جاروی رباتیکی که از دنیای انیمیشن آمده است!



یک جاروبرقی رباتیک جدید که توسط مهندسان سابق شرکت «گوگل نست» ابداع شده است، بیشتر از آن شبیه به جاروبرقی باشد، به ربات انیمیشن «وال-ئی» شباهت دارد.

به گزارش ایسنا، «ماتیک» (Matic) یک جاروبرقی رباتیک جدید با ویژگی های متفاوت برای تمیز کردن کفپوش است. این دستگاه که توسط دو مهندس سابق شرکت «گوگل نست» (Google Nest) ساخته شده است، به گونه‌ای طراحی شده است که در خانه به همان روش بیشتر انسان‌ها حرکت می‌کند و به جای پردازشی، اشیا را به صورت پردازش پردازش می‌دهد. به جای حسگرها، ضربه‌گیرها و فناوری لیدار که در بیشتر ربات‌های امروزی وجود دارند، از پنج دوربین RGB برای پیمایش استفاده می‌کنند.

به نقل از ورج، این کار باعث می‌شود که کمتر در معرض خطرات مشابه فرش‌های پرز، سیم‌ها و فضاهای تنگ قرار بگیرند، زیرا در واقع به جای تکیه‌ها بر روی نقشه‌هایی که پیش‌تر برنامه‌ریزی می‌شوند، می‌توانند لحظه‌ای را ببینند که به کجا می‌روند. همچنین، متیک به صورت محلی و بدون هیچ مولفه فضای ابری کار می‌کند. نقشه برداری روی دستگاه انجام می شود و برای نیاز به اتصال به اینترنت وجود ندارد. بنابراین، داده‌های کاربر هرگز از خانه بیرون نمی‌روند.

متیک شش سال در حال توسعه بوده است. یعنی زمانی که «مهول ناریاوالا» (مهول ناریاوالا) و «نونیت دلال» (Navneet Dalal) بنیان‌گذاران آن، گوگل نست را ترک کرد تا تجربه خود را در توسعه فناوری تشخیص چهره و تشخیص حرکات، در استارتاپ «فلاتر» (Flutter) انجام دهد. برای ابداع یک جاروبرقی رباتیک خانگی مستقل به کار بشود.

به گفته ناریاولا که در گوگل نست با نونیت دلال روی دوربینهای «کم آی‌کیو» (Cam IQ) و زنگ درب «نست هلو» (Nest Hello) کار می‌کند، تفاوت کلیدی این است که متیک یک نقشه را با قدرت سه‌بعدی و نمای خیابان از خانه کاربر ایجاد می‌کند که با مشاهده رایانه‌های روی دستگاه می‌شود. این کار به آن امکان می دهد تا به همان روشی مانور دهد که یک خودروی خودران ممکن است از یک شهر با کمک نقشه گوگل عبور کند.

بخوان  ساخت باتری های جدید خودروهای الکتریکی بدون فلزات کمیاب

متیک به جای برخورد کردن با پایه‌های صندلی بسیار از جاروبرقی‌های امروزی، در حالی که جارو می‌کند، از اطراف وسایلی که روی زمین گذاشته شده‌اند، می‌چرخد.

متیک شبیه به ربات‌های دیره‌ای نیست که به آنها عادت کرده‌ایم. این ربات با بدنه مربعی و چرخ‌های بزرگ خود، بیشتر شبیه به ربات انیمیشن «وال-ئی» (Wall-E) است. دلال گفت: این ربات می‌تواند از طریق دوربین‌ها و شبکه‌های عصبی که به تشخیص تصویر، تصمیم‌گیری و نقشه برداری سه‌بعدی کمک می‌کنند، به تقلید از درک انسان و خودآموزی بپردازد.

انتهای پیام



منبع