رکورد جدید خورشید مصنوعی چین

در حال حاضر، طراحی مهندسی راکتور آزمایشی مهندسی همجوشی آینده چین(CFETR) که به عنوان نسل بعدی خورشید مصنوعی می‌شود، با هدف ساخت اولین راکتور نمایشی همجوشی در جهان تکمیل شده است.

این موفقیت که از بیش از 100 هزار شات به دست آمد، رکورد جهانی 101 ثانیه را به ثبت رساند که توسط توکاماک ابررسانای تجربی پیشرفته در سال 2017 ثبت شد، بسیار بهبود بخشید.

خورشید مصنوعی چین در ماموریت دستیابی به انرژی همجوشی به رکورد تاریخ دست یافته است.

به گزارش ایسنا و به نقل از چینادیلی، توکام ابررسانای تجربی پیشرفته(EAST) یا خورشید مصنوعی چینی اخیراً به عملیات پلاسمای محصور بالا در حالت پایدار به مدت ۴۰۳ نقطه دست یافت که گامی کلیدی به سوی توسعه یک راکتور همجوشی است.

«سنگ یونتائو» مدیر مؤسسه فیزیک پلاسما تحت آکادمی علوم چین در مصاحبه‌ای به شینهوا گفت که مهم ترین عامل این پیشرفت در حالت محصور شدن بالا نهفته است.

سوخت‌های فسیلی مانند زغال‌سنگ، نفت و گاز طبیعی که عرضه محدودی دارند و بر روی آن تأثیر می‌گذارند، «خورشید مصنوعی» به مواد خامی نیاز دارد که تقریباً نامحدود است. انرژی همجوشی ایمان‌تر و تمیزتر در نظر گرفته می‌شود و بنابراین «انرژی نهایی» ایده آل‌تری برای آینده بشریت است.

انتهای پیام



منبع

از زمان بهره برداری از آن در سال ۲۰۰۶، توکامک ابررسانای پیشرفته طراحی و توسعه تجربی توسط چین یک سکوی آزمایشی برای تحقیقات چینی و بین‌المللی برای انجام آزمایش‌ها و تحقیقات مرتبط با همجوشی بوده است.

هدف نهایی توکاماک ابررسانای تجربی پیشرفته در مؤسسه فیزیک پلاسما تحت آکادمی علوم چین(ASIPP) در هفی(Hefei)، ایجاد همجوشی هسته‌ای مانند خورشید با استفاده از مواد فراوان در دریا برای ارائه یک جریان ثابت از انرژی پاک است.

بخوان  شکایت کاربران از Google Photos به دلیل تخریب عکس‌هایشان

وی گفت که دما و چگالی ذرات در طول عملیات پلاسمای محصور بالا به میزان زیادی افزایش یافته است که این امر پایه‌ای برای بهبود راندمان تولید برق نیروگاه‌های همجوشی آینده و کاهش تولید می‌کند.