وزارت دفاع بریتانیا ChatGPT را به ربات‌های خود اضافه می‌کند


«وزارت دفاع بریتانیا» قصد دارد ChatGPT را به آدمک‌های رباتیک خود اضافه کند تا جنگ‌ها به صورت هوشمند هدایت شوند.

به گزارش ایسنا و به نقل از نیو اطلس، «وزارت دفاع بریتانیا» (MoD) قراردادی را با شرکت متخصص آموزش رزمی «4GD» برای اضافه کردن مدل‌های زبانی ChatGPT شرکت «OpenAI» به «اهداف رباتیک شبیه‌سازی جنگ» سیم‌استرایکر(SimStriker) منعقد کرده است.

بیشتر بخوانید:

سربازهای رباتیکی که گلوله شلیک می کنند و فریاد می زنند

با توسعه یافتن موشک‌ها، په‌پادها، ربات‌ها و حسگرهای راه دور، به راحتی می‌توانم تصور کنم که سربازان جدید همه وقت خود را در مقابل نمایشگرها می‌نشینند و هرگز با دشمنی با شخصی مواجه نمی‌شوند. در حقيقت، جنگ به اين هدف مي‌پردازد كه نيروهاي دريافتي و ويژه‌اي در محيط‌هاي شهري با حملات دشمن انجام مي‌دهند.

جنگی به آموزش تخصصی بسیار نیاز دارد زیرا یک سرباز معمولا در یک فضای بسیار ناآشنا و محدود، به تصمیم گیری طی چند ثانیه و اطلاعات اطلاعات ناقص فراخوانده می شود. این نه تنها به معنای تکمیل مأموریت، بلکه به معنای حفظ ایمنی گروه رزمی، جدا کردن دشمن از غیرنظامیان و گروگان‌ها و همچنین به دست آوردن آمار تلفات واقعی در مورد کسانی است که برای کمین کردن دراز کشیده می‌شوند.

این آموزش، برای تمرین مداوم در سناریوهای مختلف با درجات مختلف واقع‌گرایی متکی است تا تصمیم‌گیری‌های آگاهانه، به موضوعی پیرامون واکنش و حافظه تبدیل شود. این به نوبه خود معناست که محیط تمرین گاهی باید واقعا واقعی باشد.

ربات سیم‌استرایکر از سال ۲۰۲۰ در حال توسعه و سیستمی از حسگرها و موضوعاتی است که می‌شود. این امکانات تا به امروز توسط تیپ ۱۶ نیروی هوایی ارتش بریتانیا در کولچستر و همچنین تیپ هوایی، پلیس اسکس و پلیس وزارت دفاع از کشور مورد استفاده قرار گرفته است.

بخوان  رونمایی از اولین هواپیمای هیدروژنی عمودپرواز جهان

ربات‌های سیم‌استرایکر شبیه به آدمک‌های خیاطی با فناوری پیشرفته هستند اما آنها موتورها و حسگرهای ضربه را برای دقت و میزان شلیک سربازان به کار می‌گیرند. علاوه بر این، آنها می‌توانند حرکت، نور و صدا را تشخیص دهند. همچنین، این ربات‌ها می‌توانند به صورت شفاهی پاسخ دهند، خطر را به صدا درآورند و خود را با سلاح‌های کشنده به شلیک‌های غیر فعال کنند.

وزارت دفاع بریتانیا ChatGPT را به ربات‌های خود اضافه می‌کند

تا اینجا همه چیز بسیار واقع‌بینانه است اما وزارت دفاع بریتانیا می‌خواهد با بخشی از وزارت دفاع بریتانیا موسوم به «شتاب‌دهنده دفاعی و امنیتی» (DASA)، سیستم ChatGPT را اضافه کند تا با ارائه امکان گفت‌وگوهای مصنوعی، همه چیز واقعی‌تر شود. بدین ترتیب، جلسات آموزشی می‌توانند متفاوت‌تر باشند، پویاتر و همه‌جانبه‌تر باشند، و همچنین، به‌ترتیب از سناری‌های سفارشی‌سازی‌شده را به سرپرستان آموزشی ارائه‌دهنده بپردازند.

«جیمز کرولی» (James Crowley) مدیر توسعه کسب و کار و کار در شرکت 4GD گفت: ما در مورد جدیدترین مرحله توسعه سیم‌استرایکر هیجان‌زده هستیم. این اعطای قرارداد از طرف شتاب‌آوری دفاعی و امنیتی، گواه این است که ما در ارتباط با شرکای صنعتی خود، همچنان به تطبیق راه‌حل‌هایی برای دستیابی به بهترین نتایج آموزشی ادامه می‌دهیم. پروژه «اسمارت‌فسیلیتی» (SmartFacility) پرچمدار شرکت ما برای ایجاد واقع‌گرایی به شبیه‌سازی‌های آموزش نظامی است و از هوش مصنوعی استفاده می‌کند، بعد از ساختن دیگر واقعیت‌ها به سناریوهای جنگ شهری اضافه می‌شود.

انتهای پیام



منبع