وزارت کشاورزی آمریکا مجوز فروش مرغ آزمایشگاهی را صادر کرد

«جاش تتریک» (Josh Tetrick)، عامل اجرایی و یکی از بنیان‌گذاران شرکت «ایت جاست» (Eat Just) که شرکت مادر گود میت است، در بیانیه‌ای گفت: این خبر را اعلام می‌کنیم که ما اکنون می‌توانیم تولید و فروش گوشت را تولید کنیم. آمریکا انجام، لحظه مهمی برای شرکت، صنعت و سیستم غذایی ما به شماره می‌رود.

دو استارت‌آپ با دریافت اولین مجوز فروش آزمایشگاهی مرغ در آمریکا اعلام کرد که وزارت کشاورزی این کشور در یک تصمیم مهم، فروش مرغ کشت سلولی را تایید کرده است. این تایید، راه را برای مصرف‌کنندگان هموار می‌سازد تا آزمایشگاه مرغداری را امتحان کنند.

«وزارت کشاورزی آمریکا» (USDA)، ارزیابی‌های را برای شرکت‌های «گود میت» و «آپساید فودز» (Upside Foods) صادر کرده است. هر دو شرکت ماه‌ها پیش، از «سازمان غذا و داروی آمریکا» (FDA) مجوز دریافت کرده بودند و این سازمان گفته بود که مرغ در آزمایشگاه هر دو شرکت، برای مصرف انسان ایمن است.

علاوه بر این، استارت‌آپ‌ها باید مصرف‌کنندگان را متقاعد کنند تا گوشتی بخواهند که در آزمایشگاه پرورش داده می‌شود، نه گوشت تولید شده در آن.

با کاهش مصرف مصرف‌کنندگان به گوشت‌های گیاهی، سرمایه‌گذاران روی صنعت گوشت پرورشی سرمایه‌گذاری می‌کنند. گزارش‌ها حاکی از این هستند که شرکت ایت جاست تا به امروز، ۹۷۸.۵ میلیون دلار و آپساید فودز ۶۰۸.۴ میلیون دلار جمعآوری کرده‌اند.

شرکت «جوین بایولوژیکس» (Joinn Biologics) که شریک تولید گود میت است همچنین مجوز وزارت کشاورزی آمریکا را برای تولید این گوشت پرورشی دریافت می کند. به گفته این شرکت، «خوزه آندرس» (Jose Andres) سرآشپز اسپانیایی-آمریکایی، اولین سفارش فروش مرغ پرورشی گود میت را برای سرو آن در یک رستوران ناشناس در واشنگتن دی‌سی ارائه کرده است.

بخوان  پروژه های امیدبخشی که قرار است اکتشافات فضایی را متحول کنند

آپساید فودز نیز اولین سفارش خود را برای پرورش مرغی دریافت کرده است. «دومینیک کرن» (Dominique Crenn) سرآشپز فرانسوی، این محصول را در تعداد محدودی در رستوران خود در سن‌فرانسیسکو سرو خواهد کرد.

گود میت، مجوز فروش گوشت پرورشی خود را در سنگاپور دریافت کرده و این محصول را از دسامبر ۲۰۲۰ در مصرف مصرف کنندگان دریافت کرده است.

در نتیجه این تصمیم، وزارت کشاورزی آمریکا مانند کارخانه‌ها و کشتارگاه‌های سنتی فرآوری، گوشت‌های گوشتی را نیز بازرسی خواهد کرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از سیانبیسی، گوشتی که به عنوان کشت‌شده پرورش می‌یابد، از سلول‌ها یا آزمایشگاهی نیز می‌شود، با قرار دادن سلول‌های بنیادی به دست آمده از حیوانات یا حیوانات در محیطی ساخته می‌شود که سلول‌ها را تغذیه می‌کند و به آنها اجازه می‌دهد رشد کنند. سپس، این محیط در یک بیوراکتور قرار می‌گیرد تا از رشد سلول‌ها حمایت کند و محصول نهایی را بسازد که ظاهر و طعمی شبیه به گوشت سنتی دارد.

طرفداران گوشت پرورشی می‌گویند که این محصول نسبت به گوشت سالم‌تر و با محیط زیست سازگارتر است. به غیر از آمریکا، تنها سنگاپور مجوز فروش گوشت کشت سلولی را داده است.

گوشت مرغ تولید شده توسط آپساید فودز و گود میت در زمان فروش به مصرف مصرف، به عنوان «مرغ کشت سلولی» برچسب‌ها می‌شود.

اگر صنعت بالا بر چنین چیزی باشد، انتظارات از آن خواهد بود.

انتهای پیام



منبع

«اوما والتی» (Uma Valeti)، بنیان‌گذار و عامل آپساید فودز در بیانیه‌ای گفت: این اصل را تأیید می‌کند که ورود گوشت به میز ما را تغییر خواهد داد. این یک گام بزرگ به سمت آینده‌ای پایدارتر است که انتخاب و زندگی را حفظ می‌کند.

بخوان  خدمه ماموریت آنالوگ مریخ معرفی شدند

با داشتن پول نقد و بررسی یک نظارت، استارت‌آپ‌های گوشتی سلولی پیش از این که محصولاتشان به یک جریان اصلی تبدیل شوند، با تعداد زیادی روبه‌رو هستند. این شرکت‌ها در جستجو هستند تا بفهمند که چگونه بیوراکتورهایی با حجم کافی را برای دستیابی به علت ایجاد کننده‌ها تشخیص دهند. رسانه‌های گران‌قیمت‌ها و ورودی‌هایی که سلول‌ها را تغذیه می‌کنند، قیمت محصول نهایی را بسیار بالا می‌دارند.