دومین جستجو برای پرتاب قدرتمندترین موشک جهان در کمتر از یک ماه

انتهای پیام



منبع

وب‌سایت Spaceflight Now در توییتی که شامل چندین عکس از سکوی پرتاب بود، نوشت: فضاپیما یک دهانه‌ی بزرگ را در زیر پایه پرتاب به جا گذاشته است.

تنها مانعی که اسپیس‌ایکس هنوز نمی‌تواند از آن عبور کند آسیب وارد شده به سکوی پرتاب است که مانند یک منطقه جنگی به نظر می‌رسید.

دومین جستجو ایلان ماسک برای پرتاب قدرتمندترین موشک جهان اکنون یک تاریخ رسمی دارد.

شکست بسیار گران خواهد بود. ماسک گفته است که کل این برنامه بین سه تا ۱۰ میلیارد دلار هزینه خواهد داشت.

موفق پرتاب ماه آوریل موفقیت آمیز تلقی می‌شود و ای ماسک تنها امیدوار بود که استارشیپ را از سکوی پرتاب بلند کند.

اسپیس‌ایکس در روز دوشنبه مجوز را به کمیسیون ارتباطات فدرال ارائه و درخواست مجوز برای انجام عملیات در اسرع وقت در روز ۱۵ ژوئن را داد. با این امکان پرتاب آن در بازه ی زمانی ۱۵ ژوئن تا ۱۵ دسامبر وجود دارد.

دومین جستجو برای پرتاب قدرتمندترین موشک جهان در کمتر از یک ماه

این سند بیان می‌کند که هدف از این مأموریت انجام آزمایشی مداری است که نشان می‌دهد جهان می‌تواند این فضاپیما را از سیاره ما خارج کند. این هدف برای اولین پرتاب نیز در نظر گرفته شده بود اما این موشک ۱۲۰ متری در اولین آزمایش مداری خود را تنها چهار دقیقه پس از بلند شدن، منفجر کرد.

این ماموریت قرار بود با موشک استارشیپ در اقیانوس به پایان برسد. این موشک قرار بود حدود یک ساعت قبل از سقوط در اقیانوس آرام به دور زمین بچرخد.

اما خود او برای پرتاب ناموفق آماده شده بود و ماه گذشته ادعا می کند که در طول پرواز آزمایشی 50 درصد احتمال آن وجود دارد.

بخوان  مزایای هوش مصنوعی برای مشتری مداری در کسب و کار

نتیجه‌ی کار ایده آل نبود، اما ایلان ماسک، ناسا و تیم اسپیس ایکس این موفقیت را جشن گرفت زیرا هدف اصلی این بود که استارشیپ از روی سکوی پرتاب بلند شود.

روند عملکرد اسپیس‌ایکس از آوریل نامشخص بوده است، اما این شرکت گفته است که مهندسانش تمام داده‌های جمع آوری شده از پرتاب را برای بهبود پرتاب دوم تجزیه و تحلیل خواهد کرد.

دومین جستجو برای پرتاب قدرتمندترین موشک جهان در کمتر از یک ماه

به گفته ایلان ماسک جهان پرتاب دومین استارشیپ چند ماه پس از اولین پرواز آن که در ماه آوریل انجام شد، خواهد بود.

مکس ایوانز، عکاس این سایت نیز برخی از آسیب‌ها را مستند کرده است. ایوانز در توییتی نوشت: تصور کنید که این مکان دوباره در یک جدول زمانی ۱۲ ماه قابل استفاده است، اما خیلی خوشحال می‌شوم اگر در این مورد اشتباه کرده باشد.

این موشک عظیم ۱۲۰ فوتی، متشکل از پیشران سوپر هوی و فضاپیمای استارشیپ، در ساعت ۹:۳۳ صبح به وقت منطقه زمانی شرقی(۱۷:۰۳ به وقت ایران) برای انجام اولین پرتاب مداری خود به فضا پرتاب شد اما چهار دقیقه پس از برخاستن. ، آتش گرفت. جدا نشدن دو موشک از موتور باعث شروع چرخشی مرگبار برای استارشیپ شد.

این عامل بزرگ باعث ایجاد آسیب‌هایی شد که باید برای جستجوی بعدی اسپیس‌ایکس ترمیم شوند.

ماسک همچنین فاش کرد که چندین موشک استارشیپ منتظر فرصت پرتاب هستند.

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی‌میل، موشک استارشیپ ۲(Starship 2.0) در روز ۱۵ ژوئن(۲۵ خرداد) یعنی حدود دو ماه پس از انفجار اولین ماموریت مداری استارشیپ، به پرواز در خواهد آمد.