طرفداران از داستان «تاریک» به عنوان عنوان جدید فاینال فانتزی استقبال می کنند


طرفداران فاینال فانتزی در سئول صف می کشند تا آخرین نسخه بازی را بگیرند

طرفداران فاینال فانتزی در سئول صف می کشند تا آخرین نسخه بازی را بگیرند.

بازی جدید مورد انتظار در پرفروش‌ترین فرنچایز فاینال فانتزی روز پنجشنبه منتشر شد و طرفداران از گرافیک اکشن با مشخصات بالا و خط داستانی بزرگسالان استقبال کردند.

به گفته تحلیلگران، “Final Fantasy XVI”، جدیدترین عنوان از سری قدیمی ژاپنی، بر روی پلی استیشن 5 منتشر شد و انتظار می رود فروش کنسول سونی را افزایش دهد.

نائوکی یوشیدا، تهیه‌کننده، مگایت تلویزیونی آمریکایی «بازی تاج و تخت» را به عنوان الهام‌بخش این بازی، داستانی گسترده از هیولاهای جادویی که توسط جناح‌های متخاصم کنترل می‌شوند، ذکر کرده است.

دعواهای خشونت‌آمیز و صحنه‌های جنسی در کنار داستان‌های کلاسیک فرنچایز از جمله مأموریت‌هایی برای یافتن کریستال‌ها و پرنده‌های در حال دویدن بامزه که توسط شخصیت‌ها سوار شده‌اند، دیده می‌شود.

در توکیو، نائوتو نیشیموری 37 ساله، که در راه رفتن به محل کار خود توقف کرد تا نسخه ای از آن را بگیرد، گفت که در تمام بازی های این مجموعه نقش آفرینی تاثیرگذار بازی کرده است.

وقتی شنید که یوشیدا – که به خاطر احیای عنوان محبوب آنلاین Final Fantasy XIV مشهور است – برای تولید بازی جدید انتخاب شده بود، خوشحال شد.

او به AFP گفت: “من این را دیدم و امیدهایم برای این واقعاً افزایش یافت. من واقعاً مشتاقانه منتظر این بودم.”

یوان، دانش آموز 21 ساله ای که از ذکر نام خانوادگی خود امتناع کرد، گفت که توسط خط داستانی بازی که دارای “تاریکی” است که آن را “بی نظیر جذاب” می کند، جذب او شده است.

تحلیلگران معتقدند Final Fantasy XVI فروش کنسول پلی استیشن 5 سونی را افزایش می دهد.

تحلیلگران معتقدند Final Fantasy XVI فروش کنسول پلی استیشن 5 سونی را افزایش می دهد.

فاینال فانتزی یکی از پرفروش‌ترین فرنچایزهای بازی در جهان است که طبق گفته ناشر Square Enix، بیش از 173 میلیون نسخه در سراسر جهان فروخته شده است.

این کنسول در سال 1987 روی کنسول اصلی نینتندو عرضه شد، اما توسعه دهندگان یک دهه بعد به رقیب پلی استیشن روی آوردند و این فرنچایز طرفداران بسیار جدیدی را به ارمغان آورد.

این سری به دلیل اختراع مجدد خود با هر بازی مستقل، با نبردهای هیولاهای دوبعدی که طی دهه‌ها به گیم‌پلی مبارزاتی بلادرنگ تبدیل شده‌اند، مشهور است.

“شبه قرون وسطایی”

طرفداران سایر کشورها نیز برای دانلود عنوان یا خرید آن از فروشگاه ها عجله کردند.

در سئول، جو یانگ مین 23 ساله گفت که بازی باید موفقیت آمیز باشد زیرا “فرهنگ ژاپنی بسیار محبوب است و همچنین به این دلیل که فاینال فانتزی در حال حاضر پایگاه هوادارانی هاردکور دارد”.

دانیل احمد، مدیر تحقیقات شرکت تحلیل صنعت بازی Niko Partners، به خبرگزاری فرانسه گفت که انتشار روز پنجشنبه برای سونی یک موهبت خواهد بود.

دیدگاه نائوکی یوشیدا برای این بازی از سریال «بازی تاج و تخت» شبکه HBO الهام گرفته شده است.

دیدگاه نائوکی یوشیدا برای این بازی از سریال «بازی تاج و تخت» شبکه HBO الهام گرفته شده است.

پلی‌استیشن 5 این شرکت در نوامبر 2020 وارد بازار شد، اما در ابتدا به دلیل مشکلات زنجیره تامین، تا حدی به دلیل قرنطینه‌های ناشی از کووید در چین، به سختی به دست آمد.

احمد گفت: “ما انتظار داریم ترکیبی از افزایش عرضه برای PS5، بازخورد مثبت برای نسخه ی نمایشی Final Fantasy XVI، و انتشار اولین عنوان انحصاری شخص ثالث بزرگ برای کنسول باعث رشد فروش PS5 در ماه آینده شود.”

وب‌سایت متاکریتیک، که نظرات منتقدان را گردآوری می‌کند، به آن امتیاز ۸۸ درصد داد، که کمتر از ۹۶ درصدی است که «افسانه زلدا: اشک‌های پادشاهی»، آخرین نسخه پرفروش، از آن لذت می‌برد.

گیمرهای مشتاق بازی Final Fantasy XVI را در فروشگاهی در سئول بازی می کنند

گیمرهای مشتاق بازی Final Fantasy XVI را در فروشگاهی در سئول بازی می کنند.

سایت تخصصی Eurogamer به آن سه ستاره از پنج ستاره داد و «سیستم مبارزه هوشمند» را تحسین کرد اما از «سابون پرهیجان شبه قرون وسطایی، با برخی از بزرگ‌ترین باس‌ها و کسل‌کننده‌ترین بازی‌ها در تاریخ FF» انتقاد کرد.

بر خلاف عناوین قدیمی‌تر، که معمولاً فهرستی از شخصیت‌ها را نشان می‌دهند که در طول داستان قدرت و مهارت‌ها را به دست می‌آورند، Final Fantasy XVI یک قهرمان دارد به نام Clive.

صداپیشه این شخصیت، بن استار، به رادیو تایمز گفت که او واکنش نسبت به این نام را “دوست داشت”.

او گفت: «برای بسیاری از مردم، به ویژه مردم بریتانیا، نام کلایو لزوماً احساس قهرمانی ندارد.

© 2023 AFP

نقل قول: طرفداران داستان «تاریک» را به عنوان عنوان جدید فاینال فانتزی منتشر شده (2023، 22 ژوئن) که در 22 ژوئن 2023 بازیابی شده از

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. به غیر از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.





منبع

بخوان  الگوریتم جدید ریسک را به طور عادلانه توزیع می کند