تایید مجدد نظریه اینشتین با یک مدل جدید ادغام سیاه‌چاله‌ها

هوی ادامه داد: با گوش دادن به هارمونیکی‌هایی که سیاه‌چاله‌ها منتشر می‌کنند، می‌توانیم فضای زمان هر سیاه‌چاله را ارزیابی کنیم.

موج‌های گرانشی در فضا-زمان هستند که در اثر رویدادهای کیهانی بزرگ مانند آدغام سیاه‌چاله‌ها، ایجاد می‌شوند. آنها بار اول در نظریه نسبیت عام آلبرت اینشتین مطرح شدند.

لام هوی(Lam Hui) یکی از نویسندگان این مطالعه، از مثال زدن یک جعبه شانسی استفاده می‌کند تا توضیح دهد که چگونه می‌توان به آن کمک کرد.

همچنین می‌توان به آزمایش و تأیید چند باره نسبیت عام آلبرت اینشتین که ادغام خشونت آمیز کیهانی سیاه‌چاله‌ها را توصیف می‌کند، کمک کند.

وی گفت: اگر جعبه‌ای به شما بدهم و از شما بپرسم که در آن، طبیعی است که آن را می‌بینید که صدا را به شما می‌گوید که آیا داخل جعبه یک آب نبات است یا یک سکه. این کاری است که ما سعی کنیم با این مدل‌سازی‌ها انجام دهیم، یعنی با گوش دادن به صدایی که هنگام تکان دادن جعبه شانسی منتشر می‌شود، حسی از درونی سیاه‌چاله‌ها جمع‌آوری می‌کند.

تبیین ادغام سیاه‌چاله‌ها با روش مدل‌سازی جدید

دانشمندان بر این باورند که مدل‌های جدید آن‌ها می‌توانند تا ۱۰ درصد نسبت به مدل‌های موجود بهبود یافته‌تر باشند، به این معنی که به زودی می‌توانم بهتر از آنچه در طول این رویدادهای خشونت‌آمیز کیهانی اتفاق می‌افتد، داشته باشیم.

اکنون این روش جدید می‌تواند به آزمایش اینکه آیا نظریه اصلی اینشتین به درستی رفتار کند گرانش را در رویدادهای شدید کیهانی ادغام سیاه‌چاله‌ها توصیف می‌کند یا خیر، کمک کند.

انتهای پیام

بخوان  مغز ما چه میزان مصرف می کند؟



منبع

اولین بار در سال 2015 توسط صدخانه LIGO شناسایی شد که قرار است پس از یک وقفه از سال 2020 آسیب از همه‌گیری کوید، در ماه مارس دوباره عملیاتی شود.

روش بهبود یافته‌ها می‌توان به روشن شدن ساختار ادغام سیاه‌چاله‌ها و نقش آنها در جهان هستی کمک کند.

لاگوس یکی از نویسندگان این مقاله می‌گوید: این یک گام بزرگ در آماده‌سازی ما برای مرحله بعدی تشخیص علائم گرانشی است که ما را از گرانش و این پدیده‌های باورنکردنی درک می‌کند که در دوردست‌های کیهان رخ می‌دهند، می‌کنند.

دانشمندان آمریکایی که یافته‌های خود را در مقالاتی در مجله Physical Review Letters منتشر کردند، روش پیچیده‌تری برای مدل‌سازی سیستمی که گرانشی منتشر می‌کنند، ابداع کردند. آنها این کار را با گنجاندن برهمکنش‌های غیرخطی در مدل‌ها انجام دادند.

چگونه عملکرد درونی سیاه‌چاله‌ها را فاش می‌کنند؟

یک روش مدل‌سازی جدید از ادغام سیاه‌چاله‌ها می‌تواند به کمک کند تا عملکرد درونی این پدیده را بهتر درک کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، گروهی از پژوهشگران آمریکایی روش بهبود یافته‌های را برای مدل‌سازی ادغام سیاه‌چاله‌های عظیم توسعه داده‌اند.