کشف کوهی در زیر آب بلندتر از برج «خلیفه»

زمین‌چهر(لندفرم) در زمین‌شناسی به مجموعه‌ای از علوم خصوصیات فیزیکی قابل تشخیص و‌های ویژه و یا به یا اشکال طبیعی سطح زمین مانند دشت‌ها، دره‌ها، فلات‌ها، کوه‌ها و شکل‌هایی که در سطح زمین ایجاد می‌شوند و عوامل درونی یا بیرونی در آن نقش ایجاد می‌شوند. داشته و دارم، گفته می‌شود.

وی افزود: تنها راهی که ایالات متحده می‌تواند از منابع منطقه‌ای است که دولت بیشتر بهره می‌برد، این را می‌توان فهمید که چه چیزی در آنجا وجود دارد. این ماموریت اولین گام برای نقشه برداری از بستر دریا از مناطق کلیدی با نمای بالا است.

انتهای پیام



منبع

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، کاوشگر دریایی Surveyor SD ۱۲۰۰، بزرگترین شناور بدون سرنشین نقشه‌برداری در دریای جهان است که به تازگی یک کوه دریایی ناشناخته را کشف کرده است که بزرگتر از بلندترین آسمان خراش زمین است.

برایان کان، از گروه عملیات این کاوشگر می‌گوید: کاوشگر ما طوفان‌ها را تحمل کرد، عمق ارزیابی با وضوح بالا انجام داد و هیچ انسانی را نیز در معرض خطر قرار نمی‌دهد.

به لطف اولین ماموریت بدون سرنشین نقشه‌برداری اقیانوس در جهان یک کوه در زیر آب کشف شده است که از برج خلیفه دوبی بلندتر است.

اکنون این کاوشگر در جدیدترین کاوش خود در مساحت 29 هزار و 720 کیلومتر مربعی در سواحل کالیفرنیا، یک کوه دریایی ناشناخته با ارتفاع حدود 100 متر است که برای نشان دادن وسعت آن باید توجه داشته باشید که بزرگترین ساختمان جهان که برج خلیفه در امارات است. ، 828 متر درازا دارد.

بخوان  کروم‌بوک‌ها به‌تازگی یک ویرایشگر ویدیو دارند که تمام دردسرهای ساخت فیلم را از بین می‌برد

دکتر آرورا المور، مدیر کاوش آمریکا سازمان ملی اقیانوسی و جوی آمریکا می‌گوید: هر آمریکایی به یک طریقی به اقیانوس وابسته است. از پرورش‌های ماهی‌ها و تغذیه گرفته تا کابل‌های اعماق دریا که اینترنت ممکن است می‌سازند.

این ابتکار برای شکاف‌های اکتشاف‌های اقیانوسی، به‌ویژه در مناطق دورافتاده کمک می‌کند و با توجه به آن‌ها فقط پنج درصد دریاکاوش شده‌اند، این مأموریت کاوشگران در نهایت می‌تواند تمام اسرارآمیز اقیانوس‌های زمین را کند.

وی در پایان گفت: این نقشه‌برداری آینده از اقیانوس‌ها است.

علاوه بر این، کوه‌های دریایی به ارتقای دانش ما در مورد عملکردهای محیطی کمک می‌کند. چنین زمین‌های زمین‌شناسی می‌توانند به عنوان یک مرکز توجه برای زیستگاه‌های متمایز – شاید برای زندگی ناشناخته‌های قبلی – که نیاز به بررسی بیشتر دارد، وجود داشته باشد.

منطقه انصاری اقتصادی ایالات متحده آمریکا (EEZ) منطقه ای است که در 2000 مایل از ساحل خارج می شود و یکی از بزرگ ترین ها است، اما هنوز نقشه برداری و کشف نشده باقی مانده است.

کاوشگر SD ۱۲۰۰ نفر از ۴۵ هزار کیلومتر مربع از کف‌های ناشناخته را در سواحل کالیفرنیا و اطراف ایر آلوتی آلاسکا اسکن کرده است، جایی که معمولاً آب و هوای خشکی دارد و شرایط جزئی بادهایی با سرعت ۳۵ گره دریایی و موج‌های با ارتفاع دارد. بیش از پنج متر داده‌های با کیفیت را جمع آوری کرده است.

چرا برای کشف اقیانوس به شناور کاوشگر نیاز داریم؟

او می‌گوید این ماموریت ثابت می‌کند که شناورهای بدون خدمه گزینه مناسبی برای دستیابی به اهداف استراتژی ملی نقشه‌برداری منطقه، اکتشاف و توصیف ویژگی‌ها می‌دهند.

بخوان  قارچی که آتش‌نشانی می‌کند! - ايسنا