خودرو الکتریکی ۱۱۲ سال پیش را ببینید!


یک تصویر باورنکردنی از یک خودرو، زنی را نشان می دهد که در حال شارژ یک خودروی الکتریکی در 112 سال پیش است.

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی‌میل، با نگاهی به یک خودروی الکتریکی با فناوری پیشرفته مانند تسلا، می‌توان به این باور رسید که وسایل نقلیه می‌شوند، نسبتاً جدید با این حال، ظاهری که این تصاویر نشان می‌دهند، تاریخچه خودروهای الکتریکی بسیار بزرگتر از آن چیزی است که ما فکر می‌کنیم.

این عکس‌ها در سال ۱۹۲۲ گرفته‌شده‌اند و زنی را نشان می‌دهند که کلاه بزرگ و دستکش پوشیده شده است و در یک خودرو در کنار یک خودروی ماشین‌سازی قرار دارد.

این تصاویر مربوط به یک خودروی الکتریکی بنام کلمبیا ویکتوریا فایتون است(Columbia Electric Victoria Phaeton) که یک خودروی الکتریکی اولین بار در سال ۱۹۰۵ تولید شد.

خودرو الکتریکی ۱۱۲ سال پیش را ببینید!

قیمت چنین خودرویی در سال ۱۹۰۸، ۱۶۰۰ دلار معادل حدود ۴۴ هزار دلار در زمان کنونی بوده است.

این خودرو در اولین عرضه خود به قدری محبوب بود که کاملاً فروش رفت. این خودرو دارای ۲۴ سلول سلولی، سه دنده و دو دنده عقب بود و می‌توانم به سرعت ۱۵ مایل در ساعت (۲۴ کیلومتر در ساعت) برسد. با این حال، رانندگی با این خودرو هیچ شباهتی به خودروهای جدید نداشت.

بیشتر از خودروهای کنونی، طراحی آن هنوز شبیه به کالسکه بود. از آنجا که فرمان یا پدال گازی وجود ندارد، سرعت خودرو بوسیله یک چوب که در دست چپ نگه داشته می‌شد کنترل می‌شد.

ترمزها روی دو پدال تقسیم می‌شوند که یکی برای پارک و دیگری برای کاهش سرعت استفاده می‌شود.

بخوان  پژوهشگران دانشگاه «ییل» می‌گویند علت اصلی آلزایمر را کشف کرده‌اند

خودرو الکتریکی ۱۱۲ سال پیش را ببینید!

ایستگاه در تصویر برای شارژ خودرو است که شاید متفاوت از ایستگاه‌های جدید فعلی به نظر برسد. زن حاضر در تصویر با استفاده از یک کابل بلند، در حال وصل کردن ماشین برای شارژ کردن است.

هر شارژر دیگری که می‌بینید، این مدل دهه ۱۹۲۰ از چیزی به نام یک‌سوکننده قوسی جیوه‌ای استفاده می‌کرد. یکسوکننده در اوایل دهه 1900 اختراع شد و جریان متناوب از شبکه را به جریان مستقیم تبدیل می‌کند که برای شارژ باتری‌های خودرو استفاده می‌شود. به عنوان یک مشکل جانبی، یکسوکننده همچنین هر زمانی که روشن می‌شود، درخشش آبی و هم انگیزه‌ای ایجاد می‌کند. با این حال، این یک صحنه غیر معمول در خانه های آمریکایی های ثروتمند نبود. خودروهای الکتریکی وسایل نقلیه انتخابی برای ثروتمندان بودند و بسیار محبوب و خطرناک به حساب می‌آمدند.

خودرو الکتریکی ۱۱۲ سال پیش را ببینید!

در سال ۱۹۰۰، از مجموع ۴۱۹۲ وسیله نقلیه ثبت شده در خیابان‌های آمریکا، بیش از ۱۵۰۰ خودرو با برق کار می‌کردند. دلیل محبوبیت آنها این بود که منابع انرژی بسیار ضعیف عمل می‌کردند.

در دهه ۱۹۰۰، گزینه‌های دیگر، اسب‌ها، بخار، بنزین یا برق بود. موتورهایی که با بخار کار می‌کردند خیلی بزرگ بودند و در هوای سرد زمان زیادی طول می‌کشید تا روشن شوند. خودروهای بنزینی، محبوب اما خطرناک، پر سر و صدا و کثیف بودند. به همین دلیل، خودروهای الکتریکی از محبوبیت ویژه‌ای در بین زنان می‌شوند و برخی برای آنها به بازار عرضه می‌شوند.

تصویر می‌شود که این عکس‌ها بخشی از کمپین تبلیغاتی جنرال الکتریک برای معرفی خودروها به زنان بوده است. از سوی دیگر، وسایل نقلیه الکتریکی، بی‌صدا و شارژ آن‌ها آسان بود.

بخوان  آیا ترجمه های انسانی منسوخ می شود؟

خودرو الکتریکی ۱۱۲ سال پیش را ببینید!

زمانی که این تصویر گرفته شده است، دستگاه‌های شارژ معمولی در گاراژهای خصوصی و در قسمت‌های شارژ تجاری بزرگ می‌شوند. محبوبیت اینها ادامه داشت تا زمانی که ساخت مدل-T فورد خودرویی که معمولاً نصف قیمت یک وسیله نقلیه الکتریکی به فروش می‌رسید، محبوبیت این خودروی الکتریکی را کاهش داد. همراه با اختراع موتورهای استارتی و منبع اگزوز، خودروهای بنزینی بر بازار تسلط یافتند تا زمانی که بار دیگر خودروهای الکتریکی ظهور کنند.

خودرو الکتریکی ۱۱۲ سال پیش را ببینید!

انتهای پیام



منبع