سرمایه‌گذاری “بیل گیتس” برای توسعه ربات‌های زمین‌شناس

این شرکت در سال 2013 برای ارائه «حلیل سنگ برای تولید مدرن» راه‌اندازی شد و هدف این استارتاپ، ساده‌سازی ثبت دستی‌های اساسی است.

سیگال می‌گوید: تخصیص این بودجه، قابل ارزیابی اصول فناوری پاک GeologicAI است و همچنین نقشی که این استارتاپ می‌تواند برای تامین باتری‌ها و فلزات اساسی و مواد معدنی به انرژی مورد نیاز جهان برای فعال کردن انرژی پاک ایفا کند.

سیگال میگوید: ما معتقدیم که بهتر است زمین شناسی نقطه‌ای سود برای یک صنعت معدنی کارآمدتر، زیست محیطی و اقتصادی بینایی رباتیک با چند حسگر بهترین راه برای درک بهتر سنگ‌ها است.

تخمین زده شده است که تا سال ۲۰۳۰، حتی اگر تمام معادن لیتیوم وجود داشته باشد، به میزان عادی خود ادامه می دهد، هنوز به فلز سختی برای محاسبه نیمی از مصرف جهانی وجود خواهد داشت.

ربات‌های این شرکت برای تحقق این امر می‌تواند در استخراج لیتیوم و کبالت و همچنین سایر مواد معدنی کمک کننده و مفید واقع شوند.

یانای سیگال مدیر ارشد GeologicAI می‌گوید: شرکت ما چند سال گذشته با شرکت‌های کوچک و بزرگ معدنی و در سراسر بخش‌های اکتشاف، توسعه و عملیات اکوسیستم معدنی انجام داده است. ما اکنون موفقیت خود را به تعداد زیادی نشان می‌دهیم و آماده‌ایم تا این فناوری بسیار مورد نیاز را در اختیار شرکت‌های معدنی در سراسر جهان قرار دهد.

استارتاپی که با بودجه بیل گیتس راه‌اندازی شده است، برای توسعه زمین شناسان رباتیک رایانه‌ای به هوش مصنوعی تلاش می‌کند.

کارمایکل رابرتز، یکی از رهبران کمیته سرمایه‌گذاری BEV به بیل گیتس در بیانیه‌ای گفت: بدون نیاز به مواد معدنی کلیدی مانند مس، نیکل، کبالت و لیتیوم، به اقتصاد انرژی پاک می‌شود.

بخوان  ربات های جستجوی ChatGPT خراب هستند، آیا NeevaAI می تواند آن را برطرف کند؟

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، یک استارتاپ فناوری موسوم به ژئولوژیک ای‌آی(GeologicAI) مستقر در کلگری ایالات متحده دولت ۲۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری بیل گیتس را برای ساخت زمین‌شناسان رباتیک مجهز به هوش مصنوعی ساخته شده است.

ربات‌های GeologicAI قدرت تجزیه و تحلیل و تحلیل نمونه‌های سنگ و شناسایی منابع زیر سطحی زمین را دارند.

بودجه‌ای که بیل گیتس به این استارتاپ اختصاص داده می‌شود، در زمانی ایده آل اختصاص داده می‌شود، چرا که جهان به زودی با توجه به مواد معدنی به دلیل استفاده از فناوری‌های انرژی پاک دست و پنجه نرم‌افزار خواهد کرد.

وی افزود که فناوری GeologicAI این پتانسیل را دارد که کشف و بازیابی مواد معدنی کلیدی را به طور قابل توجهی تسریع بخشد.

بنابراین به نظر می‌رسد که شرکت GeologicAI در راه درستی قدم گذاشته و انتخابی داشته باشد.

در همین راستا، بر اساس تفاسیر پژوهشگران بر اساس داده‌های حال و مصرفی پیش‌بینی شده، کبالت نیز تا سال ۲۰۳۰ نمی‌تواند با مصرف آن مطابقت داشته باشد، حتی اگر کبالت مصرف شود را بازیافت کند.

انتهای پیام



منبع