راهی برای تشخیص راحت‌تر سرطان روده بزرگ پیدا کردند

دکتر دانشگاه رو بوخوم آلمان به گفته خود تصویربرداری مادون قرمز را می‌تواند تشخیص دهد.

با شرکای بالینی، تحقیقات مرکز PRODI نشان می دهد که از شبکه های عصبی عمیق، تعیین وضعیت دقیق به اصطلاح ریزماهواره، یک مرکز مرتبط پیش آگهی و درمانی، در سرطان روده بزرگ را می توان می‌سازد. در این فرآیند، نمونه‌های بافتی که از طریق یک پروسه ساخته می‌شوند، مستقل از کاربر و خودکار عمل می‌کند و طبقه‌بندی تفاضلی را در یک ساعت امکان پذیر می‌کند.

اثربخشی درمان‌ها

تحقیقات این مطالعه در مجله «European Journal of Cancer» منتشر شد.

انتهای پیام



منبع

به گزارش ایسنا و به نقل از آی او، فناوری‌های مصنوعی و تصویربرداری مادون قرمز می‌توانند به طور خودکار تومورها را با روش‌های عمل قبلی انجام دهند و سریع‌تر شوند. دانشمندان دانشگاه رور بوخوم در بیانیه‌ای از به‌کارگیری موفقیت‌آمیز این فناوری خبر دادند.

پیشرفت چشمگیر در زمینه گزینه‌های درمانی در سال‌های گذشته به‌طوری‌که توجه به شانس درمان بیماران مبتلا به سرطان روده بزرگ را بهبود بخشیده است. با این حال، این طراحی های جدید، مانند ایمونوتراپی، نیاز به تشخیص دقیق دارند تا آنها را به طور خاص برای فرد انجام دهد. پزشک در مرکز(PRODI) چندین بار از هوش مصنوعی در ترکیب تصویربرداری مادون قرمز استفاده کرد تا درمان سرطان روده بزرگ را به طور خاص برای بیماران خاص انجام دهند. این روش بدون برچسب و خودکار می‌تواند تجزیه و تحلیل‌های پاتولوژیک موجود را تکمیل کند.

مرکز PRODI در سالهای گذشته در حال توسعه یک روش تصویربرداری دیجیتال جدید بوده است. روش تصویربرداری مادون قرمز بدون برچسب() ترکیب ژنومی و پروتئومی بافت مورد بررسی را اندازه‌گیری می‌کند، یعنی اطلاعات مولکولی را بر اساس ساخت مادون قرمز ارائه می‌دهد. این اطلاعات با کمک هوش مصنوعی رمزگشایی شده و به صورت تصاویر با رنگ کاذب نمایش داده می شود. برای انجام این کار، با استفاده از روش‌های تجزیه و تحلیل تصویر در زمینه استفاده می‌شوند.

بخوان  با لپ تاپ جدید «تینک پد ایکس ۱ کربن» شرکت لنوو آشنا شوید+ تصاویر
در تشخیص کلاسیک، وضعیت ریزماهواره (میزان ناهنجاری‌ها) یا با رنگ‌آمیزی پیچیده ایمونولوژیک‌های مختلف یا با تحلیل و تحلیل دی.ان.ای تعیین می‌شود. پروفسور «تاپفل» رئیس موسسه آسیب‌شناسی در دانشگاه رور می‌گوید: ۱۵ تا ۲۰ درصد از بیماران مبتلا به سرطان ناپایداری ریزماهواره‌های بافت تومور نشان می‌دهند. این بی‌ثباتی یک نشانگر زیستی مثبت است که نشان می‌دهد ایمونوتراپی خواهد بود. با گزینه‌های درمانی در حال بهبود، تعیین سریع و بدون عارضه چنین نشانگرهای زیستی نیز بیشتر پیدا می‌کند. رنگ آمیزی ایمونک، این روش به رنگ وجود ندارد و به طور قابل توجهی نیاز به فناوری سریع‌تر از تجزیه و تحلیل دی.ان.ای است.

بینش مفهوم در مورد بافت انسانی