روسیه بدون فضانورد به ماه بازمی‌گردد

روسیه پس از سال‌ها عدم فعالیت در حوزه کاوش‌های قمری قصد دارد کاوشگر را به ماه پرتاب کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از فست کمپانی، رقابت قمری روسیه اکنون تاریخ آغاز شده است. وب سایت خبری دولتی «تاس» (TASS) و اپراتور تورهای محلی «راکت‌تریپ» (RocketTrip) گزارش داده‌اند که پس از سال‌ها جبران، کاوشگر «لونا-25» (Luna-25) روسیه در 11 اوت با موشک «سایوز-2» قرار دارد. فرگات»(Soyuz-2 Fregat) به ماه پرتاب شود.

اتحاد جماهیر شوروی، اولین کشوری بود که در سال ۱۹۶۶ با ماموریت «لونا-۹»، فرود نرم یک فضاپیما را روی ماه انجام داد. اتحاد جماهیر شوروی پس از مأموریت «لونا-۲۴» در سال ۱۹۷۶، شش فرود موفقیت‌آمیز دیگر روی ماه را طی ۱۰ سال بعد به دست آورد.

انتهای پیام



منبع

این مأموریت، سه هدف اصلی است که به شرح زیر هستند.

  1. بررسی رگولیت قطبی ماه
  2. بررسی پلاسمای اگزوسفر قطبی
  3. جستجوی نشانه های یخ آب

بازدید آتی لونا-25 از قطب جنوبی ماه در حالی انجام می شود که روسیه و چین در حال کار بر روی یک برنامه بلندمدت بلندپروازانه برای ایجاد یک پایگاه قمری دائمی موسوم به «پایگاه بین‌المللی پژوهش‌های قمری»(ILRS) در قطب جنوب ماه تا سال 2028 هستند. هستند. انتظار می‌رود که ماموریت لونا-25 پیش از توسعه پایگاه ILRS و ماموریت‌های سرنشیندار آتی، اطلاعات ارزشمندی را در مورد محیط محلی ارائه می‌دهد.

کاوشگر لونا-۲۵ در نزدیکی دهانه «بوگوسلاوسکی»(Boguslavsky) واقع در قطب جنوبی ماه فرود خواهد آمد. تصور می‌شود که این منطقه از یخ آب است که کشوری از جمله آمریکا به دنبال کشف آن هستند. این کاوشگر 800 متری، یک بازوی 1.6 متری دارد که به وسیله‌ای مشابه بیلچه برای برداشتن نمونه‌های ماهانه آماده شده است. همچنین لونا-۲۵، سیستم‌های غبار، مجموعه‌های تصویربرداری و مجموعه‌ای از چندین بارسنج را حمل خواهند کرد.

بخوان  گروه مزدور سایبری باهاموت دوباره از طریق برنامه های جعلی VPN اندروید حمله می کند

شماره تاریخ

پرتاب موفقیت‌آمیز «لونا-25»، یک نقطه عطف در تلاش روسیه برای احیای برنامه قمری خود پس از سال‌ها سکوت به شماره می‌رود. به ‌ویژه اکنون که پرسش‌هایی در مورد سلامت برنامه فضای مسکو شکل گرفته‌اند.

آماده سازی پایگاه قمری

ماموریت قمری برای کشف یخ آب

این ماموریت بدون سرنشین، اولین سفر روسیه به ماه در مدت زمان بیش از 45 سال خواهد بود.