دست رد “FDA” به سینه «ایلان ماسک»

این سازمان همچنین این سوال را مطرح کرده است که آیا می‌توان دستگاه را بدون آسیب به بافت مغز برداشت یا خیر.

به گفته ۶ کارمند فعلی و سابق نورالینک، این ایمپلنت دارای نخ‌های کوچکی است که الکترودها را حمل می‌کند و در سر ثابت می‌شوند، اما سازمان غذا و دارو نگران است که نخ‌ها به سایر نواحی مغز منتقل می‌شود. گفته می‌شود که ماسک تلاش کرده این مشکل را حل کند و ایمپلنت‌ها را روی ده‌ها خوک آزمایش کرده است، اما خوش‌شانس نبوده است.

دستگاه‌های مغزی معتقدند که اطلاعات سازمان غذا و دارو در مورد باتری نیز به طور جدی می‌باشد. به گفته برخی از کارمندان شرکت نورالینک، سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) این شرکت باید در تحقیقات حیوانات نشان دهد که احتمال خرابی باتری بسیار کم است.

موارد ذکر شده توسط سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) شامل وجود لیتیومی در دستگاه، امکان انتقال سیم‌های ریز ایمپلنت به سایر نواحی مغز و طرح سؤال‌هایی در مورد نحوه قرار دادن دستگاه بدون آسیب به مغز و برداشتن آن است.

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی‌میل، به نظر می‌رسد تراشه نورالینک (Neuralink) ایلان ماسک به این زودی‌ها روی انسان‌ها آزمایش می‌شود. شرکت نورالینک، ده‌ها موضوعی را که باید قبل از انجام آزمایش‌های انسانی با آنها انجام دهند، به رویترز اعلام کرده‌اند.

ماسک در تاریخ ۳۰ نوامبر اعلام کرد که این شرکت، بیشتر مدارک را به سازمان غذا و دارو ارائه کرده است، اما به درخواست رسمی اشاره‌ای نکرد. به نظر می‌رسد که ماسک در یک جدول زمانی ۶ ماه مطمئن است.

بخوان  پرتاب ۲ مخابراتی در چهاردهمین ماموریت موشک "فالکون۹"
ویکتور کراتهامر (Victor Krauthamer)، یکی از مقامات سابق سازمان غذا و دارو که سرپرستی دفتری که درخواست آزمایش انسانی برای ایمپلنت های مغزی را می کند، می‌گوید: سیم‌ها باعث ایجاد بیماری در مغز می‌شوند، در عملکردهای خاص فرد و پارگی رگ‌های خونی می‌شود.

ایلان ماسک در اوایل سال ۲۰۲۲ درخواستش را برای آزمایش‌های بالینی ارائه کرد، اما اما شرکت‌های نورالینک در آنجا بودند که هنوز همه مشکلات را حل نکرده‌اند. با این وجود، این میلیاردر اعلام کرده بود که آزمایش‌های انسانی ۶ ماه دیگر (در ماه نوامبر) آغاز می‌شود.

سازمان غذا و دارو همچنین ممکن است در مورد اینکه این دستگاه ممکن است بیش از حد گرم باشد و به عنوان بالقوه به مغز آسیب، آسیبی که ایجاد کرده است، شود.

وی و دیگر متخصصان معتقدند که این مشکل همچنین مانع اثربخشی ایمپلنت می‌شود. کراتهامر می‌کند: نخ‌ها می‌توانند باعث آسیب شوند، زیرا مغز بسیار نرم و ظریف است.

شرکت نورالینک طی چند ماه گذشته تحت نظارت قرار گرفته است، زیرا گروه‌های حامی حیوانات و کارمندان سابق این شرکت، خطری در مورد حقوق حیوانات را به صدا در آورده‌اند.

به گفته کارشناسان صنعت و نظارت، نورالینک ممکن است به تمام نگرانی های این سازمان رسیدگی کند و اگر سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) مشکلات جزئی دائمی با دستگاه یک شرکت داشته باشد، ممکن است به شرکت اجازه دهد تا با آزمایش کند و مرحله انجام شود. پیش برو. چنین مسیری ممکن است برای نورالینک مناسب باشد.

مهندس الکس وود توماس (Alex Wood-Thomas) در مورد خطر بالقوه برداشتن دستگاه برای کاشت دستگاه ارتقا یافته گفت: به دلیل اندازه کوچک نخ‌ها، جای زخم در مغز آنقدر کم است که به راحتی برداشته می‌شود.

بخوان  کشف اولین کانی که مستقیم از گوشته زمین آمده است

از نظر شرکت نورالینک نسبت به اینکه شرکت به مشکل این مشکلات را حل کند، مشکل دارند.

درخواست ایلان ماسک برای آزمایش بالینی ایمپلنت «نورالینک» در مغز انسان‌ توسط سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) رد شد.

انتهای پیام



منبع