تلسکوپی جدید ناسا ۱۰۰۰ برابر از هابل سریعتر است

جفری کروک(جفری کروک)، اخترفیزیکدان محقق در گادرد می‌گوید: رومن هر سال حدود ۱۰۰ هزار عکس می‌گیرد. با توجه به میدان دید بزرگ‌تر رومن، برای تلسکوپ‌های قدرتمند مانند هابل یا وب بیشتر از طول عمر ما طول می‌کشد تا کل آسمان را پوشش‌دهنده.

انتهای پیام



منبع

در تحقیقات نجومی، این موضوع با جزئیات بسیار عالی و در نتیجه بسیار تاثیرگذار فضا را رصد می کند، مهم است. تلس‌هایی مانند هابل و جیمز وب دارای ویژگی‌های استثنایی هستند، بنابراین می‌توانند به اجرام بسیار دور نگاه کنند. اما رومن متفاوت خواهد بود و هدف آن را به دست آوردن دید وسیعی از آسمان است.

تصویر زیر تفاوت‌های بین این تلس‌ها را نشان می‌دهد، اینکه تلسکوپ‌های رومن و هابل در یک حرکت چه مواردی را می‌توان ثبت کرد.

تلسکوپی جدید ناسا ۱۰۰۰ برابر از هابل سریعتر است

منطقه قابل پوشش توسط تلسکوپ‌های هابل و رومن

به گزارش ایسنا و به نقل از دیجیتال ترندز، تلسکوپی فضای جیمز وب از زمان پرتابش در سال ۲۰۲۱، با مناظر خیره‌کننده‌های اجرای فضای دور و نزدیک، طرفداران فضایی را خوشحال کرده است. اما ناسا تلسکوپ فضایی دیگری در دست ساخت دارد که می‌تواند به سوالات بزرگ نجومی پاسخ دهد. فضای تلسکوپی نانسی گریس رومن که قرار است در سال ۲۰۲۷ پرتاب شود و در زبان عامیانه با نام رومن می‌شود، به مناطق وسیعی از فضای نگاه خواهد کرد تا به کیهان شناسان کمک کند تا جهان را در خطر بزرگ درک کنند.

رومن برای انجام فعالیت‌هایی مانند یک بررسی برای تخمین تعداد سیارات فراخورشیدی در کل کهکشان و بررسی توزیع کهکشان‌ها برای کمک به درک ماده تاریک استفاده خواهد شد. یکی از مزیت‌های بزرگ رومن برای انجام این موارد، علاوه بر نمایان شدن آن، سرعت تصویربرداری است. به گفته ناسا، رومن قادر خواهد بود تا 100 برابر سریعتر از هابل از جهان نقشه برداری کند.

آرون یونگ(Aaron Yung) از مرکز پروازهای فضای گادرد ناسا که به سرپرستان جدید یک مطالعه پیش‌بینی قابلیت‌های رومن را بر روی انتخاب‌شده می‌گوید، می‌گوید: تلسکوپ فضایی هابل و جیمز وب برای مطالعه فضایی در عمق و از نزدیک بهینه‌سازی شده‌اند، بنابراین استفاده می‌شود. آنها مانند نگاه کردن به کیهان از درون یک حفره است. برای حل اسرار کیهانی در بزرگ‌ترین نقطه‌ها ما به یک فضای تفکیک‌پذیر نیاز داریم که بیش‌ترین پیشنهاد را داشته باشیم. این دقیقا همان کاری است که رومن برای انجام آن طراحی شده است.

تلسکوپ فضایی رومن آسمان را ۱۰۰۰ برابر سریعتر از هابل کاوش می‌کند و در سال ۲۰۲۷ به فضای پرتاب می‌شود.

بخوان  ساخت یک مار رباتیک برای سرویس لوله‌های آب