جوک بی‌مزه پیشرفته‌ترین ربات انسان‌نمای جهان!

یک کاربر به شوخی نوشت: این جوک برای ما انسانهای فانی، بسیار پیشرفته‌تر از اندازه‌هاست که آن را می‌فهمد.

واقعا واقعی بودن حالت‌های چهره آمکا غیر قابل انکار هستند اما شوخی او بدون بخش پایانی موسوم به «پانچ لاین» (Punchline) است که به پایانی یک لطیفه گفته می‌شود. با وجود این، یکی از بینندگان تحت تأثیر قرار گرفت و به شوخی گفت: فقدان پانچ لاین در واقع خنده‌دار بود.

«آمکا» (Ameca) که پیشرفته‌ترین ربات انسان‌نمای جهان نامیده شده است، در یک ویدئوی جدید جستجو می‌کند تا جوک بگوید اما به طرز بدی شکست می‌خورد.

جوک آمکا امیدوار کننده آغاز می شود اما این امید به سرعت از بین می رود.

آمکا با ناامیدی پاسخ می‌دهد: دانشمند آن قدر تحت تأثیر قرار گرفت که از ربات پاسخ ۸+۸ چیست و پاسخ داد ۱۶.

کاربر دیگری نوشت: این یک جوک بسیار خوب است. همه ما منتظر آن پانچ لاین هستیم که نتوانیم آمد.

انتهای پیام



منبع

آمکا می‌گوید: یک دانش‌آموز در حال نمایش دادن ربات مصنوعی جدید خود به گروهی از مردم بود. او از ربات پرسید که پاسخ ۲+۲ چیست و ربات پاسخ داد چهار.

برای این که خیلی واضح باشد، آمکا افزود: این پایان جوک است.

ویدئوی قدیمی که از ربات «آمکا» منتشر شده است، نشان می‌دهد که این ربات سعی می‌کند جوک تعریف کند اما جوک او اصلاً خنده‌دار نیست.

قابل درک است که پژوهشگر تحت تأثیر این جوک قرار ندارد و می‌پرسد: چرا این خنده‌دار است؟ پانچ لاین را گفتی؟

آمکا محصول استارت‌آپ «انجینییر آرتز» (Engineered Arts) مستقر در کورنوال است که آن را پیشرفته‌ترین ربات جهان توصیف می‌کند. حالت‌های چهره آمکا بدون شک به نمونه‌های واقعی هستند و این ربات‌ها می‌توانند از حالت‌های چهره از جمله چشمک زدن، فشردن لب‌ها و جمع‌آوری بینی را درست مانند یک انسان واقعی انجام دهند.

بخوان  رویای سلول‌های مصنوعی با ماده زنده

پژوهشگر مکث می‌کند و منتظر جوک است. بعد از آن می‌گوید: پس آن جوک را به من بگو.

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی‌میل، از برنامه‌نویسی رایانه‌های گرفته تا وکالت، چندین شغل در حال حاضر در معرض خطر تصاحب توسط هوش مصنوعی هستند اما اگر کمدین هستید، فعلا خیالتان راحت باشد زیرا جدیدترین نمایش رباتیک نشان نمی‌دهد که هوش مصنوعی در این زمینه موفق عمل کند.

در جدیدترین ویدئویی که در کانال یوتیوب انگلیسی آرتز منتشر شد، از آمکا می‌شود تا به سرگرم‌کننده‌ترین چیزی فکر کند که می‌تواند به یک پژوهشگر بگوید.

آمکا متحیر به نظر می‌رسد و به کمی اضافه می‌کند: نکته این است که دانشمند آنقدر تحت تأثیر قرار می‌گیرد که از ربات پاسخ ۴+۴ را می‌پرسد و پاسخ داد هشت.

در آخرین جستجوی نامیدانه، پژوهشگر می‌پرسد: بعد چه شد؟

آمکا پاسخ می‌دهد: اخیرا جوکی را در مورد یک ربات هوش مصنوعی شنیدم که آنقدر پیشرفته است که می‌تواند هر مسئله‌ای را حل کند.

یکی از کاربران در بخش نظرات یوتیوب نوشت: مطمئنم که به نظر یک هوش مصنوعی، این پانچ لاین خنده دار است.