داخلی‌سازی تولید اجزای شتابگرها معاونت علمی برای برگزاری رویدادهای حوزه فناوری حوزه‌های



مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه ما نیاز به ساخت کاربردهای بیشتر برای حوزه‌های مختلف سلامت و صنعت داریم، گفت: این خواسته مقام معظم رهبری است که فناوری‌های هسته‌ای را در حوزه‌های سلامت و سلامت نشان می‌دهد. وارد شود.

به گزارش ایسناشقایق حق‌جوی جوانمرد امروز در نشست رونمایی از رویداد ملی حوزه فناوری‌هایی که در مرکز فناوری و نوآوری رسا برگزار می‌شود، اظهار کرد: قرار است طی یک سال آتی ۱۰ فرصت در حوزه صنایع مختلف برگزار شود که دومین دوره از سری رویدادهای فرصت‌ها برگزار می‌شود. طی توافق با سازمان انرژی اتمی ایران در زمینه فناوری‌های هسته‌ای و با همکاری سازمان انرژی اتمی تحت عنوان رویداد ملی فرصت‌های هسته‌ای برگزار می‌شود.

وی افزود: این رویداد در حوزه فناوری هسته‌ای و صنایع الکترونیک، فناوری هسته‌ای و صنایع مخابراتی و تجهیزات پیشرفته و کاربردی هسته‌ای برگزار می‌شود و تا 11 بهمن ماه منتظر شرکت‌های دانش‌بنیان، هسته‌های فناور و همه توانمندان علم و فناوری کشور برای ساخت شتابگر ذرات هستند. و زیرسیستم‌های آن هستند.

حق جوی این رویداد را ادامه توافق معاونت علمی با سازمان انرژی اتمی ایران دانست و یادآور شد: معاونت علمی برای حمایت از این رویدادهای خود را در حمایت از تحقیق و توسعه، قانون جهان تولید دانش‌بنیان و تولید بار اول به میدان آورده است. تجربه موفق به‌مدت‌آوری توانمندی‌های فناورانه با نیازهای واقعی کشور را رقم بزنیم.

رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی با تأکید بر اینکه ما به شتابگرهای بیشتری نیاز داریم، از این رو تحقیقات لبه دانش در این حوزه را توسعه داده‌ایم، اظهار کرد: یکی از مهمترین کارهای ما در معاونت علمی ریاست جمهوری، بهم‌رسانی فرصت‌ها است. افتخار ما این است که از بزرگترین مهندس تربیت کننده در جهان هستیم و تعداد قابل توجهی نخبه داریم. نخبگانی که توان علم و فناورانه‌ها را دارد می‌تواند آن را حل کند نیازهای کشور را بسازد.

بخوان  نیاز‌های اینترنتی و ارتباطی مهم برای زائرین اربعین حسینی

حق جوی با بیان اینکه بهم‌رسانی این توانمندی‌ها به نیازها به نیازهای نیاز به نیاز دارد، می‌گوید: باید با دقت به تبیین شود، در حالی که بسیاری از چیزهایی که در کشور نیاز به جدی در آن وجود دارد، تبیین روشنی از نیازها نیست و وجود دارد. وقتی تبیینی وجود ندارد، معمولا نمی‌شود به راحتی نیازها را برطرف کرد.

وی با تاکید بر این که بسیاری از مسائل و نیازهای واقعی بین رشته‌ها هستند و یک نفر با یک تخصص مشخص نمی‌تواند آن را حل کند، ادامه داد: به کنسرسیومی از توانمندی‌ها نیاز دارد. از طرف دیگر ما به مصرف کننده نهایی نیاز داریم و کسی که سفارش دهنده است، باید پای آزمون و به بلوغ رسیدن به محصول بایستد.

وی اضافه کرد: ما این شانس را داشتیم که از ابتدای امسال با سازمان انرژی اتمی گفتگوی جدید فناورانه را برای اینکه این سازمان را بدانیم، آغاز می کنیم و بعد از این گفتگو اولین فرصت منطقه ای فناوری هسته ای متولد شد. این رویداد بنا به دستور مقام معظم رهبری بوده است. چرا که آنها در سال جاری از سازمان انرژی اتمی خواستند که مردم با کاربردهای هسته‌ای در حوزه‌های سلامت، آرامش و سایر حوزه‌های آشنا و فناوری‌ها و محیط‌ها در زندگی مردم سرریز شوند.

حق جوی اظهار کرد: ما به شتابگرهای بیشتری نیاز داریم که به بیماران نیازمند خدمات ارائه دهند، در حالی که در صنعت موفق‌تر عمل کنیم. کاربردهای شتابگرها بسیار وسیع است و حتی برای استفاده از آب نیز کاربرد دارد. از این روهای موجود زیرسیستم‌ این نوع دستگاه‌ها ساخته می‌شوند تا تعداد بیشتری شتابگر در کشور داشته باشند. هرکدام از این زیرسیستم‌ها در ده‌ها ابزار «های تک» دیگر مورد نیاز است.

بخوان  Microsoft Teams برای کاربران آفیس در شرف اختیاری شدن است

مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی با اشاره به تقویت و بهبود تولید شرکت‌های دانش‌بنیان که این زیرساخت‌ها را می‌سازند، در دستور کار قرار می‌گیرند، گفت: داخلی‌سازی رئیس تولید کننده اجزای شتابگرها از یکی از اهداف علمی مهم ما از برگزاری این رویداد است و می‌توان آن را توانمند کرد. فناورانه پرافتخار در صنعت هسته‌ای ما ارتقاء پیدا کند. از دانشگاه‌های دانشگاهی، شرکت‌های دانش‌بنیان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی که پایان‌نامه‌های مرتبط دارند و تا نیمه راه رفته اند، دعوت می‌کنند، در این رویداد شرکت کنند و این زیرسیستم‌ها را بسازند.

انتهای پیام



منبع