خدمه ماموریت آنالوگ مریخ معرفی شدند

علیسا شانون، یک پرستار حرفه‌ای در «مرکز پزشکی دانشگاه کالیفرنیا، دیویس» (UC Davis Medical Center) است. او به از داده‌های دقیق برای استفاده از نتایج بیماری‌های بسیاری دارد.

کلی هستون، یک دانشمند و پژوهشگر با تجربه در زمینه توسعه مدل‌هایی از بیماری‌های انسانی است. پروژه‌های مبتکرانه بر روی سلول‌های بنیادی را سرپرستی کرده است که انواع سلول‌ها را برای درمان ناباروری، بیماری‌های بیماری‌های بیماری‌ها و اختلالات تخریب‌کننده عصبی به کار می‌گیرند.

خدمه ماموریت آنالوگ مریخ معرفی شدند

«تروِر کلارک» (Trevor Clark)، خدمه پشتیبان

این افراد از طریق فراخوان سال ۲۰۲۱ ناسا انتخاب شدند که برای متقاضیان منتشر شد. اسامی چهار خدمه اصلی و دو خدمه پشتیبان به شرح زیر است.

خدمه ماموریت آنالوگ مریخ معرفی شدند

کلارک، مدرک کارشناسی خود را در رشته مهندسی برق از «آکادمی نیروی هوایی آمریکا» (USAFA) دریافت کرد و پس از فارغ‌التحصیلی به عنوان افسر نیروی هوایی منصوب شد. او در حالی که هنوز به کار مشغول است، مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته مهندسی برق از «دانشگاه ایالتی کالیفرنیا در فرزنو» (فرزنو ایالت) دریافت کرد. کلارک با درجه سرگرد از نیروی هوایی آمریکا جدا شد.

جونز، مدرک کارشناسی خود را در رشته زیست‌شناسی مولکولی و سلولی از «دانشگاه اربانا-شمپین» (UIUC) و مدرک دکتری را در رشته پزشکی از دانشکده پزشکی دانشگاه ایلینوی جنوبی دریافت کرد. همچنین، او یک دوره رزیدنتی را در رشته پزشکی اورژانس در کالج پزشکی دانشگاه ایلینوی به پایان رساند.

«ناتان جونز» (ناتان جونز)، متخصص پزشکی

«گریس داگلاس» (گریس داگلاس)، پژوهشگر ارشد چاپیا گفت: این شبیه‌سازی به ما امکان می‌دهد تا عملکردهای شناختی و ساختاری را جمع‌آوری کند و اطلاعات بیشتری در مورد احتمالات احتمالی ماموریت‌های بلندمدت مریخ بر سلامت و عملکرد خدمه به دست بیاوریم داشته باشد. این اطلاعات در نهایت به ناسا کمک خواهد کرد تا تصمیمات آگاهانه را در مورد طراحی و برنامه ریزی یک عاملیت انسانی موفق به مریخ بگیرید.

خدمه ماموریت آنالوگ مریخ معرفی شدند

تصویری از زیستگاه خدمه در ماموریت CHAPEA

راس براکول، مهندس سازه و مدیر کارهای عمومی است. کار او بر زیرساخت، طراحی، عملیات و سرپرستی سازمانی ساختمانی دارد.

ناسا در حال بازگشت به ماه برای اکتشاف بلندمدت است. این آژانس فضایی قصد دارد از طریق مامور‌های «آرتمیس» (Artemis)، اولین زن و اولین شخص رنگین‌پوست را با استفاده از فناوری‌های نوآورانه روی ماه فرود بیاورد. درس‌های آموخته‌شده در ماه و اطراف آن و فعالیت‌هایی مانند مأموریت CHAPEA روی زمین، ناسا را ​​برای جهش بزرگ بعدی آماده می‌کنند که به مریخ فضانوردان را فرستادند.

هستون، مدرک کارشناسی خود را در رشته زیست شناسی یکپارچه و کارشناسی ارشد را در شاخه غدد درونریز از «دانشگاه کالیفرنیا، برکلی» (UC Berkeley) و مدرک دکتری در رشته علوم پزشکی از «دانشگاه کالیفرنیا، سانفرانسیسکو» (UCSF) و «دانشگاه» استنفورد»(Stanford University) به دست آورد. او در دانشگاه استنفورد، روش‌های حیوانی و سلولی را برای کشف نقایص بیولوژیکی مرتبط با ناباروری ترکیب کرد. پژوهش پسادکتری هستون در «دانشگاه هاروارد»(Harvard University) و «مؤسسه گلادستون»(Gladstone Institute) دانشگاه کالیفرنیا، سانفرانسیسکو، روی بیماری «اسکلروز جانبی آمیوتروفیک»(ALS) بود.

سالاریو، مدرک کارشناسی خود را در رشته فیلولوژی از «دانشگاه ترانسیلوانیا» (UniTBv) در رومانی، مدرک کارشناسی بیوشیمی را از «دانشگاه ایالتی مونتکلر» (MSU) و مدرک دکتری در رشته زیست‌پزشکی از «دانشگاه راتگرز» (دانشگاه راتگرز) کرد. همچنین، سالاریو یک فلوشیپ فوق دکتری را در «مرکز پژوهش پریون»(Prion Research Center) در «دانشگاه ایالتی کلرادو»(CSU) به پایان رساند.

ناتان جونز، یک پزشک متخصص در بیمارستان است. او در حال حاضر به عنوان پزشک اورژانس و مدیر فوریت‌های پزشکی در «بیمارستان اسپرینگفیلد مموریال»(Springfield Memorial Hospital) آمریکا کار می‌کند. همچنین، جونز دانشیار پزشکی اورژانس در «دانشکده پزشکی دانشگاه ایلینوی جنوبی»(SIU Medicine) است.

براکول، مدرک کارشناسی مهندسی عمران را از «موسسه فناوری جورجیا»(Georgia Tech) و کارشناسی ارشد علوم هوانوردی را از «موسسه فناوری کالیفرنیا»(Caltech) دریافت کرد. او گواهینامه‌های حرفه‌ای از «شورای ساختمان سبز آمریکا» (USGBC) و «موسسه زیرساخت‌های پایدار» (ISI) است و یک مدیر برنامه‌ریزی به شماره می‌رود.

«آنکا سلاریو» (Anca Selariu)، خدمه پشتیبان

پژوهشگران، چالش‌های یک عاملیت انسانی به مریخ را در این زیستگاه شبیه‌سازی خواهند کرد. از جمله منابع منابع، تجهیزات خرابی، تغییرات ارتباطی و سایر عوامل استرس زای محیطی.

«راس براکول» (راس براکول)، مهندس پرواز

«آلیسا شانون» (Alyssa Shannon)، مسئول علمی

خدمه ماموریت آنالوگ مریخ معرفی شدند

آنکا سالاریو، یک میکروبیولوژیست در «نیروی دریایی آمریکا» (USN) است. تجربه او شامل کشف و ساخت واکسن ویروس و همچنین، توسعه ژن‌درمانی برای بیماری «پریون» (Prion) و مدیریت تحقیقات تحقیقاتی بیماری‌های عفونی است.

خدمه ماموریت آنالوگ مریخ معرفی شدند

تروِر کلارک، مهندس ارشد در حوزه هوافضا و دفاع است. الگوهای اوریتم‌های ماشینی و شبکه‌های عصبی را برای افزایش قابلیت‌های سیستم‌های حسگر پیشرفته با هوش مصنوعی توسعه می‌دهد.

خدمه ماموریت آنالوگ مریخ معرفی شدند

شانون پیش از کسب مدرک کارشناسی در رشته پرستاری، به عنوان آموزگار مدرسه ابتدایی کار می‌. پس از کار کردن به عنوان یک پرستار تضمین‌شده در دورسنجی، مدرک کارشناسی ارشد خود را از دانشگاه کالیفرنیا، سانفرانسیسکو به عنوان پرستار بالینی قلب و مراقبت دریافت کرد.

ناسا چهار خدمه اصلی و دو خدمه پشتیبان را برای اولین ماموریت «آنالوگ» یک ساله این آژانس فضایی در یک زیستگاه شبیه سازی شده مریخ انتخاب کرده است.

خدمه ماموریت آنالوگ مریخ معرفی شدند

انتهای پیام



منبع

«کلی هستون» (Kelly Haston), فرمانده

به گزارش ایسنا و به نقل از ناسا، ماموریت «آنالوگ کاوش سلامت و عملکرد خدمه»(CHAPEA)، یک ماموریت زمینی است که ماه ژوئن در «مرکز فضای جانسون»(JSC) ناسا در هیوستون آغاز خواهد شد. این مأموریت، اولین مورد از سه‌سازی یک ساله سطح مریخ است که آن را طی می‌کند، خدمه در یک زیستگاه چاپ سه‌بعدی به مساحت ۱۷۰۰ متر مربع زندگی و کار خواهد کرد.

بخوان  امکان چاپ محافظت شده به ویندوز ۱۰ هم می‌آید