ترسناکترین همکاریهای تکنولوژی با شیطان 1 بیتی

برای مثال شما از طریق ایمیلتان میتوانید فایلهای ارسال شده به ایمیل را دانلود کنید. این بدان دلیل است که برای انجام هر کاری بصورت آنلاین، از بانکداری آنلاین تا ایجاد یک حساب فیسبوک، به یک آدرس ایمیل نیاز دارید. پس از انتخاب این بستهها، امکان عودت آن در طی دوره وجود ندارد. یکی از مزایای طراحی ARPANet این بود که پیامها در آن میتوانستند در بیش از یک جهت مسیریابی شوند تا اگر بخشهایی از آن در صورت حملهی نظامی یا فاجعهای دیگر نابود شد، شبکه به کار خود ادامه دهد. اگر نگوییم اینترنت در دنیای امروز به اندازه برق، اما تقریبا به همان میزان جزو ملزومات زندگی مردم محسوب میشود. هر چند کوکاکولا همچنان رتبه اول را بهعنوان ارزشمندترین برند جهان برای خودش حفظ کرده است، اما اپل با فروش چشمگیرش در بازارهای توسعهیافته و در حال توسعه رتبه دوم را در اختیار دارد و به عنوان ارزشمندترین برند دنیای تکنولوژی شناخته میشود. این شبکه به تمام کامپیوترها این اجازه را میدهد که با هم ارتباط برقرار کنند. به جای فقط بستن برگه یا پنجره مرورگر، از حساب خود خارج شوید چرا که با بستن مرورگر بدون خروج از حساب، تمام اشخاصی که بعد از شما با مرورگر کار میکنند به حساب شخصی شما دسترسی خواهند داشت!

«ابوالحسن فیروزآبادی» دبیر شورایعالی فضای مجازی اعلام کرد که در آخرین جلسه شورایعالی فضای مجازی، وزارت ارتباطات مکلف شد، عوامل بروز حادثه را شناسایی و به قوه قضاییه معرفی کند. او با اشاره به اینکه در این حادثه ۴ تا ۵ساعت ارتباطات چند استان ازجمله خراسان جنوبی، خراسان رضوی و کرمان دچار اختلال شده بود که رفع شد، عنوان کرد: دستور برخورد با مقصران احتمالی هم داده شده است. به گزارش همشهریآنلاین، عیسی زارعپور وزیر ارتباطات درباره اینکه پس از اتفاقات اخیر در حوزه زیرساختهای شبکه مخابراتی کشور بحثهایی پیرامون ارتقاء امنیت این شبکه مطرح شد، وزارت ارتباطات و فناوری چه اقداماتی در این زمینه انجام داده است، گفت: بحثهایی را به شکل جدی در حوزه ارتقاء امنیت زیرساختهای ارتباطی کشور پیگیری میکنیم تا بتوانیم فضایی امن برای کسب و کارهای مردم فراهم کنیم. مجموعه پروتکل امنیت به کمک توابع وپروتکلهای رمزنویسی که تا به حال برای ارتباطات امن در اینترنت نوشته شدهاند، میتواند امن شود. برای مثال میتواند سرور وب باشد یا سرور ایمیل. • مرورگر باید با یک سرور نامهای دامنه (DNS) ارتباط برقرار کند و آدرس مربوطه را به یک آدرس IP که برای سرور و کامپیوتر قابل درک است، تبدیل کند. این تئوریِ «افزایش» را میتوانیم با یک سفر به شمال، به منطقهای دورافتادهای در جنوب «خلیج هادسون»، به آزمایش بگذاریم.

اگرچه هیچکس در واقع کنترلکننده یا ادارهکننده و یا مالک اینترنت نیست، اما سلسله مراتب کاملاً تعریف شدهای در اینترنت وجود دارد که شامل وظایف و عملکردهای خاصی است و بر اساس آن فعالیت میکند. ” که به پیتر دراکر منسوب است. آمریکا، از سال 2000، پنج میلیون شغل تولیدی را از دست داده است، بنابراین، اتحاد دانشمندان در فرایند تولید به تنهایی به اندازه اتحاد تولیدکنندهها در فرایند اکتشاف حائز اهمیت است. هزینه ایاب و ذهاب نصب این مودم از فاصله ۱۰۰کیلومتر تا فاصله ۲۰۰ کیلومتری جاده ای از مرکز استان، ۴۴۰,۰۰۰ تومان میباشد. هزینه ایاب و ذهاب نصب این مودم از فاصله ۵۰ کیلومتر تا فاصله ۱۰۰کیلومتری جاده ای از مرکز استان، ۲۸۰,۰۰۰ تومان میباشد. همچنین از سخت افزارهای جانبی اینترنت میتوان به ماهوارهها، رادیوها، برجهای تلفن همراه، روترها و سرورها نیز اشاره کرد. پروتکل مانند زبان گفتار و قوانین رفتاری در جامعه انسانهاست و همانطور که بدون این زبان و مجموعهی معمول قوانین، انسانها به درستی قادر به برقراری ارتباط نیستند سخت افزارها و رایانهها نیز امکان انجام کارها و برقراری ارتباط را ندارند. زبان از طریق هزاران راه ارتباطی با سیستم عصبی و حتی به صورت مستقیم با مغز در ارتباط است. نظریه هوش مصنوعی قدرتمند جان سرل بیان می کند که “کامپیوتری که به طور مناسب با داده های صحیح و خروجی ها برنامه ریزی شده باشد ذهنی دارد که این ذهن، دقیقاً از همان حسی برخوردار است که ذهن انسانی از آن برخوردار است.” جان سرل این اظهار را با استدلال اتاق چینی (Chinese room) خود پاسخ داد، که از ما می خواهد به درون کامپیوتر نگاه کرده و سعی کنیم بدانیم که ذهن کجا ممکن است قرار داشته باشد.

بخوان  5 حوزه مهم هوش مصنوعی که پولساز و آیندهدار هستند 1 بیتی

شبکههای اجتماعی روش دیگری برای ارتباط و اشتراکگذاری آنلاین اطلاعات با خانواده و دوستان است، به جای اشتراکگذاری فقط با چند نفر از طریق ایمیل، شبکههای اجتماعی امکان برقراری ارتباط و اشتراکگذاری را همزمان با بسیاری از افراد آسان میکنند. شبکههای عصبی نظیر «شبکههای عصبی پیچشی» (Convolutional Neural networks) و «شبکههای حافظه کوتاه مدتِ بلند» (Long Short-Term Memory Networks)، از جمله مهمترین الگوریتمهای یادگیری عمیق هستند. در حدود ۴۰۰ سال پیش از میلاد مسیح، دموکریتوس فیلسوف یونانی، برای اولین بار واژه اتم را که در زبان یونانی به معنی غیرقابل بُرش، برای توصیف ذرات سازنده مواد به کار برد. انسانها همچنین یک مکانیزم قدرتمند برای «روانشناسی مردمی» دارند که به آنها کمک میکند جملات زبان طبیعی مانند «مدیر مدرسه با دادن مجوز به دانشآموزان مخالفت کرد زیرا آنها از بینظمی حمایت میکردند» را تفسیر کنند.

در طول تاریخ تعاریف متعددی توسط صاحب نظران در مورد مفهوم تکنولوژی ارائه سایت 1biti شدهاست. برای درک بهتر مفهوم اینترنت، یک شرکت کامپیوتری را در نظر بگیرید که همهی کامپیوترهای آن سازمان از طریق کابل به یک دستگاه مرکزی متصل هستند، این دستگاه با استفاده از اقداماتی ارتباطات بین کامپیوترها را برقرار و به آنها نظم میبخشد. برای آشنایی بیشتر با مفهوم شبکه میتوانید به مقالهی «شبکههای کامپیوتری و آشنایی با توپولوژیهای شبکه» مراجعه کنید. به مرور و با گذشت زمان به دلیل کاربردهای فراوان آن، این طرح گسترش پیدا کرد تا امروزه اینترنت در دسترس صدها میلیون نفر در سراسر جهان قرار بگیرد. پایداری در همهی بخشها از طریق یک اثر دومینو مانند گسترش مییابد.

درنهایت مسئول پدافند غیرعامل وزارتخانه ارتباطات و فناوری اطلاعات مأمور میشود که وضعیت حوضچهها و مراکز مخابراتی را به لحاظ رعایت اصول امنیتی و پدافند غیرعامل بررسی و مشکلات احتمالی را برای اقدامات اصلاحی به شرکت مخابرات ابلاغ کند. به همین دلیل شرایط و ضوابطی برای حفظ حریم خصوصی و برقراری امنیت در اینترنت توصیه میشود؛ با انجام برخی از اقدامات در این زمینه میتوان تا حدود زیادی امنیت را در این محیط فراهم نمود. مانند انسان فکر کنند و اقدامات آنها را تقلید کنند؛ این هدف گاه ممکن است با استفاده از الگوریتمهای ساده و الگوهای از پیش تعیین شده محقق شود، ولی گاهی هم نیاز به الگوریتمهای فوقالعاده پیچیده دارد. تفاوت اصلی بین اینترنت و شبکه جهانی وب (WWW یا همان وب) در این است که اینترنت یک اتصال جهانی از شبکهها است در حالی که وب، مجموعهای از اطلاعات است که با استفاده از اینترنت قابل دستیابی است. دسترسی به وب تاریک از طریق مرورگرهای استاندارد غیر قابل ممکن است و تنها از طریق مرورگرهای ذکر شده امکان دسترسی به آن وجود دارد.

این قبیل کاربران با خرید ADSL اقتصادی می توانند از افزایش هزینه های مصرفی خود جلوگیری نموده و نسبت مدیریت بودجه خود اقدام نمایند. ردیاب ها، دوربین هایی که در همه جا هستند و دستگاه های تشخیص چهره عملا مشخص خواهند کرد که روند زندگی شما چیست و اطلاعات دقیق شما را خواهند داشت. او تاکید کرد: تمامی همفکریها در این کنفرانس برای این بود که چه کارهایی صورت گیرد تا امنیت زیرساخت ارتقاء پیدا کند زیرا زندگی مردم به این فضا وابسته شده است اطلاعات شخصی، سازمانی و دولتی در این بستر تبادل میشود حتماً امنیت مقوله بسیار مهمی است و جزء اولویتهای ما در وزارت ارتباطات است. کاربرانی که در حال تبادل اطلاعات هستند همیشه در معرض خطر نقض امنیت اطلاعات و سایر تهدیدهای امنیتی قرار دارند.

براساس دادههای سامانه رادار ابرآروان اینترنت دیتاسنترهای داخلی در سال۱۴۰۰ با ۴ساعت و ۴۸دقیقه قطعی، ۸ساعت و ۳۴دقیقه اختلال پراکنده، ۲ساعت و ۲۰ دقیقه اختلال همزمان و بیش از ۴۰۹۶ ساعت اختلال جزئی روبهرو بوده است. درواقع «۱۷۱ روز و ۳ ساعت و ۴۲ دقیقه معادل ۴۷درصد سال۱۴۰۰ در ارتباطات اینترنتی دیتاسنترهای داخلی اختلال وجود داشته است» که نشان میدهد کاربران در سال گذشته نزدیک به ۶ماه از سال اختلالهای اینترنتی را تجربه کردهاند. پست الکترونیکی یا ایمیل راهی برای ارسال و دریافت پیام از طریق اینترنت است، تقریباً هر کسی که از اینترنت استفاده میکند، یک حساب ایمیل برای خود دارد که معمولاً آدرس ایمیل نامیده میشود. علاوه بر این، مبحثی در اینترنت وجود دارد که وب تاریک یا دارک وب نامیده میشود. مثلا پورت مخصوص مشاهده صفحات وب معمولاً برابر با 80 است یا پورت مربوط به انتقال فایل برابر 21 است.

بخوان  هوش مصنوعی هنوز فاقد عقل سلیم است! 1 بیتی

در حقیقت اینترنت یک گروه بزرگ از کامپیوترها در سراسر جهان (شبکهای از شبکهها) است که توسط راههای ارتباطی معینی با هم ارتباط برقرار میکنند. فراگیر شد، بهگونهای سبک زندگی شبکهای در حال رواج است. هدف اصلی از پیشنهاد و ارائه این طرح ایجاد شبکهای بود که به کاربران رایانه تحقیقاتی در یک دانشگاه امکان دهد با کامپیوترهای تحقیقاتی در دانشگاههای دیگر صحبت کنند. در حالی که هوش مصنوعی میتواند کارهایی شبیه به انسان را انجام دهند، اما با هوش انسانی تفاوتهای زیادی دارد. این استاد دانشگاه تهران و متخصص هوش مصنوعی درباره رویه انجام کار، گفت: برای انجام احراز هویت غیرحضوری، علاوهبر استعلامهای بیرونی، دو کار اصلی توسط الگوریتمهای هوش مصنوعی باید انجام شود؛ ابتدا اطمینان از تأیید هویت افراد است که با تطبیق دادن عکس چهره متقاضی(سلفی یا ویدئو) با عکس مرجعی از آن فرد (که میتواند از مراجع رسمی مانند ثبت احوال گرفته شود) امکانپذیر میشود و در مرحله دوم، تشخیص زنده بودن فرد(لایونز) در تصویر است که برای اطمینان از اینکه تصویر ارسالی از روی عکس یا ویدئوی قبلی افراد گرفته نشده و در لحظه فیلمبرداری شده است، میباشد. علاوه بر این، در چند دهه گذشته میزان محتوای مرتبط با حوزه تغذیه و سلامت در فضای دیجیتال رشد چشمگیری داشته که نتیجهای جز بهبود و تغییر در ذائقه غذایی مردم به همراه نداشته است.

یک پلتفرم از پیش ساخته (یادگیری ماشین به عنوان سرویس) اجازه میدهد با دقت و سرعت بیشتری روی گسترش و توسعه مدلها متمرکز شوید. اگر چه شرکتهایی با این ارائه دهندگان اصلی قرارداد بسته و گاهی با بهبود ارتباط از طریق افزودن برخی سختافزارها اینترنت را در همان بستر مخابراتی به شما ارائه میکنند. همچنین اگر روشی پیچیده استفاده شود، میتوان به جای توضیح و تفسیر تمام آن روش، بخشی از نتایج خوب به دست آمده از آن را در اختیار ذینفعان قرار داد. در یادگیری ماشینی، برنامهی هوش مصنوعی با دیتاستی بزرگ روبهرو میشود و بهصورت خودکار میآموزد که چگونه الگویی در آن کشف کرده و به نتیجه برسد. ایران در مجموع بیش از ۲۲۰ پتنت مرتبط با فناوری نانو تا سال ۲۰۱۸ در دفاتر ثبت پتنت اروپا و آمریکا ثبت کردهاست که این مقدار حدود یک سوم از کل پتنتهای ایران در حوزههای مختلف میشود. برای مرور این بخش از وب از مرورگرهای Tor و I2P استفاده میشود که به کاربران اجازه میدهد کاملاً ناشناس بمانند. در کل میتوان گفت انواع سختافزار و دستگاههایی که برای اتصالات شبکههای اینترنتی استفاده میشوند شامل سخت افزار اینترنت میشوند.

AGI بیانگر توانایی های شناختی عمومی انسان در نرم افزار است به گونه ای که سیستم هوش مصنوعی می تواند در صورت مواجهه با یک کار نا آشنا ، راه حلی پیدا کند. سیستم های حسگر ترافیک با پشتیبانی هوش مصنوعی می توانند از دوربین ها برای جمع آوری داده های لحظه ای وسایل نقلیه در جاده استفاده کرده و آنها را به یک مرکز کنترل بفرستند، این مرکز کنترل داده های نقاط دیگر را نیز جمع آوری می کند و زمان سیگنال ها را به گونه ای تنظیم می کند که ترافیک روان وسایل نقلیه تضمین شود. “اعتماد باعث پذیرش بی چون وچرای بیانیه های سازمان ها وشرکت هامیشود در نهایت، موقعیت سازمان در مورد حفظ حریم خصوصی باید به موقعیت وسیعتری در زمینه اخلاق و اعتماد ارتقایابد. عیسی زارعپور در این مورد توضیح داد که «در هفته اخیر ۲حادثه رخ داد. در این خبر آمده بود که «در پی آتشسوزی حوضچه مخابراتی، وزارت ارتباطات اعلام کرد که شرکت مخابرات باید خسارتهای وارده به مشترکان را جبران کند. همچنین به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی هم ابلاغ میشود که با استفاده از ظرفیت کمیسیون تنظیم مقررات، تصمیمات لازم درخصوص پاسخگویی شرکت مخابرات و البته جبران خسارات وارده به مشترکان از سوی این شرکت اتخاذ شود.

بخوان  8 نکته با تکنولوژی

شبکه عصبی که میتواند شبکههای عصبی دیگر را ساخته و آموزش دهد. دادههایی که میتواند خواسته یا ناخواسته، جهت دار، نژادپرستانه و یا جنسیت محور باشد. سخت افزار، دومین مؤلفه اصلی اینترنت است، سخت افزارها همه چیز را از رایانه یا تلفن هوشمند، مودم، تبلتها و سیستمهای کامپیوتری و حتی کابلهایی که اطلاعات را از یک دستگاه به دستگاه دیگر برای دسترسی به اینترنت منتقل میکنند، شامل میشود. وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات یک روز پس از بروز این اختلالها در خبری که در وبسایت این وزارتخانه منتشر شد نسبت به اختلال اخیر در اینترنت واکنش نشان داد. بنابراین طبیعی است که در زمان قطعیها و اختلالات اینترنت، مردم و کسبوکارها نسبت به آن واکنش نشان دهند و خواستار توضیح مسئولان و حداقل معرفی و توبیخ مقصران شوند. تمام کاری که شما باید برای دسترسی به این اطلاعات انجام دهید این است که یک یا چند کلمه را در فیلد جستجوی یک موتور جستجو تایپ کنید تا موتور جستجو دهها سایت را در رابطه با آن کلمات به شما معرفی کند.

ـ در روش دوم جهت ساخت یک سیستم پیچیده، آن سیستم را تجزیه نموده( به زیر سیستم های کوچکتر تقسیم نموده) و بعد از آن هر زیر سیستم را با یک روش مناسب هوشمند پیاده سازی می کنیم. مطابق با اطلاعات ارائه شده توسط ICANN هیچ شخص، شرکت یا سازمانی اینترنت را اجرا یا راه اندازی نمیکند، اینترنت یک شبکهی رایانهای توزیع شدهی جهانی است که از شبکههای بسیاری که به صورت خودکار و به صورت متقابل با یکدیگر متصل هستند استفاده میکند. فیروزآبادی تخطی برخی پیمانکاران از دستورالعملها ازجمله استفاده از مسیر کابلهای برق فشار قوی برای شبکههای ارتباطی را از علل اصلی اختلال اخیر در شبکه اینترنت پایتخت و برخی نقاط دیگر کشور اعلام کرد. به این ترتیب هر کامپیوتری که به یکی از این ISP ها متصل است به تمام کامپیوترهای متصل به ISPهای دیگر نیز متصل میشود. اینترنت شامل چندین خط ارتباطی داده است که به آن ستون فقرات یا Back-Bone گفته میشود. اینترنت نیز تا حد زیادی مشابه این سازمان است با یک تفاوت اساسی که بزرگی این سازمان به وسعت کل کره زمین است و محدودیتی در دستگاههای متصل به آن وجود ندارد.

پردازش زبان طبیعی که با سرنام NLP خطاب میشود، شاخهای از هوش مصنوعی است که با تعامل میان کامپیوترها و انسانها از طریق زبان طبیعی سر و کار دارد. هزینه ایاب و ذهاب نصب این مودم با فاصله بیشتر از ۲۰۰کیلومتر جاده ای از مرکز استان، ۵۲۰.۰۰۰ تومان میباشد. حال این سوال پیش میآید که به راستی ما چند سال تا رسیدن به ابزارهای کاملاً هوشمند که دارای هوش بسیار فوقالعاده هستند (Superintelligence) فاصله داریم؟ ما امروز در عصر کلان داده یا big data قرار داریم. بهگزارش روابطعمومی مرکز ملی فضای مجازی، اعضای شورایعالی فضای مجازی، در ادامه بررسی سند راهبردی فضای مجازی کشور ۳۹ اقدام کلان در این حوزه ازجمله اقتصاد دیجیتال، نظام پولی، رمزارزها و فناوریهای مالی را به تصویب رساندند. اعضای شورایعالی فضای مجازی، در ادامه بررسی سند راهبردی فضای مجازی کشور ۳۹ اقدام کلان در این حوزه را به تصویب رساندند. جلسه شورایعالی فضای مجازی به ریاست سیدابراهیم رئیسی و با حضور اعضای حقیقی و حقوقی برگزار شد. اینها همه به گونهای تنظیم شده است که با وجود سیستمهایAI بتوان روشهای تهدید بالقوه را پیش از وقوع حادثه تشخیص و تغییر داد.

نعناکار همچنین با اشاره به اینکه دادستان بهعنوان مدعیالعموم، سازمان بازرسی کل کشور، مرکز ملی فضای مجازی و شورایعالی فضای مجازی بهعنوان نهاد نظارتی و حکومتی هم میتوانند به این موضوع ورود کنند، یادآوری کرد که علاوه بر این، کمیسیون اصل۹۰ مجلس شورای اسلامی و سازمان پدافند غیرعامل هم بابت رعایت نکردن پروتکلها میتوانند شرکت مخابرات را بازخواست کنند. همچنین دبیر شورایعالی فضای مجازی عنوان کرد که در جلسه این شورا، وزارت ارتباطات مکلف شد که عوامل بروز حادثه اخیر را شناسایی و به قوهقضاییه معرفی کند. در روزشمار روز گذشته سرویس علم و فناوری ایمنا هم به معرفی “اسحاق نیوتن”، معمار انقلاب علمی بشر پرداختیم.