رهایی از خشکی دهان با بزاق مصنوعی جدید



آزمایشات جدید نشان می دهد که یک فناوری روان کننده برای کمک به آب جدید است که برای افراد مبتلا به خشکی دهان طراحی می شود، بین چهار تا پنج معیار از محصولات تجاری موجود است.

به گزارش ایسنا و به نقل از اینجینیر، جایگزینی برای بزاق در دانشگاه لیدز ابداع شده است که از نظر آبرسانی به دهان و عملکرد به عنوان روان کننده با بزاق طبیعی قابل مقایسه است.

زیر میکروسکوپ، مولکول‌های موجود در این میکروژل به‌صورت شبکه‌ای یا اسفنجی ظاهر می‌شوند و به سطح دهان می‌چسبند. اطراف میکروژل یک هیدروژل بر پلی ساکارید است که آب را به دام می‌اندازد. به گفته این دانشگاه، این عملکرد دوگانه باعث می‌شود که دهان برای مدت طولانی‌تری هیدراته بماند.

پروفسور انوشا سارکار (انوشا سرکار)، سرپرست پروژه، در بیانیه‌ای گفت: آزمایشگاه محک‌زنی ما نشان می‌دهد که این ماده اثر طولانی‌تری خواهد داشت.

بسیاری از محصولات تجاری موجود هستند که آنها فقط برای دوره‌های کوتاه مدتی هستند، زیرا به مرزهای مرتبط نمی‌شوند، ممکن است که افراد مجبور نباشند از این ماده استفاده کنند، گاهی اوقات در حالی که صحبت می‌کنند یا در حال غذا هستند. خوردن نیز باید از آن استفاده کند و این بر کیفیت زندگی مردم تأثیر بگذارد.

این میکروژل جدید به دو شکل تولید می شود. یکی از محصولات لبنیات و دیگری با استفاده از سیب زمینی. عملکرد این ماده جدید توسعه یافته در مقایسه با محصولات موجود به دلیل جذب آن است.

این ماده جدید در برابر هشت تجاری تجاری موجود از بزاق مقایسه شد. این محک‌زنی در آزمایشگاه روی سطحی شبیه زبان مصنوعی انجام شد و شامل داوطلبان انسانی نبود.

بخوان  فرجام ناخوشایند کارکنان یک مهدکودک به خاطر اشتباه یک پرستار

آزمایش‌ها نشان داد که این محصول کمتر از واجذب را دارد و در حالی که در محصولات تجاری موجود است، بین 23 تا 58 درصد از بین نسخه‌های این رقم برای بزاق مصنوعی، هفت درصد بود و لبنی آن کمی بهتر از نسخه گیاهی بود. بود.

دکتر اولیویا پابویس(Olivia Pabois)، محقق دانشگاه لیدز و اولین نویسنده این مقاله می‌گوید: نتایج آزمایش محک‌زنی اثباتی بر این مفهوم بود که مواد ما احتمالاً در شرایط دنیای واقعی بهتر هستند و می‌توانند پنج برابر بیشتر از محصولات موجود تسکین دهنده باشند.

نتایج آزمایش نتایج مطلوب را در سه حوزه کلیدی نشان می دهد. میکروژل ما رشد می‌کند، به سطح دهان می‌چسبد و روان‌کننده است و باعث می‌شود افراد راحت‌تر غذا بخورند و صحبت کنند.

این محصول جدید تنها شامل تجزیه و تحلیل و آزمایش آزمایشگاهی است، بر این باورند که این نتایج در آزمایش‌های انسانی نیز تکرار خواهد شد.

خشکی دهان یک بیماری شایع است که از هر 10 نفر یک نفر به آن مبتلا می‌شود در بین افراد مسن و افرادی که تحت درمان سرطان قرار می‌گیرند یا نیاز به مصرف ترکیبات دارویی دارند، شایع‌تر است.

انتهای پیام



منبع