فیلمی از باز شدن سیستم نظارت بر آب‌های زمین در فضا

به گزارش ایسنا و به نقل از دیجیتال ترندز، ناسا در سال ۲۰۲۲ یک ماهواره جدید را برای نظارت بر زمین پرتاب کرد که وضعیت آب شیرین را در سراسر سیاره می‌کند. این ماهواره در حال حاضر آماده آغاز عملیات علمی در فضا است و ناسا فیلمی را به اشتراک گذاشته است که روند باز شدن آن را در فضا نشان می دهد.

ماهواره SWOT، اقیانوس‌ها را می‌کند و ویژگی‌هایی مانند جریان‌ها و گرداب‌ها را بررسی می‌کند، اما به عنوان اولین مأموریت برای بررسی آب‌های شیرین جهان، قابل توجه است. این ویژگی، دستگاه را برای کارهایی مانند کنترل بر خشکسالی و سیل و بیشتر تغییرات آب و هوایی سودمند می‌سازد.

«لوری لشین»(Laurie Leshin)، مدیر «آزمایشگاه پیش‌رانش جت» (JPL) ناسا طی بیانیه‌ای در زمان پرتاب گفت: ماهواره SWOT، اطلاعات حیاتی را با توجه به چالش‌های فوری ناشی از تغییرات آب و هوایی و افزایش سطح دریا می‌دهد. قهه سوتهههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههجججججج روزج روزج روزج روزج روزجج روز روزججق تقریباً عدهشم ما برای آغاز علم SWOT هیجان‌زده هستیم.

«توپوگرافی آب‌های ماهواره‌های سطحی و اقیانوسی»(SWOT) تا در موشک «فالکون۹»(Falcon 9) شرکت «اسپیس ایکس» (SpaceX) قرار داشت که آن را در ۱۶ دسامبر ۲۰۲۲ از «پایگاه نیروی فضایی وندنبرگ» گرفت. (VBG) در کالیفرنیا پرتاب کرد. قرار بود زمانی که ماهواره به فضا برسد، آرایه‌های پنل خورشیدی خود را مستقر کند و سپس، دکل و پنل‌های آنتن خود را باز کند. چند استقرار آرایه‌های پنل خورشیدی، یک روند سریع بود و کمی پس از انجام این کار، اما باز شدن آن‌ها بسیار مهم‌تر بود و چهار روز زمان برد.

بخوان  فضانورد اماراتی عید فطر را تبریک گفت

ناسا فیلمی را از باز شدن ماهواره‌ها در فضایی منتشر کرد که برای نظارت بر آب‌های زمین پرتاب شده است.

از آنجا که ماهواره SWOT یک دوربین در پایانه اصلی خود دارد که برای دستگاه «تداخلسنج رادار باند کا»(KaRIn) استفاده می‌شود، می‌توانم روند باز شدن را ضبط کند. این دستگاه، نوع بزرگی از تداخل‌سنج است که با استفاده از پالس‌های راداری می‌توان آب‌های شیرین دریاچه‌ها و رودخانه‌ها را بپردازد. تداخل‌نج، دو پالس رادار را با کمی تغییر به سطح می‌فرستد و به پژوهشگران امکان می‌دهند تا عمق این ویژگی‌ها را ببینند.

انتهای پیام



منبع