تاکسی‌های پرنده تا ۳ سال دیگر در آسمان دوبی

در این ویدئو، اداره راه و حمل و نقل دوبی(RTA) اعلام کرد که با شرکت‌های پیشرو پیشرفته حمل‌ونقل هوایی از جمله «Skyports Infrastructure» و «Joby Aviation» در این پروژه همکاری می‌کند.

تاکسی‌های پرنده می‌توانند زودتر از اینکه چه فکر می‌کنند وارد میدان شوند، زیرا دوبی امیدوار است تا سال ۲۰۲۶ سرویس تاکسی هوایی خود را راه‌اندازی کند.

«محمد بن راشد آل مکتوم»، حاکم دوبی اخیراً از طرح ایجاد ایستگاه‌های تاکسی هوایی جدید در سراسر شهر خبر داده است.

انتهای پیام



منبع

• ایستگاه‌ها عبارتند از: فرودگاه بین‌المللی جدید دوبی، مرکز شهر، پالم جمیرا و دوبی مارینا.

• تاکسی‌ها می‌توانند با سرعت ۳۰۰ کیلومتر در ساعت حرکت کنند.

• این هواگرد می‌تواند یک خلبان و چهار مسافر را حمل کند.

نه و نه احتمالا آخرین

به گزارش ایسنا و به نقل از اسکای، آیا تاکسی‌های پرنده راهی جدید برای رفتن و آمدن در شهر می‌شوند؟ دوبی امیدوار است که این امر به طور قطع در سه سال آینده انجام شود چرا که طرح‌های ایجاد ایستگاه‌های تاکسی هوایی جدید در سراسر این شهر تصویب شده است.

بنابر گزارش‌ها تاکسی‌های پرنده در اوایل سال ۲۰۲۶ در دوبی راه‌اندازی می‌شوند.

این شرکت هوانوردی ایالات متحده پس از دیدار با حاکم دوبی، این نوآوری را برجسته کرد و در توییتی نوشت که دوبی یک اقتصاد با رشد بالا و نوآوری بالا است و مفتخر است که با آنها همکاری می‌کند و می‌توان گفت که تاکسی هوایی چه کاری انجام دهد. می‌توان برای دوبی انجام دهد.

او با تمدید خدمات دوبی به برنامه تاکسی پرنده گفت که این مدت سه آینده شروع به کار خواهد کرد.

بخوان  «تلسکوپ فضایی جیمز وب» اولین سیاره فراخورشیدی خود را تایید کرد

«الیور واکر-جونز» گفت: ما در این فرصت هیجان‌انگیز هستیم و این احتمال را داریم که می‌کنیم. امید است که عملیات ایمن و کارآمد هواگردها و سفر مسافری سرتاسری درست شود. برنامه های این شرکت هواگرد برخاست و فرود عمودی با آلایندگی عملیات صفر است.

یک ویدیوی تبلیغاتی که توسط حاکم دوبی منتشر شده است، یک تاکسی پرنده برقی شش روتور را نشان می‌دهد که توسط Joby Aviation(که دفتر مرکزی آن در بابانوئل، کالیفرنیا قرار دارد) ساخته شده است.

یکی از کاربران نوشت: وقتی جوان بودم، می‌کردم یک تاکسی پرنده می‌بینم تا در خیابان شلوغ منتظر نمانیم و بعد از آن پشت چراغ توقف نکنیم.

این چیزی است که ما در این هواگرد می‌دانیم:

این اولین بار نیست که ایده تاکسی‌های پرنده به این شهر معرفی می‌شود. از سال 2017، امارات متحده عربی یک سری هواگردهای ساخته شده از شرکت های مختلف بوده است. آنها معمولاً زمان‌بندی شده‌اند تا در نشست دولتی سالانه جهانی دوبی که شامل آخرین طرح Joby بود، شرکت کنند. سال گذشته شرکت چینی XPeng Aeroht، هواگرد برخاست و فرود عمودی برقی دو سرنشینه خود را به نمایش گذاشت.

کاربر دیگری گفت: سریال‌های کارتونی و فیلم‌های تخیلی می‌دیدم و نمی‌کردم این موضوع را در فکر واقعی اجرا کنیم.

• فرودگاه عمودی شهری وجود خواهد داشت که چهار منطقه اصلی دوبی را به هم خواهند کرد.

تاکسی‌های پرنده با بازهای مثبت در دوبی مورد استفاده قرار می‌گیرند و بسیاری از کاربران در توییتر هیجان خود را در این زمینه به اشتراک گذاشته‌اند.

واکنش رسانه های اجتماعی