فضانورد اماراتی عید فطر را تبریک گفت

وی در توییت خود افزود: در این مناسبت مبارک، صمیمی‌ترین تبریک‌های خود را به خانواده، دوستان و همه کسانی که در زمین هستند، می‌فرستند. باشد که این مناسبت ویژه برای شما آرامش، شادی و سعادت به همراه داشته باشید. عید مبارک.

در طول پیاده‌روی فضایی، النیادی و استفان بوون (Stephen Bowen) فضاینورد ناسا، یک قطعه از تجهیزات ارتباطی به نام واحد «گروه فرکانس رادیویی» (RFG) را که قرار است به زمین بازگردانده شود، بیرون خواهند آورد. همچنین این مکان، ایستگاه فضایی بین‌المللی را برای نصب آرایه‌های خورشیدی پیشرفته که در فضای پیاده‌روی آینده انجام می‌شود، آماده خواهند کرد.

طبق بررسی ارائه‌شده توسط «مرکز فضایی محمد بن راشد» (MBRSC) که برنامه فضانوردی فضانورد امارات را مدیریت می‌کند، النیادی قرار است ۱۹ آزمایش اختصاصی برای موضوعاتی مانند کمردرد، زیست‌شناسی گیاهی، سلامت قلب و علم مواد، تابش، خواب. و مایعات انجام دهد. دو آزمایش نیز برای بررسی سلول‌های دندان یا دهان در فضا، همراه با جریان خون برنامه‌ریزی می‌شود.

در بیوگرافی سلطان النیادی (Sultan Al Neyadi) که از سوی فدراسیون بین‌المللی فضاینوردی (IAF) ارائه شده، آمده است: النیادی 41 ساله، یکی از دو فضانوردی بود که در سال 2017 از سوی امارات متحده عربی انتخاب شد. وی پیش از اینکه فضانورد شود، مدرک دکتری خود را در رشته فناوری اطلاعات اخذ کرده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، فضانورد امارات متحده عربی، دوم مارس به عنوان یکی از فضانوردان فضای ماموریت «کرو-۶» اسپیس ایکس به رفت.

النیادی در اولین کنفرانس مطبوعاتی خود از فضا (ششم مارس) گفت که هنوز در حال تطبیق یافتن با موضوع شناور در فضا است، اما از این روند لذت بردم. وی افزود: هنوز با این موضوع کنار می‌آیم و در حال حاضر هستم، اما امیدوارم در روزهای آینده، مهارت‌های خود را دهم.

بخوان  هوش مصنوعی چین بسیار قوی خواهد شد

انتهای پیام



منبع

این فضانورد اماراتی قرار است ۲۸ آوریل (هشتم اردیبهشت‌ماه) اولین پیاده‌روی فضای خارج از ایستگاه‌های فضای بین‌المللی (ISS) را برای کشورش انجام دهد. این اولین پیاده‌روی فضایی برای یک فضای عربی خواهد بود و این اقدام، امارات متحده عربی را به دهمین کشوری تبدیل خواهد کرد که شهروند آن، پیاده‌روی فضایی انجام شده است.

این فضانورد ابتدای ماه رمضان با انتشار تصویری از خود، آغاز این ماه را در فضای جشن گرفته بود. وی به تازگی نیز با انتشار تصویر دیگری، فرا رسیدن عید فطر و پایان ماه مبارک رمضان را تبریک گفت.

النیادی برای نیم‌سال آینده در اولین ماموریت بلندمدت قرار دارد که توسط یک فضانورد امارات متحده عربی انجام می‌شود، در ایستگاه فضای بین‌المللی (ISS) فعالیت می‌کند.

البته النیادی به دلیل ماموریت در فضای فریضه روزه را به جا بیاورد. وی طی یک کنفرانس مطبوعاتی پیش از پرواز در ۲۵ ژانویه، درباره مسلمانان مسلمان (به فضا) گفت: ما در واقع باید برای جلوگیری از تشدید مواد مغذی بدن (در فضا)، غذای کافی بخوریم و جذب آب کافی داشته باشیم.

سلطان النیادی، اماراتی که فضاهای اقامتی در فضا را از چندی پیش آغاز کرده است، با انتشار تصویری از ایستگاه فضایی، پایان ماه رمضان و فرا رسیدن عید فطر را تبریک گفت.

این فضانورد اماراتی، اولین فضای مسلمانی نیست که ماه رمضان را در فضای جشن گرفته است. شاهزاده سلطان بن سلمان آل سعود (Sultan bin Selman Al-Saud)، اولین مسلمانی که به فضا رفت و ماه رمضان در ۱۷ ژوئن ۱۹۸۵ در ماموریت یک هفته‌ای شاتل فضایی «STS-51G» به فضا وارد شد.

بخوان  گیمرهای رایانه شخصی بالاخره پشتیبانی از ویندوز 7، 8 و 8.1 را به دلیل حذف Valve از دست خواهند داد.