روش‌هایی که به رشد استخوان کمک می‌کند

در اینجا آنها به جای آن‌ها تعداد زیادی از BMP-2 را مستقیماً در لایه زیستی وارد کند و خطر انتشار غیرقابل کنترل را به همراه داشته باشد، قطعات دی.ان.ای را در نانوذرات بسته‌بندی لیپیدی می‌کنند و پس از کاشت ایمپلنت، دی. ان.ای به سلول‌های بافت استخوانی مهاجرت می‌کند و آن‌ها را برای تولید BMP-2 حرکت می‌کند. این به نوبه خود سلول‌های بنیادی استخوان را فعال می‌کند.

گروهی از محققان دانشگاه مارتین لوترله ویتنبرگ و دانشگاه لایپزیگ آلمان و دانشگاه اویرو پرتغال در جدیدترین مطالعه شان دریافتند روش جدید «Packaged-DNA» می‌توان به حرکت ترمیم استخوان به صورت موضعی و هدفمند کمک کند.

بنابراین، مهم از هاله، لایپزیگ و روشی را پیشنهاد می‌کنند که سلول‌های بنیادی را به روشی هدفمندتر می‌کند و عوارض جانبی بسیار کمتری ایجاد می‌کند. یکی از مواردی که آنها روی آن تمرکز می‌کنند، افزایش طراحی ماتریکس سلولی است. آن‌ها از یک لایه فناوری به لایه ویژه برای اعمال ماده زیستی روی ایمپلنت استفاده می‌کنند. این امر آنها را قادر می‌سازد تا ترکیب، ساختار و خواص آن را در سطح نانو کنترل کنند. توماس گروت افزود: این یک فرآیند پیچیده است که ما آن را کامل کرده‌ایم. این طراحی در سطح نانو برای کاربرد مواد زیستی مفید است.

به گزارش ایسنا و به نقل از آی او، متخصص دانشگاه مارتین لوتر هاله ویتنبرگ(MLU) در یک بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد که این نوآوری پیشگامانه در حوزه پزشکی می‌تواند پس از یک شکستگی پیچیده یا بعد از دست دادن شدید پس از جراحی مفید باشد. پروسه‌های جدید را توسعه داده‌اند که در آن مواد ایمپلنت با یک ماده زیستی فعال می‌شوند که این امر سلول‌های بنیادی را وادار به تولید بافت استخوانی می‌کند.

  • بهینه‌سازی قدرت ترمیم استخوان
بخوان  لغو پرتاب اولین موشک چاپ سه‌بعدی جهان

سلول‌های بنیادی مزانشیمی قادر به تولید انواع بافت‌ها می‌پردازند، با این حال آنها برای ساختن بافت‌های خاص می‌توانند برانگیز باشند. در چنین مواردی، ماتریکس خارج سلولی نقش مهمی ایفا می‌کند. گروت توضیح داد: بافت بین سلول‌های استخوانی از کلاژن و کندرویتین سولفات تشکیل شده است. محمان قهههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه مستست هم هم شدن شدن هم هم هم هم هم هم هم هم هم هم هم هم هم هم هم هم هم هم هم هم هم هم نیز نیز نیز نیز نیز هم همر نیز نیز نیز نیز نیز نیز نیز نیز نیز نیز نیز نیز نیز نیز نیز نیز نیز نیز نیز نیز نیز نیز هم هم هم هم نیز نیز هم همهه نیز نیز هم هم هم هم هم هم هم هم هم هم هم ناشی ناشی ناشی ناشی ناشی ناشی ناشی ناشی ناشی ناشی ناشی ناشی ناشی ناشی ناشی ناشی ناشی ناشی مف هم هم همبری مفریبگبب اینکه اینکهار اینکه اینکه اینکهر اینکه ،هه همم این امر تضمین می‌کند که ایمپلنت‌ها بهتر گنجانده شده‌اند و احتمال می‌دهند که توسط بدن کمتر شوند. داروها و فعال‌کننده‌ها نیز می‌توانند به ماتریکس خارج از سلولی مصنوعی اضافه شوند تا رشد استخوان را تحریک کنند. یکی از این فعال‌کننده‌ها، BMP-2 را تولید می‌کند که در حال حاضر در همجوشی ستون فقرات یا برای درمان شکستگی‌های پیچیده و غیرقابل التیام استفاده می‌شود. با این حال، مطالعات نشان داده‌اند که دوز بالای BMP-2 مورد نیاز می‌تواند برای ایجاد بافت استخوانی کنترل‌شده در عضله اطراف و همچنین سایر عوارض جانبی نامطلوب ایجاد شود.

  • یک تفاوت متفاوت
بخوان  هزینه سفر به فضا با امکانات ویژه چقدر است؟

استخوان‌ها نمونه جالبی از بدن برای بازسازی هستند. آنها می‌توانند عملکرد خود را کامل کنند را حتی پس از شکست به کمک خود در ایجاد بافت جدید و پذیرفتنی در محل شکستگی به دست می‌آورند. پروفسور «توماس گروت» رئیس گروه تحقیقاتی مواد بیومدیکال از دانشگاه مارتین لوتر هاله ویتنبرگ گفت: وقتی صحبت از شکستگی‌های پیچیده یا دست دادن بافت بزرگ می‌شود، قدرت خود ترمی استخوان کافی نیست. در چنین مواردی، ایمپلنت‌ها برای تثبیت استخوان، جایگزین بخش‌هایی از مفاصل یا رفع رفع‌های بزرگ‌تر با تجزیه‌وتحلیل مورد نیاز هستند. موفقیت ایمپلنتهایی‌ تا حد زیادی به این می‌رسد که چقدر در استخوان گنجانده شده‌است. در سال‌های اخیر، تحقیقات زیادی برای حمایت از این فرآیند با پوشش ایمپلنت‌ها با مواد فعال زیستی برای فعال کردن سلول‌های استخوانی و سلول‌های بنیادی مزانشیمی انجام شده است.

انتهای پیام



منبع