طرح مفهومی «ایرباس» برای ساخت جایگزین «ایستگاه فضای بین‌المللی»

شرکت «ایرباس» طرح‌هایی را برای ساخت یک ایستگاه فضای سه‌طبقه با اتاق‌های نشیمن‌دنج و حتی یک گلخانه منتشر کرده است.

ایرباس اعلام کرد که این ماژول را در آینده می‌توان برای کسب و کار یا سازمانی و به عنوان مکان‌های مکانی بین‌المللی مورد استفاده قرار داد.

یک ستون که مرکز مرکزی است را مشخص می‌کند، به عنوان گلخانه‌ای برای پرورش محصولات کشاورزی نیز استفاده می‌شود. این شرایط در حال حاضر در «ایستگاه فضای بین‌المللی» (ISS) نیز وجود دارد و فضای سبز، سبزیجاتی مانند تربچه را برای شام پرورش می‌دهند.

طرح مفهومی «ایرباس» برای ساخت جایگزین «ایستگاه فضای بین‌المللی»

یک سه‌طبقه که در مرکز ساختمان قرار گرفته است، به عنوان گلخانه نیز عمل می‌کند

شرکت ایرباس در بیانیه‌ای اعلام کرد: ایر با تلفیق تجربه تجربه در پروازهای فضایی انسانی با نبوغ و روحیه نوآورانه گروه خود، آماده گام بعدی را به سوی ساخت ایستگاه فضایی آینده بردارد. لوپ ایرباس، یک ماژول مداری چندمنظوره است.

طراحی لوپ شرکت ایرباس در زمانی ارائه می‌شود که ایستگاه‌های بین‌المللی بین‌المللی بسیار فراتر از عمر اولیه ۱۵ ساله‌شان، مرتباً مورد استفاده قرار می‌گیرد. این رصدخانه به مدت ۳۵ سال به عنوان بزرگترین ایستگاه فضایی مدولار عمل کرده و انتظار می‌رود که در سال ۲۰۳۰ از مدار خارج شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی میل، طرح مفهومی شرکت «ایرباس» (ایرباس)، یک ایستگاه فضایی با عرض 26 فوت را نشان می دهد که جادارتر از ایستگاه های موجود است و می توان آن را در یک دهه آینده راه اندازی کرد.

ایرباس اضافه کرد: لوپ به گونه‌ای طراحی شده است که بلندمدت در فضا را برای ساکنان خود راحت و لذت بخش کند و در عین حال، به پشتیبانی از عملیات کارآمد و پایدار بپردازد. این ایستگاه همه اطلاعاتی طراحی شده است که در طول دهه‌ها آموخته شده‌اند و به طور کامل از پتانسیل فناوری‌های فردا برای حمایت از آینده بشریت در فضا و ماه، خواهان در ماموریت‌های بلندمدت به مریخ می‌شوند.

این ایستگاه برای میزبانی از چهار نفر طراحی شده است اما می‌توان به طور موقت هشت فضانورد را به طور هم‌زمان طراحی کرد.

طرح مفهومی «ایرباس» برای ساخت جایگزین «ایستگاه فضای بین‌المللی»

ماژول لوپ، یک میز راحت برای خدمه خود دارد

طبقه نهایی قرار است یک سانتریفیوژ باشد که شرایط گرانشی مشابه زمین را ایجاد می‌کند و باعث ایجاد فشار بر بدن انسان می‌شود.

طرح مفهومی «ایرباس» برای ساخت جایگزین «ایستگاه فضای بین‌المللی»

برنامه های ایرباس به گونه ای طراحی شده است که با نسل آینده پرتابگرهای فوق سخت سازگار باشند. این پرتاب‌گرها، بلندترین و قوی‌ترین موشک‌هایی هستند که روزی انسان‌ها را به فضا می‌برند. از جمله این پرتاب‌گرها می‌توان موشک «استارشیپ» (Starship) شرکت «اسپیس‌ایکس» (SpaceX) را نام برد که در اولین پرواز آزمایشی مدارک خود منفجر شد.

زمانی که در مدار قرار گرفتن، با پوسته بیرونی صاف و سخت خود محافظت می‌شود.

انتهای پیام



منبع

ماژول «لوپ» (LOOP) که برای چهار سرنشین طراحی شده است، سه طبقه دارد که توسط یک تونل مرکزی به هم متصل می‌شوند.

بخوان  ویندوز 11 برای یک باگ ناخوشایند CPU که سرعت رایانه شما را کند می‌کرد، رفع می‌شود