در یک دهه آینده از کارهای خانه رباتیک خواهد شد

نویسندگان این مطالعه در یک بیانیه رسانه‌ای نتیجه گرفتند: مطالعه ما با فناوری‌های فناوری در بریتانیا و ژاپن نشان می‌دهد که خودکارسازی امور خانگی در مدت ۱۰ سال آینده می‌تواند میزان زمان صرف شده برای کارهای خانه و مراقبت‌های فعلی را تا ۳۹ درصد کاهش دهد.

نکته جالب توجه این است که اطلاعات بریتانیایی بیشتر پیش‌بینی می‌کنند که خودکارسازی جایگزین نیروی کار خانگی خواهد شد. نویسندگان مطالعه بر این باورند که این ممکن است به این دلیل باشد که در انگلستان امر بیشتر جایگزین فناوری با نیروی کار از ژاپن مرتبط است. متخصصان رباتیک در ژاپن دهه‌ها هستند که در زمینه پژوهش و ساخت ربات‌هایی که همراه انسان هستند، پیشرو هستند. به همین دلیل، دولت ژاپن برنامه‌ای را تنظیم می‌کند که به زندگی آن سال ۲۰۲۵ می‌دهد، هر خانواده سبک زندگی رباتیکی که مستلزم ایمان و راحت با کمک ماشین‌های همراه است.

یافته‌های این مطالعه در مجله «PLoS ONE» منتشر شده است.

از هر 10 نفر شش نفر از آنها فکر می کنند که ربات ها به زودی همه اقلام را خریداری کنند.

دنیای ربات‌ها هر روز در حال پیشرفت است و اتفاق می‌افتد گاهی اوقات می‌توان به نفع انسان باشد چرا که با وجود مشغله‌های امروزی اگر دستگاهی باشد که به ما در امور کمک کند بسیار محبوب خواهد شد.

انتهای پیام



منبع

با این حال، نمونه کارهای خانگی در مطالعات کمی رابطه بین عملکرد یا خودکارسازی با کار بدون دستمزد و پیش بینی ها در مورد خودکارسازی در میان ابزارهای مختلف هوش مصنوعی چگونه است، تحلیل کرده است. بنابراین، نویسندگان این مطالعه با 29 متخصص هوش مصنوعی مرد و زن از بریتانیا و 36 کارشناس از ژاپن بررسی کردند. این گروه باید پیش‌بینی می‌کردند که ۱۷ کار خانگی و مراقبتی متمایز در دهه آینده تا چه حد ممکن خواهد شد.

در حال حاضر برای کمک به افراد از جمله افراد سالم می‌شوند که انواع مختلفی از جمله دستیارهای هوشمند خانگی و ربات‌های پرستار را در بر می‌گیرند. این ربات‌ها می‌توانند کاربران سالم خود را به فعالیت وادارند، مراقب باشند و یا آنها را از خواب بیدار کنند. برخی از این ربات‌ها حتی برای مشاوره دادن به کاربران نیز مناسب هستند و می‌توانند راه‌هایی مانند تماشای تلویزیون و یا ورزش کردن را برای سرگرمی آنها ارائه دهندگان پیشنهاد دهند.

پیش‌بینی شده‌اند که به طور متوسط ​​۳۹ درصد از زمانی که مردم در حال حاضر برای هر کار خانگی اختصاصی می‌دهند، ظرف ۱۰ سال آینده شغلی برای ربات‌ها خواهد بود. جلسات به طور قابل توجهی بین متفاوت بود. خرید خواربارفروشی وظیفه‌ای بود که احتمال زیاد(۵۹ درصد) به یک کار خانگی خودکار تبدیل خواهد شد. در همین حال، کمترین کار خودکار، بررسی (۲۱درصد) بود.

به گزارش ایسنا و به نقل از اساف، اگر بخواهید بیشتر آزاد شوید که طبق پیش‌بینی گروهی از متخصصان حوزه هوش مصنوعی از بریتانیا و ژاپن، معمولاً ۳۹ درصد از زمانی که معمولاً برای خانه اسپری می‌شوند، در سال‌های آتی احتمالاً در فهرست کارهای ربات‌ها خواهند بود. این تیم تحقیقاتی به سرپرستی «اکترینا هرتوگ» از دانشگاه «آکسفورد» بیان کرد که در دهه آینده، هوش مصنوعی ممکن است به انجام کارهای خانه، کمک کند.

تحقیقات قبلی نشان می دهد که افراد ۱۵ تا ۶۴ ساله در بریتانیا معمولاً حدود ۴۳ درصد از زمان کار و مطالعه خود را صرف کارهای خانگی بدون بیشتر می کنند. این می‌تواند شامل خانه‌های مانند آشپزی و ناظم باشد، مراقبت از کودک یا سالمند و هر چیز دیگری باشد که یک کارگر مزدبگیر می‌تواند از نظر کاری این کارها را انجام دهد. تنها در بریتانیا، مردان در سن تقریباً نیمی از زمانی که زنان در سنین کار خود را صرف چنین کارهایی می‌کنند، می‌کنند. مردان ژاپنی در مقایسه با زنان ژاپنی حتی زمان کمتری را صرف کارهای خانگی می‌کنند.

بخوان  جلوگیری از فروریختن پل‌ها با کمک گوشی‌های هوشمند!