مقبره‌ای که هرگز ساخته نشد!

مقبره‌ای که هرگز ساخته نشد!

تمامی طراحی‌ها به رنگ‌های سیاه و سفید انجام شده و با روش‌های اندازه‌گیری برای تولید سایه‌ها به کار برده می‌شود تا بر تضاد بین دوگانگی روشنایی و تاریکی تاکید شود. طرح پیشنهادی تزئینات بسیار کمی دارد و به جز یک قرنیز در بالای طبقه اول سایر موارد به چشم نمی‌خورند. دیوارهای خالی و فضای عاری از تزئینات، احساس غم را القا می‌کنند.

این دانشمند بزرگ اولین تکوپ بازتابی کاربردی را ساخت و نظریه پیشرفته‌ای نور مبنی برای بررسی نور سفید در منشور به‌لس‌های مرئی، ایجاد کرد.

به گزارش ایسنا، آیزاک نیوتن، ریاضیدان، دان و اخترشناس اهل انگلستان که در روزگار خود به عنوان یک فیلسوف طبیعتن شناخته می‌شود یکی از تأثیرگذارترین تاریخ‌ها است.

از نظر بولی، نظم، تقارن و تنوع قوانین طلایی معماری بودند و این باورها را در مقبره یادبودی که برای نیوتن طراحی کرده نیز می‌توان مشاهده کرد.

شش دهه پس از گذشت یکی از تأثیرگذارترین دانشمندان کل تاریخ و یک شخصیت مهم در انقلاب علمی یعنی آیزاک نیوتن، برنامه ساخت یک مقبره یادبود برای چیده شد. پروژه‌ای که اگر به ثمر می‌نشست می‌توانم یکی از شگفت‌انگیزهای ساخته‌شده دست بشر باشد، اما هیچ‌گاه ساخته نشد.

در سال ۱۷۸۴، تنها ۶۰ سال از درگذشت دانشمند فقید یک معمار فرانسوی با نام آتین لوئیس بولِی (Étienne-Louis Boullée) طرحهای اولیه مقبره‌های متفاوت و منحصربه‌فرد برای نیوتن را کشید.

ساخت این بنای یادبود هیچ‌گاه به مرحله‌ای اجرا نشد اما فناوری‌های جدید به ساخت آن دستکم در جهانی دیگر کمک کرد.

انتهای پیام



منبع

بیرونی سنوتاف ساختاری کروی و بزرگ است که با سه طبقه به شکل سطحی از مرکز احاطه شده و روی هر حلقه حلقه‌ای از آن سرو می‌شوند که باید توجه شود که سنت‌های عزاداری در دوران یونان و رم باستان هستند. مجموعه‌ای از سمت پله‌ها به ورودی گنبدی شکل در طبقه پایینی می‌رود و یک درگاه کوچک نیز در بالای نمای طبقه دوم می‌شود. فضای داخلی این کره، حفره بزرگی را می‌دهد که از یک کروی تشکیل می‌شود و در پایین آن، پله‌ها به یک مقبره منتهی می‌شود که در معماری کل سازه، کوچک به نظر می‌رسد. روی سطح کره حفره‌های کوچکی وجود دارد که امکان ورود نور به فضای داخلی تاریک سازه را می‌دهد. در طول روز سقف این سازه با ورود بارقه‌های کوچک نور از حفره‌های کوچکی که آرایش آن‌ها با مکان‌های سیارات و صورت‌های فلکی مطابقت دارد به آسمانی برای ستاره می‌شود. هنگام شب نیز نور یک منبع نور بزرگ در نقطه مرکزی به این مکان نور می‌بخشید.

بخوان  قانونی جدید در آستانه تصویب برای شرکت های فناوری اروپا

سنوتاف نیوتن چه ویژگی‌هایی دارد؟

آیزاک نیوتن در نیمه شب سال نو در سال ۱۶۴۲ متولد شد و در سال ۱۶۶۱، در هجده سال وارد دانشگاه کمبریج شد. او پس از این موفقیت‌های علمی در سال ۱۶۶۵ مدرک لیسانس علوم انسانی خود را دریافت کرد. وی در روز ۲۰ مارس سال ۱۷۲۶ در سن ۸۴ سالگی به مرگ طبیعی درگذشت.

شکل عظیم و کروی این سازه الهام را از مطالعه خود بولی به نان «نظریه اجسام» گرفته است که در آن ادعا می‌کند که زیباترین و کامل‌ترین جسم طبیعی یک کره است.

به گفته‌ی این معمار: یک کره، از همه جا، تصویری از کمال است. کره تقارنی دقیق را با نظمی تمام و کمال و بهترین نوع از تنوع در هم می‌آمیزد. شکل آن تا حد زیادی توسعه یافته است و ساده ترین شکلی است که وجود دارد. جلوه‌های نوری که ایجاد می‌کند به قدری زیبا هستند که نمی‌توانند نرم‌تر، دلپذیرتر یا متنوع‌تر از آن باشند. این مزیت‌های منحصربه‌فرد کره‌ای که از طبیعت نشانات می‌گیرد، بر حواس ما تسلط بی‌اندازه‌ای دارد.

از آنجایی که در این فضای بزرگ مجازی گشت می‌توان تعداد زیادی ببرد، مهندسان توانائی تله‌پورت را نیز به آسانی برای جابه‌جایی در بخش‌های مختلف به آن اضافه کرد.

مقبره‌ای که هرگز ساخته نشد!

طراح بنای یادبود نیوتن که بود؟

چند سال قبل شرکت لیندن لب(Linden Lab) از نسخه‌ی واقعی مجازی سنوتاف نیوتن رونمایی کرد.

سنوتاف نیوتن که در صورت ساخت می‌توانست یکی از شگفتی‌های جهان از نظر معماری باشد و این دانشمند بزرگ اکنون در کلیسای “وست‌مینسر”(Westminster) لندن در کنار چارلز داروین آرام گرفته است.

بخوان  هیچ نشانه‌ای از حیات بیگانه در نزدیکی منبع منبع «واو» نیست

مقبره یا سنوتاف (cenotaph) نیوتن قرار بود یادبودی عبدی برای این دانشمند بزرگ باشد و اگر ساخته می‌شد می‌توانست به یکی از بزرگترین سازه‌های ساخت دست بشر تبدیل شود که حتی از هرم جیزه نیز بزرگ‌تر شود.

آن‌ها برای شروع از اسکن با نمایش بالای نقشه‌های معماری استفاده می‌کنند و آن‌ها را در نرم‌افزاری با استفاده از مدل‌سازی سه‌بعدی استفاده می‌کنند.

لوئیس بولِی، نظم، تقارن و تنوع رای قوانین طلایی معماری می‌دانست. اوهای خانه ویژه سال‌های ۱۷۷۸ طراحی کرد، تا بیشتر از آنها دیگر وجود نداشته باشد. از معماری‌های باقی‌مانده‌ای قابل توجه برای تا عصر مدرن می‌توانم به هتل د برونوی (Hôtel de Brunwi) که در سال ۱۹۳۰ تخریب شد و هتل الکساندر (Hôtel Alexandre) اشاره کرد. هر دوی آن‌ها در پاریس هستند. او و کلود نیکولا لدوکس(Claude Nicolas Ledoux) از تاثیرگذارترین چهره‌های معماری نئوکلاسیک فرانسه بود.

بولی یک سبک هندسی انتزاعی متمایز با الهام از فرمهای کلاسیک ایجاد کرد. ویژگی‌های او حذف تمام جزئیات غیر ضروری، ایجاد فرم‌های هندسی در بزرگ و تکرار عناصری مانند ستون‌ها در محدوده‌های بزرگ بود.

مقبره‌ای که هرگز ساخته نشد!

نیوتن فرمولی برای قوانین حرکت و گرانش جهان وضع کرد و از برهان‌های ریاضی پیرامون گرانش برای اثبات قوانین حرکت سیاره‌ای کپلر استفاده کرد. او با بررسی و تشریح جزر و مد، مسیر حرکت دنباله‌دارها و سایر پدیده‌ها، بررسی در حقیقت مرکزیت خورشید را از بین برد و نشان داد که حرکت اشیا روی زمین و اجرام آسمانی می‌تواند با اصول مشابه محاسبه شود.

سنوتافی که برای نیوتن یک کره‌ای ۵۰۰ فوتی (۱۵۰ متری) طراحی شد که در مقایسه با هرم بزرگ جیزه با ارتفاع ۱۳۹ متر، ۱۱ متر بلندتر است.سنوتافی که برای نیوتن یک کره‌ای ۵۰۰ فوتی (۱۵۰ متری) طراحی شد که در مقایسه با هرم بزرگ جیزه با ارتفاع ۱۳۹ متر، ۱۱ متر بلندتر است.

سنوتاف نیوتن در جهانی دیگر بنا شد

بخوان  فکر می کنید ویندوز 11 خیلی نفخ کرده است؟ این نسخه 100 مگابایتی می تواند ارزش امتحان کردن را داشته باشد - یا شما را با موز هدایت کند

در حالی که ظاهری این طرح از نظر نتیجه گیری در داخل آن از نظر مکانیکی پیچیده است.

کتاب نیوتن با نام اصول ریاضی فلسفه طبیعی که برای اولین بار در سال ۱۶۸۷ منتشر شد، مبانی مکانیک کلاسیک را بنا نهاد. همچنین او سهم بزرگی در نورشناسی ایفا کرد. او و گوتفرید لایبنیتس (Gottfried Wilhelm Leibniz)، به‌طور مستقل و مستقل دیفرانسیل و انتگرال را ایجاد کردند.

سنوتاف به یک بنای یادبود برای بزرگداشتی گفته می‌شود که در جای دیگری به خاک سپرده شده است.

مقبره‌ای که هرگز ساخته نشد!

مجازی سازی این شرکت راه مناسبی برای زنده ساختن آثار معماری ارائه نشده است. به گفته‌ی مدیر این شرکت، ساخت چنین بنایی در واقعیت به کار بسیاری نیاز دارد و مهندسی آن را می‌تواند توجه کند اما واقعیت مجازی کار را آسان‌تر کرده است.

از نظر بولی، کره بیانگر کمال و عظمت است که درجاتی از نور را در سطح منحنی خود ایجاد می‌کند. سنوتاف نیوتن شما یک مدفون با حجم کروی را متصور می شود.از نظر بولی، کره بیانگر کمال و عظمت است که درجاتی از نور را در سطح منحنی خود ایجاد می‌کند.

او در پاریس به دنیا آمد و زیر نظر ژاک فرانسوا بلوندل(Jacques-François Blondel), ژرمن بافراند(Germain Boffrand) و ژان لوران لوگی(Jean-Laurent Le Geay) تحصیل کرد و از آنها جریان اصلی معماری کلاسیک فرانسه در قرن هفدهم و هجدهم و نئوکلاسیک را که پس از اواسط قرن کشف، آموخت.

بولی در روز ۱۲ فوریه ۱۷۲۸ زاده شد. آثار او به عنوان یک معمار نئوکلاسیک فرانسوی تأثیر زیادی بر معماران معاصر گذاشته است.

مقبره‌ای که هرگز ساخته نشد!