دوربین فضاپیمای «جونو» با مشکل روبرو شد

با وجود این، در چهل و هشتم نیز بیشتر در مورد دوربین وجود داشت. ناسا در سایت خود نوشت: جونوکم نصب شده روی فضایپیمای جونو، طی آخرین پرواز فضاپیما از نزدیکی مشتری در ۲۲ ژانویه، تمام تصاویر برنامه ریزی شده انجام شد. این موضوع مشابه اتفاقی بود که در پرواز قبلی به دلیل افزایش دما در دوربین رخ داد.

گروه ماموریت فضاپیمای «جونو»، از بروز مشکل در دوربین آن خبر دادند.

چند روز قبل، رایانه دوباره راه‌اندازی می‌شود و فضاپیما در حالت ایمان قرار می‌گیرد تا مطمئن شوید که بعد از آن آسیب بیشتری رخ نمی‌دهد. سپس، گروه ماموریت داده‌های مربوط به پرواز قبلی را به دست و جونو در ۲۹ دسامبر به عملکرد عادی خود می‌دهد.

سال گذشته آغاز شد که فضاپیما در ۱۴ دسامبر، چهل و هفتمین پرواز خود را از نزدیکی مشتری انجام داد. پس از تکمیل این پرواز، رایانه داخلی فضاپیما سعی می‌کند داده‌های جمع‌آوری شده را به زمین ارسال کند، اما وصل شد. مشکلی در دسترسی به فضاپیما به داده‌های جمع آوری شده وجود داشت و احتمالاً از تشعشعات شدیدی بود که به دلیل مگنتوسفر مشتری پیش آمدند.

انتهای پیام



منبع

ناسا در ادامه نوشت: این مشکل در پرواز اخیر، برای مدت زمان طولانی‌تری ادامه داشت که ۲۳ ساعت در مقایسه با ۳۶ دقیقه در طول ماموریت ماه دسامبر بود و ۲۱۴ تصویر نخست جونوکم را غیر قابل استفاده گذاشت. مانند اتفاق قبلی، پس از رفع ناهنجاری که باعث افزایش دما شد، دوربین به حالت عادی بازگشت و 44 تصویر باقیمانده، باکیفیت و قابل استفاده بود.

بخوان  چگونه بفهمیم لپ تاپ ما دستکاری شده است یا خیر؟

با وجود این، داده‌های جمع‌آوری‌شده در چهل و هفتمین پرواز کمی مشکل دارند، اما گروه باورهایی که این تنها یک مشکل موقتی است که به دلیل روشن شدن زمان روشن شدن دوربین جونوکم پس از ایجاد می‌شود. بنابراین، آنها برنامه ریزی برای چهل و هشتمین پرواز را ادامه دادند که در ۲۲ ژانویه برنامه ریزی شد.

پرسشی که اکنون مطرح می‌شود، این است که چه چیزی باعث افزایش دما می‌شود و آیا می‌توانم آن را رفع کند. در حال حاضر، تا زمانی که گروهی برای بررسی مشکل تلاش می‌کنند، دوربین روشن باقی می‌ماند.

به گزارش ایسنا و به نقل از دیجیتال ترندز، اگر در سال‌های اخیر از تماشای تصاویر زیبای «مشتری» لذت برده‌اید، احتمالاً تصاویری را می‌بینید که با دوربین «جونوکم»(JunoCam) فضاپیمای «جونو»(Juno) گرفته‌شده‌اند. این پیما در حال حاضر در مدار مرکز حضور دارد اما مشکلات متعددی ایجاد کرده است که باعث می‌شود فضای بین رفتن تصاویر جمع‌آوری شده در طول سفر، آن هم از نزدیکی سیاره‌ها باشد.