چشم ها روی سیارک ها! – ايسنا

بیست و چهار ساعت پس از نزدیک شدن به FV4 ۲۰۲۰ در ۱۳ مارس، یک سیارک دیگر به نام «۲۰۲۳ CM» از کنار ما گذشت. این سیارک بسیار بزرگتر از ۲۰۲۰ FV4 و ۲۰۲۳ DW است.

انتهای پیام



منبع

نزدیکترین فضای فضایی بعدی که به زمین نزدیک می‌شود، «۲۰۲۳ DM» در چهارشنبه آینده خواهد بود. این سیارک با عرض 65 متر، در فاصله حدود 3.2 میلیون کیلومتری زمین قرار خواهد گرفت.

لازم به ذکر است که جای نگرانی وجود ندارد زیرا FV4 ۲۰۲۰ به هر حال ۲۴۰ هزار مایل دورتر است. بنابراین این سیارک خاص اصلاً خطری نخواهد داشت.

مناطقی که پیش‌بینی‌شده ۲۰۲۳ DW، از اقیانوس هند تا اقیانوس آرام و از غرب تا سواحل شرقی آمریکا امتداد دارند. سایر مناطق احتمالی، لس‌جلس، هاوایی و واشنگتن هستند. هر چند این ممکن است ترسناک باشد اما یک نسل از ما دورتر است.

چشم ها روی سیارک ها!

نقشه ناسا موسوم به «چشم‌ها روی سیارک‌ها»، یک روش روشی برای ردیابی سیارک‌هایی است که احتمال دارد در آینده نزدیک از کنار زمین بگذرند.

پهنای ۲۰۲۳ CM که ۱۹۰ متر است و بسیار زیاد می‌شود و نسبت به همتایان خود یک روز زودتر به سیاره ما نزدیک می‌شود. سیارک ۲۰۲۳ سانتی متر کمتر از چهار میلیون کیلومتر با سیاره ما فاصله خواهد داشت.

این برنامه نشان می دهد که پنج مورد از نزدیکی های احتمالی بعدی سیارک به زمین، با نزدیک شدن سیارک «FV4 ۲۰۲۰» طی سه روز آینده آغاز می شود. انتظار می‌رود این جرم با عرض ۳۰ متر، در فاصله ۶.۷ میلیون کیلومتری از کنار سیاره ما عبور کند.

بخوان  طرفداران از داستان «تاریک» به عنوان عنوان جدید فاینال فانتزی استقبال می کنند

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی میل، ناسا هشدار داد که یک سیارک ویران‌گر به اندازه «برج پیزا»(Tower of Pisa) ممکن است زمین در ۲۰ سال آینده به برخورد کند. این خبر تنها دو ماه پس از آن منتشر شد که یک سنگ فضای دیگر به بزرگی یک اتوبوس، چهارمین مورد نزدیکی به سیاره ما را ثبت کرد.

از سوی دیگر، ناسا فاش کرده است که احتمال برخورد سیارک «DW 2223» با 50 متر پهنا به زمین، در روز ولنتاین سال 2046، یک در 560 است. اگر این اتفاق بیفتد، آن را با «رویداد تونگوسکا» (رویداد Tunguska) که طی آن یک قطعه سنگ آسمانی بزرگ یا دنباله‌دار در 114 سال پیش به سیبری برخورد کرد، قابل مقایسه خواهد بود. این سیارک 100 فوتی باعث انفجار می‌شود که می‌تواند یک منطقه بزرگ شهری را نابود کند اما در جنگل فرود آمد و بیش از 80 میلیون درخت را از بین برد.

خبر خوب این است که ناسا همراه با پژوهشگران سراسر جهان، سیارک‌های در شرف را زیر نظر دارند و خبر بهتر است که بقیه مردم نیز می‌توانند با برنامه‌هایشان کار کنند.

ستاره‌شناسانی که می‌خواهند سنگ‌های فضایی را که طی هفته‌ها و ماه‌های آینده از کنار زمین می‌گذرند، زیر نظر داشته باشند، می‌توانند نقشه ناسا موسوم به «چشم‌ها روی سیارک‌ها» (Eyes on Asteroids) را دوباره بررسی کنند.

پس از آن در دو روز بعد، یک سنگ فضایی موسوم به «UQ1 ۲۰۱۸» با عرض ۱۴۲ متر از کنار زمین عبور خواهد کرد که ۴.۱ میلیون کیلومتر دورتر خواهد بود و «WH ۲۰۱۶» یک هفته بعد در روز یکشنبه از کنار زمین خواهد بود. خواهد گذشت.

بخوان  برگزاری حراجی برای فروش اسکلت دایناسور پذیرایی!