یک لایه پنهان در وجود زمین وجود دارد

آنها برای اولین باری را مشاهده کردند که در امتداد قطر کل زمین تا پنج برابر طنین می‌شدند. زمان سفر این پوست حاکی از وجود یکه داخلی مشخص با شعاع تقریباً ۶۵۰ کیلومتری است که از لایه بیرونی داخلی جدا است.

انتهای پیام



منبع

پژوهشگران می‌گویند که این ارتباط داخلی ممکن است تغییری در گذشته در رشد هسته داخلی زمین باشد.

به طور سنتی به ما آموخته‌اند که زمین دارای چهار لایه اصلی شامل پوسته، گوشته، بیرونی و هسته داخلی است.

کشف یک لایه پنهان در هسته زمین

آنها می‌گویند این لایه سنگ‌های مذاب داغ است و بینش‌های مفید را در زمینه فعالیت‌های صفحه تکتونیکی سیاره زمین به ما نشان می‌دهد.

در این مطالعه جدید، تان سون فام(Thanh-Son Phạm) و هرویه کالچیچ(Hrvoje Tkalčić) از دانشگاه ملی استرالیا داده‌های کاوشگرهای موجود را گردآوری کردند. آنها از این طریق، زمان‌های مختلف انرژی‌های مختلف ایجاد شده توسط زمین لرزه‌ها را به درون زمین اندازه‌گیری کردند.

در واقع، ایده یک لایه لایه و پنهان در داخل زمین چند دهه پیش به دلیل شواهدی مبنی بر تغییر ترکیب(یا ناهمسانگردی) در عمق زمین مشخص شده است.

تحقیقات می‌گویند این کشف می‌تواند نشان دهنده یک رویداد دراماتیک در تاریخ سیاره ما باشد و ما را از پیدایش و توسعه زمین را بهبود بخشد.

زمین چند لایه دارد؟

آدام دزیوونسکی(Adam Dziewonski) ژفیزیکدان و میاکی ایشی(Miaki Ishii) لرزه‌شناس، اولین دانشمندانی بودند که تفاوت‌های خاصی در تناسب زمان سفر مدل‌های موج در داخل زمین را تشریح کردند.

در دوران مدرسه به ما آموخته‌اند که زمین چهار لایه اصلی دارد، اما اکنون اعلام کرده‌اند که احتمالاً یک لایه پنجم پنهان در درون زمین وجود دارد.

بخوان  مقبره‌ای که هرگز ساخته نشد!

به گزارش ایسنا و به نقل از نیچر، شواهد در مورد احتمال وجود داشتن داخلی زمین دارای یک داخلی مجزا از خود باشید روز گذشته(۲۱ فوریه) در مجله Nature Communications منتشر شده است.

چه مدارکی مبنی بر کشف درونی‌ترین هست داخلی زمین وجود دارد؟

جدیدترین یافته‌ها نشان می‌دهند که این «در‌ترین هسته داخلی زمین» ممکن است یک توپ آهنی با شعاع حدود ۶۵۰ کیلومتری درون هسته داخلی زمین باشد.

این مذاب تازه کشف شده در عمق ۱۰۰ مایلی(۱۶ لایه کیلومتری) زیر سطح قرار و بخشی از سطح زمین استنوسفر(asthenosphere) -لایه پذیرایی زیر لیتوسفر در عمق ۸۰ تا ۴۰۰ کیلومتری سطح زمین است.

همچنین توصیه می‌شود که برای درک بهتر فضای داخلی زمین و تاریخچه آن، تحقیقات آینده برای تعیین انتقال بین داخلی‌ترین هسته‌های داخلی و پوسته‌های خارجی هسته داخلی زمین‌ها قرار گیرد.

وجود جامد درونی کمتر از یک درصد از حجم کل زمین را می‌دهد، اما نقش مهمی در محیط سیاره ما، به ویژه تولید میدان مغناطیسی زمین ایفا کرده است. با این حال، از زمان کشف آن در سال ۱۹۳۶، داخلی زمین به طور مشخص، مبهم باقی مانده است.

این در حالی است که حدود دو هفته پیش نیز گروهی از پژوهشگران دانشگاه تگزاس در آستین(UTA) لایه لایه زیر پوسته زمین به نام «گداز»(melt) پیدا کردند.

با این، کاوش در درونی‌ترین هسته‌ی داخلی زمین به دلیل وجود کاوشگرهایی که به اندازه کافی برای نمونه‌برداری از عمق درونی حساس هستند، همیشه بریزند. علاوه بر این، وضعیت درونی‌ترین موجود داخلی به عنوان یک موجود متمایز مورد بحث باقی مانده است و مخالفان استدلال می‌کنند که با روش‌های غیرعادی را می‌توان با روش‌های دیگری نیز توضیح داد.

بخوان  با ربات نورومورفیک شرکت اینتل آشنا شوید