از نادیده گرفته شده توسط بانک بانک تا فتح قله‌های ناسا

گلاور، اولین فضانورد سیاه‌پوست بود که برای مدت طولانی طی سال‌های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۱ در فضای ماند. با توجه به این که ناسا از سال ۲۰۰۰ به طور دائم در «ایستگاه فضای بین‌المللی» (ISS) حضور داشت، این یک نقطه عطف بسیار دیرهنگام به شماره می‌رود. ناسا اکنون سعی دارد مشکلات نابرابری تاریخی را در این آژانس فضایی رفع کند.

ترنر پس از یادآوری این خاطره، با جدیت تمام صحبت کردن در مورد رمزگذاری، ترمودینامیک، مهندسی و هوافضا پرداخت. ترنر ادامه داد: نه، عقلم را از دست ندادم. در واقع، کتابهایی در مورد این موضوع وجود دارند. من یک توپ را نگاه داشتم و آن را انداختم. سپس، از یک کودک سه ساله پرسیدم که چرا توپ افتاد و او گفت چون بادکنک نیست. بعد به من گفت که چرا بادکنک بالا می‌رود.

ترنر گفت که در اولین روز کاری خود به عنوان مدیر در سال ۲۰۱۹، به طور فعال در حال کار با کودکان سه و چهار ساله بود. وی افزود: ما در مورد منظومه شمسی صحبت کردیم و من یک خورشید بودم. آنها سیارات بودند. من چرخیدم، آنها چرخیدند و خندیدند. سپس، ما افتادیم.

وی افزود: همه ما باید اینها را جشن بگیریم. مهم نیست که چه شکلی هستید، مهم نیست چند ساله هستید و از کجا یا چه زمانی آمده‌اید. این داستان ما است و به همین دلیل باید مالکیت آن را در دست بگیریم.

از نادیده گرفته شده توسط بانک بانک تا فتح قله‌های ناسا

ویکتور گلاور

سخنرانان حاضر در مؤسسه اسمیتسونیان، این معضلات را تصدیق کردند و در عین حال به انگیزه، استعداد، جامعه‌سازی و سایر ویژگی‌هایی اشاره کردند که آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار و در واقع، همه مردم را با هم متحد کردند. «ویکتور گلاور» (Victor Glover)، فضانورد فعلی ناسا گفت: ما باید تاریخ سیاه‌پوستان را بدانیم زیرا این یکی از جنبه‌های مهم داستان ما است.

وایچ ادامه داد: داشتن افراد بیشتر با پیشینه‌های متنوع، بخشی از ماموریت ما است. گروه‌های متنوع، بهتر می‌توانند مشکلات را حل کنند زیرا این کار را با ذهن‌های متفاوت انجام می‌دهند. من برخی از این تغییرات را دیده‌ام.

ماه تاریخ سیاه‌پوستان، زمانی است که آمریکایی‌ها به موفقیت‌ها و چالش‌هایی می‌پردازند که کشورهای آفریقایی تبار در طول قرن‌ها، آنها را به دست آورده و با آنها روبه‌رو شده‌اند. از بردگی گرفته تا تبعیض و «قوانین جیم کرو» (جیم کراو قوانین) که تفکیک نژادی را اجرا می‌کرد. بسیاری از معضلات اجتماعی مداوم به سیاه‌پوستان در زمینه‌های گوناگونی مانند آموزش و درمان درمان می‌رسانند.

برای، مهندسان و ریاضیدانان زن سیاه‌پوست که اکنون به عنوان شخصیت‌های پنهان شناخته می‌شوند، نقش‌های کلیدی برنامه‌ریزی را در برنامه فضایی به عنوان مثال در دهه ۱۹۶۰ بر روی ساخت اما باکیک نژادی و تبعیض روبه‌رو بودند. «گویون بلوفورد»(Guion Bluford)، فضانورد مرد سیاه‌پوست، اولین بار در سال ۱۹۸۳ در ماموریت ناسا پرواز کرد. یعنی ۲۲ سال پس از اولین مرد سفیدپوست این آژانس فضایی. سپس، تا سال ۱۹۹۲ زمان برد تا «مای جمیسون»(Mae Jemison)، اولین زن فضاینورد آفریقایی-آمریکایی پرواز کند و «جسیکا واتکینز»(Jessica Watkins) در سال ۲۰۲۲ اولین زن سیاه‌پوست در یک ماموریت بلندمدت باشد.

از نادیده گرفته شده توسط بانک بانک تا فتح قله‌های ناسا

گویون بلوفورد

از نادیده گرفته شده توسط بانک بانک تا فتح قله‌های ناسا

مای جمیسون

از نادیده گرفته شده توسط بانک بانک تا فتح قله‌های ناسا

جسیکا واتکینز

سیاه‌پوستان آمریکا به هیچ‌وجه وجود داشتن تبعیض‌های نژادی، تلاش‌های بسیار در حوزه فضا داشته‌اند و نقش مهمی را در اکتشافات فضای ناسا ایفا کرده‌اند.

ملوین به حضار گفت: در کودکی آن قدر به علم وفادار بود که یک بار به طور تصادفی یک انفجار جزئی باورنکردنی را با یک مجموعه شیمی در اتاق نشیمن مادرش ایجاد کرد. ملوین، یک نکته مهم را در مورد ماجرای بانک برای گفتن داشت.

انتهای پیام



منبع

«کلایتون ترنر» (Clayton Turner)، اولین آمریکایی آمریکایی‌ای‌تبار به عنوان مدیر «مرکز تحقیقات لنگلی» (NASA Langley) ناسا در ویرجینیا خدمت کرد، گفت: موفقیت در جذب نیرو، نه تنها کسب موفقیت، اما نتیجه زودهنگام این است. پروسه است.

از نادیده گرفته شده توسط بانک بانک تا فتح قله‌های ناسا

کلایتون ترنر

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، «للند ملوین» (للند ملوین) در کلاس هشتم، سرایدار پاره‌وقت یک بانک در ویرجینیا بود تا مقداری پول بیشتر برای خانواده خود به دست آورد. ملوین یک فوتبالیست حرفه‌ای و یکی از فضانوردان سیاه‌پوست ناسا شد، به یاد می‌آورد که یک بار در دهه ۱۹۷۰ هنگام دستشویی کردن، با یکی از مقامات ارشد بانک احوال‌پرسی انجام شد. ملوین طی مراسمی که در جمع مخاطبان «مؤسسه اسمیتسونیان» (Smithsonian Institution) برگزار شد، گفت: او طوری به من نگاه می‌کرد که گویی حتی آنجا نبودم. گویی من یک روح بودم.

ماه تاریخ سیاه‌پوستان، زمانی است که آمریکایی‌ها به موفقیت‌ها و چالش‌هایی می‌پردازند که کشورهای آفریقایی تبار در طول قرن‌ها را به دست آورده و با آنها روبه‌رو شده‌اند.گلاور توضیح داد که او پس از یک عمر کنجکاوی و همراه والدین خود، به ناسا رسید. پدر هم و هم مادر گلاور می‌خواستند که تحصیلات خود را دنبال کنند. گلاور در حدود ۱۰ سال، تقریباً در سال ۱۹۸۵ یا ۱۹۸۶، پرتاب یک «شاتل» (Shuttle) را در تلویزیون دید. گلاور درباره علاقه به علم که او را به سمت هوانوردی و در نهایت فضانوردی هدایت کرد، گفت: این اولین باری بود که بذر علاقه داشت.

ناسا یک مکان شگفت انگیز است اما یک مکان غیرممکن نیست.ترنر رو به حضار کرد و گفت: من مشتاق هستم تا با همه شما صحبت کنم. این فرآیند استفاده از ما است همه ما. همه 17 هزار نفر از ناسا به دنبال شما هستند تا به ما بپیوندید. ناسا یک مکان شگفت انگیز است اما یک مکان غیرممکن نیست. ما نیاز داریم که به ما بپیوندید. به شما نیاز دارید که بیایید و به شرکای صنعتی ما بپیوندید. ما به شما نیاز دارید زیرا کاری ما می‌خواهیم انجام دهیم، به قله‌های جدید و ناشناخته‌ها به نفع بشریت برسیم.

وی افزود: به خودم گفتم من هرگز نمی‌خواهم کسی احساسی را داشته باشد که من دارم. من به اوج گرفتن ادامه خواهم داد و اجازه نخواهم داد چنین شخصی بر من بگذارد یا من را از پیشرفت باز دارد.

از نادیده گرفته شده توسط بانک بانک تا فتح قله‌های ناسا

للند ملوین

این رویداد که مستقیماً از «موزه ملی تاریخ و فرهنگ آفریقایی-آمریکایی» (NMAAHC) پخش می‌شود در واشنگتن دی‌‌سی انجام شد، انیمیشن‌ها، ارتباطات و دانش‌آموزان آمریکایی آفریقایی‌تبار ناسا را ​​برای «ماه تاریخ سیاه‌پوستان» (Black History Month) جشن گرفت و سخنران، این شعار را تکرار کردند: تاریخ سیاهپوستان، آمریکا است.

در هر حال، شرایط در حال تغییر است. «ونسا وایچ»(Vanessa Wyche)، مدیر فعلی «مرکز فضایی جانسون»(JSC) ناسا که در سال ۸۹ به ناسا پیوست، ۱۹ گفت: زمانی که من برای اولین بار به عنوان مهندس یک زن و به ویژه به عنوان یک مهندس زن سیاه‌پوست. در ناسا کار کردم، افراد شبیه به من نبودند.

از نادیده گرفته شده توسط بانک بانک تا فتح قله‌های ناسا

ونسا وایچ

بخوان  گفتگوهای ربات صوفیا درباره ایلان ماسک