رادار تغییر بزرگی پیدا می کند

اگر رادارها شلوار می پوشیدند، بسیاری از آن ها همچنان دارای دمپایی زنگوله ای بودند.

لویی گفت: چابکی به معنای توانایی حسگر آفتاب پرست و انطباق با نیازهای ماموریت است. ما می‌خواهیم از جایی که هستیم، دوستان و دشمنانمان آگاه باشیم و بتوانیم بدون مانع در محیط‌های مورد مناقشه عمل کنیم.»

فناوری سلولی 5G میزان اطلاعاتی را که فناوری‌های بی‌سیم می‌توانند ارسال و دریافت کنند، افزایش می‌دهد. Sandia از آن برای ایجاد ابزارهای پردازش دیجیتالی استفاده می کند که مقادیر زیادی از داده های آنالوگ را به سیگنال های دیجیتال تبدیل می کند و بالعکس، مانند نسخه دیجیتالی رادار دیافراگم مصنوعی، یک فناوری تصویربرداری فرکانس رادیویی از راه دور که به طور گسترده برای بسیاری از ماموریت های امنیت ملی استفاده می شود.

لویی گفت: «سیستم‌های راداری دیجیتالی و مبتنی بر نرم‌افزار در مقیاس‌های کوچک وجود دارند. “هدف ما ارائه حسگرهای برجسته به مشتریان خود به کارآمدترین روش ممکن است.”

رادار تغییر بزرگی پیدا می کند

یک توسعه دهنده سیستم عامل با یک نمونه اولیه به اندازه جعبه ابزار برای یک سیستم نرم افزاری به نام معماری فرکانس رادیویی چند ماموریتی کار می کند. اعتبار: کریگ فریتز، آزمایشگاه ملی ساندیا

لویی گفت: “ما در حال جایگزینی سخت افزار پردازش سیگنال قدیمی و مبتنی بر آنالوگ با سیستم عامل و نرم افزار پردازش سیگنال پیشرفته و مبتنی بر دیجیتال هستیم.”

لویی توضیح داد که کسی که می داند توسط رادار تحت نظر است، می تواند اقدامات متقابلی را به کار گیرد که عملکرد رادار را کاهش می دهد. اما سیستم Sandia کاربران را قادر می سازد تا به صورت دیجیتالی ویژگی های سیگنال ارسالی خود را در زمان واقعی تغییر دهند و تشخیص آن را دشوارتر می کند. علاوه بر این، سیستم با کارایی بالا می تواند برای تجزیه و تحلیل یک محیط فرکانس رادیویی پیچیده مورد استفاده قرار گیرد – محیطی که دارای انواع مختلفی از سیگنال ها، از جمله سیگنال های یک دشمن است.

سورنسن گفت که رادارهای ساندیا به عملکرد بسیار بالایی نیاز دارند. اکنون، فناوری بالاخره به نقطه‌ای رسیده است که آزمایشگاه می‌تواند از آنالوگ به دیجیتال سوئیچ کند و وفاداری فوق‌العاده را حفظ کند.

رادار در برابر پارازیت مقاومت می کند

فناوری 5G عملکرد رادار را بهبود می بخشد

لویی همچنین توسعه Sandia این آنتن ها را هدایت می کند.

همانطور که فناوری جدید رادار به بلوغ خود ادامه می دهد، معماری رادار دیجیتال پایه و تیم تحقیقاتی بین سازمانی Sandia موقعیتی را فراهم می کند تا امکان پذیرش نسل های جدید فناوری به سرعت در حال تغییر را برای افزایش کارایی فراهم کند و در عین حال سیستم را برای طیف گسترده ای از کاربردها طراحی کند.


لاکهید مارتین نسل بعدی فناوری رادار – فرستنده و گیرنده ردیف آرایه دیجیتال (DART) را معرفی کرد.


ارائه شده توسط آزمایشگاه ملی Sandia


عضو برجسته کادر فنی ژاک لویی هدایت تیم فنی ساندیا را بر عهده دارد. وی گفت که این پروژه که در ابتدا توسط برنامه تحقیق و توسعه هدایت شده آزمایشگاهی ساندیا تامین می شد و اکنون توسط وزارت دفاع به جلو پیش می رود، انگیزه آن برای تامین چابکی عملیاتی است که جنگنده ها در حال حاضر با سیستم های آنالوگ ندارند.

فناوری پیشرفته بی سیم همچنین معماری دیجیتال جدید را قادر می سازد تا چندین کانال فرکانس رادیویی را به طور همزمان اجرا کند، یا با هم بر روی یک عملکرد واحد کار کنند یا به طور مستقل بر روی چندین عملکرد مختلف کار کنند.

کورت سورنسن، مدیر ارشدی که بر توسعه فناوری‌های تصویربرداری فرکانس رادیویی با کارایی بالا در آزمایشگاه‌های ملی ساندیا نظارت می‌کند، گفت: جنبه‌های مهم رادار از دهه 1970 اساساً تغییر نکرده است. مانند یک پخش کننده ضبط، اکثر سیستم های درجه نظامی هنوز آنالوگ هستند.

انتظار می رود عملکرد همچنان در حال بهبود باشد.

لویی گفت: «چابکی‌های سیگنال و آنتن به اپراتورهای رادار انعطاف‌پذیری بی‌سابقه‌ای برای تغییر عملیات رادار می‌دهد و اثرات پارازیت دشمن را کاهش می‌دهد.»

لویی گفت: «معماری جدید برای دشمن سخت‌تر خواهد بود که ببندد یا مختل کند.

نقل قول: رادار تغییر بزرگی پیدا می کند (2022، 19 ژوئیه) بازیابی شده در 3 اکتبر 2022 از

سورنسن گفت که طرح‌های نمونه اولیه در حال حاضر با استفاده از سیستم‌های رادار بستر آزمایشی روی یک هواپیمای توربوپراپ Twin Otter در حال آزمایش پرواز هستند و این فناوری می‌تواند در دو سال آینده آماده استفاده شود.

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. به غیر از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.





منبع

اکنون، ساندیا به رادار تغییر دیجیتالی بزرگی داده است. محققان در حال کار بر روی جایگزینی رادارهای آنالوگ قدیمی که معمولا توسط ارتش استفاده می شود را با یک سیستم جدید دیجیتالی و نرم افزاری تعریف شده به نام معماری فرکانس رادیویی چند ماموریتی جایگزین کنند. طرح بازنگری شده به جنگنده‌های آمریکایی انعطاف‌پذیری و عملکرد بی‌سابقه‌ای را در طول عملیات‌های اطلاعاتی، نظارتی و شناسایی، حتی در برابر دشمنان پیچیده، نوید می‌دهد.

مانند یک مارمولک چند رنگ، رادار دیجیتال ساندیا را می توان برای عملکردهای مختلف مانند ارتباطات، ناوبری و جنگ الکترونیک پیکربندی کرد و نیاز به سخت افزار اضافی را کاهش داد. کاربران قادر خواهند بود ابزارهای مورد نیاز خود برای هر ماموریت را به عنوان سیستم عامل و نرم افزار بر روی تجهیزاتی به اندازه یک جعبه ابزار کوچک دانلود کنند.

استیون کاستیلو، مدیر ارشد Sandia که اخیراً بازنشسته شده و با این پروژه کار کرده است، گفت: «استفاده از وسایل الکترونیکی تجاری موجود، هزینه این سیستم‌های پیچیده را کاهش می‌دهد و با ادامه پیشرفت فناوری، مسیر روشنی برای ارتقاء فراهم می‌کند. “معماری جدید همچنین زمینه را برای استفاده از آنتن های جدید و بسیار چابک آینده فراهم می کند.”

رادار تغییر بزرگی پیدا می کند

محقق اصلی آزمایشگاه ملی Sandia، Jacques Loui، سمت چپ، و یک توسعه دهنده سیستم عامل، بخشی از تیمی هستند که رادار با کارایی بالا را به عنوان یک حسگر انعطاف پذیر و چند منظوره طراحی مجدد می کنند. اعتبار: کریگ فریتز، آزمایشگاه ملی ساندیا

بخوان  مایکروسافت 365 می خواهد همه اعلان های شما را در یک مکان جمع کند