاس بزرگ استفاده میشوند. لوازمخانگی هوشمند در حال حاضر برای صرفهجویی در مصرف انرژی از برنامههای هوش مصنوعی استفاده میکنند.

بخوان  100 مدل هدایای تبلیغاتی خاص + چاپ هدیه تبلیغاتی + قیمت | شرکت هنری تبلیغاتی بهین گیفت

تکنولوژی که نیاز به تجهیز دوربین های مدرن تلویزیونی دارد تا از زوایای مختلف صحنه ها را در کمترین زمان ممکن بازبینی و به اطلاع داور وسط سایت 1biti برساند. شاید اولین استفاده های افراد از کامپیوتر مربوط به مانیتورهای پزشکی در بیمارستان ها بود. بر اساس گزارش slashgear، هوش مصنوعی ممکن است در آینده به ادراک بشری برسد و شاید همین الان هم کم و بیش رسیده باشد، اما اکنون این مسئله مطرح میشود که این اتفاق میتواند خبر خوبی باشد یا نگران کننده؟ این در حالیست که با وجود این حجم از توجهات، همچنان اغلب افراد مفاهیم هوش مصنوعی، یادگیری ماشین، علم داده و دادهکاوی را به اشتباه به جای یکدیگر بهکار میبرند و جالبتر آنکه افسانههای زیادی درباره هوش مصنوعی وجود دارد (هرچند که در واقع خود هوش مصنوعی و آیندهای که دنیا برای آن متصور است شاید واقعا یک افسانه باشد که به تدریج به حقیقت میپیوندد). هوش مصنوعی در حال آزمایش مهارت انسان در ساختن ماشینها برای یادگیری رفتار انسانهاست. در این مطلب قصد داریم 19 زمینه تکنولوژی که هوش مصنوعی در آن ها بسیار پر کاربرد خواهد بود را معرفی کنیم.

گوشیهای هوشمند از هوش ماشینی برای ارائه خدماتی که تا حد امکان مرتبط و شخصی هستند استفاده میکنند. تابحال به این موضوع فکر کردهاید که اگر دستگاههای هوشمند میتوانستند به خلق هنر و موسیقی بپردازند چه اتفاقی میافتاد؟ در فصل ششم درس هوش مصنوعی ، مشخص میشود که چگونه رفتار با حالتها به عنوان چیزی بیش از جعبههای سیاه، به خلق گونه جدیدی از روشهای قدرتمند جستجو، درک عمیقتری از ساختار مسئله و پیچیدگی منجر خواهد شد. هوش مصنوعی توانایی یک ماشین برای نمایش قابلیتهای انسان مانند استدلال، یادگیری، برنامه ریزی و خلاقیت است. آنها با استفاده از هوش مصنوعی علایق کاربران را شناسایی کرده و محتوای مشابهی را برای تعامل با آنها توصیه میکنند. پاسخ ساده به این سوال که هوش مصنوعی چقدر قدرتمند است؟ هوش مصنوعی یکی از پرکاربرد ترین مباحث در زمینه تکنولوژی و فناوری مدرن به شمار می رود که امروزه در همه جای زندگی انسان ها وارد شده است که در ادامه به بررسی تعدادی از کاربردهای هوش مصنوعی می پردازیم.

همانطور که AI ، بلاک چین ، تکنولوژی های مالی و دیگر ابزار فنی در حال نفوذ به فضای بازار هستند، CPA ها و دیگر تخصص های مالی نیز فرصت های رشد و توسعه را خواهند داشت. به جرات میتوان گفت که هوش مصنوعی به تغییر جهان ما ادامه خواهد داد و در کنار آن، پوشش بیمه نیز ادامه خواهد داشت. چیزی که واقعا آنها را نگران میکند این است که چگونه کاربران اینترنت ممکن است از زبان هوش مصنوعی برای دور زدن بلوکهای محتوا و تولید محتوای مخرب سوء استفاده کنند. سازمان ملل متحد، تکنولوژی را به عنوان مجموعه اطلاعات، مهارتها، روش ها و ابزار لازم برای ساختتن محصولات مورد نیاز و کاربرد آنها و یا تامین خدمات مفید و مورد نیاز پذیرفته است. شرکت هایی مثل Amazon ،Apple ،Solutions Artificial ،Assist AI ،Creative Virtual ،Google ،IBM ،IPsoft ،Microsoft و Satisfi از نمایندگان مجازی در محصولات استفاده های زیادی میکنند.

بخوان  اتاق فرار گرمابه متفاوت ترین و ترسناک ترین اتاق فرار تهران-آل اسکیپ

اصطلاح هوش مصنوعی در سال 1956 ابداع شد، اما امروزه به لطف افزایش حجم دادهها، الگوریتمهای پیشرفته و بهبود قدرت محاسباتی و ذخیرهسازی محبوبیت بیشتری پیدا کرده است. کتابخانه Scikit-learn: این کتابخانه از الگوریتمهای اساسی یادگیری ماشین از جمله «دستهبندی» (Classification) و «رگرسیون» (Regression) پشتیبانی میکند. این الگوریتمها میتوانند خودشان را با یادگرفتن از اکتشافات جدید (جستوجوی اکتشافی یا هیوریستیک روشی برای حل مسائل هوش مصنوعی است) بهبود ببخشند و یا حتی الگوریتمهای دیگری بنویسند. در این مفهوم، تکامل کاملا متفاوت از الگوریتمهایی است که مردم معمولا به آنها فکر میکنند-به عنوان وسیلهای برای رسیدن به یک هدف. هوش مصنوعی (AI) قرار است در آینده تبدیل به یک تکنولوژی تعیین کننده و بارز شود. اساس آزمون تورینگ این است که نهاد هوش مصنوعی باید بتواند با یک عامل انسانی گفتگو کند.

این کار با سادهکردن عرضه و تقاضا و همچنین قیمت گذاری اوراق بهادار انجام میشود. اگر ماشینی در کارخانه شما با ظرفیت کمتری کار میکند، یک الگوریتم یادگیری ماشین میتواند آن را شناسایی کند تا تصمیمات لازم جهت تعمیر ماشین مورد نظر گرفته شود. یعنی، در درجه اول به بهترین وجه ممکن از آن تکنولوژی بهره میگیرد و در درجه بعدی با تولید فکر و نوآوری و خلاقیت موجبات گسترش آن تکنولوژی و نو کردن راه و روشهای بهرهگیری بهینه از آن را فراهم میکند. اگر مشابه این سخت افزارها را تا کنون ندیده اید، منتظر ظهور چیپست های سیلیکونی بهینه شده با فناوری AI باشید. این سیستم ها شامل مدارهای عصبی مصنوعی با لایه های انتزاعی مختلفی هستند که میتوانند مغز انسان را تقلید کنند. هوش نشان داده شده توسط ماشین ها به عنوان هوش مصنوعی شناخته می شود. با پیشرفت این الگوریتم ها و سیستم ها، API ها (رابط برنامه نویسی برنامه)، ابزارهای توسعه و آموزش، داده های بزرگ، برنامه های کاربردی و سایر بخش های مربوط به این حوزه، پیشرفت های قابل توجهی دارند. به گزارش ایسنا، با توجه به آنکه در ماههای اخیر اخبار و گزارشهای متعددی درباره تکنولوژیهای جدیدی که توسط شرکتهای مختلف توسعه و ارائه شده، منتشر شده است، میتوان به وضوح دریافت که سرعت پیشرفت و تغییرات در این حوزه بسیار بیشتر حد تصور است؛ بنابراین بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه فناوری برآورد کردهاند که پنج تکنولوژی، آینده جهان و شهروندان کشورهای مختلف را با تغییر و تحولات عظیم و قابل توجهی روبرو خواهد کرد که توسعه و برقراری اینترنت ۵G، فناوری خودروهای خودران و برقی دوستدار محیط زیست، شهرهای هوشمند و اینترنت اشیا (IoT) و در آخر ارزهای دیجیتال رمزنگاری شده همچون بیتکوین از آنها هستند.

یکی از پیشرفت هایی که در این رابطه انجام شده است از طرف محققین دانشگاه شیکاگو بوده که توانستند به کمک هوش مصنوعی داده های MRI را تحلیل و شناسایی کرده و به پزشکان در این زمینه کمک کنند تا به عنوان مثال تومور بیمار را به طور دقیق رد یا قبول کنند. در دیگر اخبار هوش مصنوعی، دولت چین ادعا میکند که یک برنامه هوش مصنوعی توسعه داده است که میتواند ذهن مردم را بخواند. هوش مصنوعی، واژه ای است که بسیاری از ما تا به حال بسیار شنیده ایم. اما این فناوری دقیقا چیست و چگونه بر زندگی ما تاثیر میگذارد؟ علاوه بر این تاثیر شش فعالیت مدیریت تکنولوژی به صورت جداگانه بر چابکی سازمان بررسی شده است که در سطح اطمینان بالایی تایید شده است و ضرایب تاثیر محاسبه شده موید این مطلب است. این بخش به برگرداندن مدل ذخیره شده از پوشه آن به کدهای برنامه میپردازد تا اطمینان حاصل شود مدل به درستی ذخیره شده است. اگرچه پیشرفتهای جدید فناوری میتواند خیلی زود مورد استقبال کشورها قرار گیرد و به امری عادی تبدیل شود، اما اکثر مردم با اندکی ترس و عدم اطمینان به این موضوع واکنش نشان میدهند. هوش مصنوعی چه ویژگی­هایی دارد که آن را به فناوری مهمی تبدیل کرده است؟

باید این نکته را هم در نظر داشت که گستردگی هوش مصنوعی در حالی است که این صنعت در مراحل ابتدایی خود قرار دارد. باید به این نکته توجه داشت که الگویتمها هر چقدر هم که پیشرفته باشند، نیاز به جمعآوری و آمادهسازی دادههای مناسب دارند. همانطور که فناوری هایی مانند هوش مصنوعی به رشد خود ادامه می دهند، تأثیر زیادی بر کیفیت زندگی ما خواهند داشت. هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی در حال حاضر در حال پیشبرد دفاع سایبری به یک عصر جدید هستند. هوش مصنوعی قادر است کارهای مختلفی را دراینرابطه انجام دهد. در مقابل، ۳۳ درصد از پاسخ دهندگان بر این باورند که چشم انداز هوش مصنوعی میتواند هیجان انگیز باشد. در سال های آتی، 62 درصد از بنگاه های اقتصادی از هوش مصنوعی در بهبود و پیشرفت کسب و کار خود استفاده میکنند.

بخوان  هشت هک شگفت‌انگیز هوش مصنوعی

یادگیری ماشین (Machine Learning) رشتهای در هوش مصنوعی (Artificial Intelligence) است که تلاش میکند تا سیستم را قادر سازد که بیاموزد و بین اطلاعات گوناگون ارتباط برقرار کند؛ دقیقاً به همان صورتی که یک انسان این کار را انجام میدهد. یکی از مزیتهای مهم استفاده از ساخت هوش مصنوعی این موضوع به حساب میآید که محصولات هوش مصنوعی میتوانند بسیاری از مسائل سخت و حل نشده را در مراحل گوناگون تولید، تحویل و استفاده از یک محصول برطرف کنند. جدا از توصیههای مربوط به محصول ، هوش مصنوعی در صنعت تجارت الکترونیکی توسط خرده فروشان آنلاین به منظور ارائه خدمات چت با بات ، تحلیل نظرات مشتری و ارائه خدمات شخصی به خریداران آنلاین مورد استفاده قرار می گیرد. رباتهای دارای این نوع از هوش مصنوعی ممکن است در واکنش به کارهایی که انسانهای اطراف آنها انجام میدهند، عصبانی، ناراحت یا خوشحال شوند. و همانطور که پیداست کاربردهای این نوع از هوش ماشینی در کامپیوتر و برنامههای آن بینهایت هستند. مفاهیم مقدماتی و مباحث پایه هوش مصنوعی در این درس پوشش داده شدهاند.

با پیشرفت سیستمهای هوش مصنوعی، مهارتهای آنها برای انجام کارهای مختلف بهتر از انسانها خواهد شد و اختلال در کار هم میتواند منجر به افزایش نابرابری اجتماعی و حتی یک فاجعهی اقتصادی شود. موتورهای جستجو از ورودی وسیع دادههایی که توسط کاربرانشان برای ارائه نتایج جستجوی مرتبط ارائه میشود، یاد میگیرند. برای مثال، شرکت جنرال الکتریک (GE)، بخش هوش مصنوعی خود را برای نظارت بر موتورهای هواپیما، لوکوموتیوها و توربین های گازی خود پیش بینی کرده است. ویرایشگرهای متن در گوشیهای همراه و موتورهای جستجوگر نیز برای ارائه بهترین تجربه نوشتاری به هوش مصنوعی تکیه دارند. استدلال خودکار: برای اینکه از اطلاعاتی که ذخیره کرده برای پاسخ به سوالات و نتیجهگیریهای جدید استفاده کند. محققان در حال مطالعه نحوه استفاده از هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل مقادیر زیادی از دادههای سلامتی و کشف الگوهایی هستند که میتواند به اکتشافات جدید در پزشکی و راههایی برای بهبود تشخیص فردی منجر شود. توسعه ی یک راهکارهوش مصنوعی ، یک پروژه ی تک بعدی نیست ؛ زیرا ممکن است نیاز به چندین روش برای دستیابی به اهدافتان داشته باشید. هوش مصنوعی در دنیای امروز بسیار محبوب شده است.

چرا ابزارهای توسعه ی هوش مصنوعی اهمیت دارند ؟ فناوری هوش مصنوعی باعث میشوند که سخت افزار ها بسیار دوستانه تر و بهتر با ما رفتار کنند! به این پدیده اثر هوش مصنوعی (AI effect) میگویند. در واقع این هوش مصنوعی است که در کیبرد گوگل به شما پیشنهاد میکند که کلمه بعدی چیست یا غلطهای املاییتان را میگیرد. این دانشکده که در لندن واقع شده دارای ۸۰۹۵ دانشجو و ۴۵۷۰ فارغالتحصیل است. در آینده نزدیک زمانی که تئوری ذهن در هوش مصنوعی ایجاد شود، در واقع گام نهایی برای این علم خواهد بود. Wi-Fi به قدری برای زندگی شخصی و حرفه ای ما ضروری است که تقریبا کمتر جایی را مشاهده می کنید که به سیستم وای فای متصل نباشند. با ما تا انتهای این مقاله از وبسایت پسندش همراه باشید تا در اینباره بیشتر حرف بزنیم. کلود شانون مقاله “برنامه نویسی رایانه برای بازی شطرنج” را منتشر کرد. هوش مصنوعی در آینده میتواند یک معلم مجازی شخصی برای دانشآموزان باشد که در هر زمان و مکانی بهراحتی در دسترس خواهد بود. تاریخچهی هوش مصنوعی تاریخ این تلاشهاست. همچنین در راستای بررسی جامع این حوزه، در این نوشتار به بیشتر سوالهای رایج پیرامون ساخت هوش مصنوعی پرداخته شده است.