راه‌اندازی ناوگان فضاپیماهای ناسا برای بررسی یک سیارک در سال ۲۰۲۹

اگر سیارک «آپوفیس» (Apophis) نیست، تهدیدی برای سیاره ما اما در سال ۲۰۲۹ از ارتفاع برخی از ماهواره‌ها عبور خواهد کرد و حتی با چشم غیر مسلح نیز قابل مشاهده خواهد بود. ناسا اکنون ایده‌ای دارد تا ناوگانی از فضای کوچک را برای تماشای هر حرکتی که سیارک ایجاد می‌کند.

این فضاپیماها به مأموریت «اسیریس-رکس»(OSIRIS-REx) اضافه خواهند شد و این ماموریت نمونه‌برداری از سیارک را که برای مطالعه آپوفیس در حال انجام شدن است، تغییر خواهد داد.

انتهای پیام



منبع

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، ناسا قصد دارد در طول نزدیک شدن یک سیارک بدنم به زمین در آینده، با ناوگانی از فضاهای ویژه کوچک از آن بازدید کند.

ایده ناوگان فضاپیماهای ناسا هنوز در مرحله مفهومی مأموریت به سر می‌برد و هیچ بودجه‌ای را دریافت نمی‌کند اما امکان ایجاد حرکتی وجود دارد.

ناسا می‌خواهد تعداد فضاپیماهای خود را افزایش دهند تا زمانی که سیارک «آپوفیس» در سال ۲۰۲۹ به زمین نزدیک شود، آن را بررسی کند.

مقامات ناسا در گزارشی گفتند که پرتاب فضاپیماهای بیشتر می‌تواند برای تلاش‌های آینده برای دفاع از سیاره سودمند باشد. «بهاویا لال» (Bhavya Lal)، معاون فناوری، سیاست و راهبرد ناسا گفت: طبیعت چنین فرصتی را برای ما فراهم کرده است تا ماموریت فضای خود را نشان دهد.

آپوفیس زمانی به عنوان یک تهدید بالقوه ولی بی‌نهایت کوچک برای زمین در قرن آینده تلقی می‌شد اما تحلیل و تحلیل بیشتر آن را نشان داد که برای هزار سال آینده هیچ مشکلی وجود ندارد. با وجود این، ناسا از این سیارک به عنوان یک مطالعه برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه رفتار فضاهای فضایی در اعماق فضا و نحوه تغییر محیط آنها تحت تأثیر نور خورشید یا گرانشی اجرام بزرگ‌تر استفاده خواهند کرد.

بخوان  فناوری Face ID در زیر نمایشگر آیپد پرو آزمایش می‌شود