صاحب ChatGPT نیز به افزایش طول عمر رفت

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، سم آلتمن(Sam Altman) مدیر عامل شرکت 180 میلیون دلاری «اُپن ای‌آی» برای تصرف یک استارتاپ بیوتکنولوژی موسوم به Retro Biosciences سرمایه‌گذاری کرده است. این شرکت بیوتکنولوژی در سال ۲۰۲۲ از حالت مخفی‌کاری خارج شد و قصد دارد از مهندسی ژنتیک برای جوان‌تر کردن سلول‌ها استفاده کند.

در این میان، خود آلتمن برای جوان ماندن به رژیم ضد پیری خود شامل «سالم بخور، ورزش کن و به اندازه کافی بخواب» با دوزی از متفور که یک داروی ضد پیری است، پایبند است.

اکنون آلتمن می‌خواهد زمان و پول خود را برای توسعه فناوری‌هایی سرمایه‌گذاری کند که بر بشریت تأثیرگذار باشد، همان چیزی است که در چند ماه گذشته با محبوبیت ربات مصنوعی ChatGPT شاهد آن‌ها بوده است. او این حوزه‌ها را «فناوری سخت» می‌نامد، زیرا برای پیشرفت علمی و تسلط بر فناوری به سرمایه‌گذاری‌های کلان نیاز دارند.

گفتنی است که سرمایه‌گذاری سم آلتمن را به معنی معنی از برچسب خوردن مبنی بر جستجوی این استارتاپ برای به تأخیر انداختن یا معکوس کردن پیری یک میلیاردر و مطرح شدن به عنوان یک پروژه بیهوده، مخفی نگه داشته است.

با این حال، آلتمن هیچ گونه درمان یا مراقبه‌ای را از جانب استارتاپی روی آن سرمایه‌گذاری کرده است، دنبال نمی‌کند، زیرا این استارتاپ هنوز در مرحله تحقیق است.

در حالی که این ایده در ذهن او ماندگار شده بود، در سال ۲۰۲۰ مقاله دیگری برخورد کرد که در آن پژوهشگران پلاسما را در موش‌های پیر با آب‌نمک و آلبومین جایگزین کردند و به اثر جوان‌سازی مشابهی با دست یافتند.

بخوان  ChatGPT به قاضی کلمبیایی برای صدور حکم کمک کرد

آلتمن در امور روزانه این استارتاپ شرکتی ندارد و سرمایه گذاری اولیه آن می‌تواند به مدت ۱۰ سال این شرکت را تامین کند. وی امیدوار است که در طول این مدت اولین شواهد مفهومی برای افزایش طول عمر حاصل شود.

ممکن است بسیار آلتمن را از روزهای آغازین استارتاپ‌هایی مانند Pinterest،Airbnb،Stripe بشناسند. با این، او از سرمایه‌گذاری استارتاپی فاصله گرفت و اکنون به سمت مدیر عاملی در شرکت OpenAI رفت، شرکت وی در سال ۲۰۱۵ انجام داد.

فضای کاری این شرکت به سرعت با قرار دادن سازه‌های پیش‌ساخته که در یک انبار برپا شد، راه‌اندازی شد که اجازه داد کار با سرعت شروع شود و این شرکت در حال حاضر برخی از نتایج اولیه را برای عرضه دارد.

سم آلتمن مدیر عامل شرکت OpenAI که ربات شگفت انگیز ChatGPT را توسعه داده است اکنون ۱۸۰ میلیون دلار روی یک استارتاپ بیوتکنولوژی سرمایه‌گذاری کرده تا پیری را معکوس کند و به افراد مانند جف بزوس، جک دورسی و مارک زاکربرگ پیوسته و به دنبال راه حل‌هایی برای افزایش باشد. طول عمر است.

ضمن اینکه این شرکت از سرمایه خود را نیز در یک استارتاپ انرژی همجوشی به نام هلیون سرمایه‌گذاری کرده است.

جف بزوس بنیانگذار شرکت آمازون نیز در سال ۲۰۲۱ در استارتاپ مشابه به نام Altos Labs سرمایه‌گذاری کرد، در حالی که جک فارسی و مارک زاکربرگ نیز سرمایه‌گذاری‌های مشابهی دارند.

انتهای پیام



منبع

اخیراً هم گزارش شده است که یک میلیون دلار سالانه دو میلیون دلار صرف یک رژیم غذایی برای جوان تر شدن می کند.

بخوان  کردم فضانورد «آپولو» هستم!

آلتمن برای اولین بار از 10 سال پیش، زمانی که با آزمایشی انجام شد که در آن موشهای مسنتر با استفاده از خون موشهای جوان، جوان تر، به زیست فناوری ضد پیری علاقه مند شدند و مشتاق شدند روی استارتاپ ها در این حوزه سرمایه گذاری کنند.

در نهایت، آلتمن با بتس لاکرویکس(Betts LaCroix) که زمانی شریک پاره‌وقت بیوتکنولوژی Y-Combinator بود، تماس گرفت و از آن پرسید که آیا می‌توانیم شرکتی را رهبری کنیم که روی پروژه‌های ضد پیری کار می‌کند و وقتی لاکرویکس کرد، استارتاپ Retro Biosciences. با بودجه ۱۸۰ میلیون دلاری آلتمن متولد شد.

شرط بندی روی «فناوری سخت»