تجارت‌سازی بزرگترین باتری آهن-کروم جهان توسط چین

در اوایل سال ۲۰۲۱، ۲۶ درصد از کل تولید برق چین و تقریباً ۴۰ درصد از توان نصب شده آن از منابع انرژی ۲۰۲ تامین می‌شود که تا سال ۲۰۲۱ به ۲۹.۴ درصد از کل تولید برق این کشور افزایش یافت.

وی افزود: ذخیره انرژی به وسیله این باتری جدید، پایه و پایه مهمی برای ساختن یک سیستم قدرت جدید در چین است.

آیا چین تا سال ۲۰۶۰ کربنخنثی می شود؟

۶۰۰۰ کیلووات‌ساعت برق در ۶ ساعت

گزارش چاینادیلی می‌کند که چین ذخیره‌سازی‌شده پمپ هیدرولیک یا هیدروپمپ، پرتقاضاترین و رایج‌ترین فناوری در حال حاضر است، اما نمی‌توانی استفاده از آن را برای ذخیره انرژی به طور کامل برآورد کند.

در کشور چین هم اکنون بزرگترین محل نصب شده برای نیروگاه‌های آبی، خورشیدی و بادی را داراست.

سازمان ملی انرژی چین گزارش داده است که با کمترین زمان ذخیره انرژی 2.1 ساعت در سال گذشته، کل پروژه های ذخیره سازی انرژی جدید به 8.7 میلیون کیلووات رسیده است که نسبت به پایان سال 2021 بیش از 110 درصد افزایش یافته است. است.

پیشبینی می‌شود که انرژی‌های تجدیدپذیر تا سال ۲۰۲۵ حدود ۳۶ درصد از کل تولید برق چین را به خود اختصاص دهند که مطابق با وعده چین برای دستیابی به خنثی سازی تولید کربن تا سال ۲۰۶۰ است.

به جی گفته‌ان‌وی این ذخیره‌شده انرژی جدید، واکنش سریع، پیکربندی ساختار ساز و دوره‌های ساخت و کوتاه را فراهم می‌کند.

بیانیه شرکت سازنده می‌گوید که باتری‌های جریان‌های کروم را می‌توان با استفاده از منابع انرژی انرژی مانند انرژی باد و خورشید شارژ کرد و در مصرف انرژی بالا مصرف کرد.

بخوان  پرتاب جدیدترین ماهواره GPS توسط اسپیسایکس

بر اساس گزارش دولتی CGTN، آزمایش پروژه اولیه نمایش ذخیره انرژی برق رسانه جریان-کروم در ماه فوریه انجام شده است.

کمیسیون توسعه و اصلاحات ملی در چین در سال‌های اخیر، چندین مورد را برای ایجاد اشکال جدید ذخیره‌سازی انرژی معرفی کرده است.

بر اساس گزارش رسانه دولتی چاینا دیلی، این پروژه تحت مدیریت شرکت دولتی State Power Investment Corp از ۳۴ مجموعه باتری بومی موسوم به «Ronghe ۱» و چهار مجموعه مخزن ذخیره‌سازی تشکیل شده است که آن را به بزرگترین نوع خود در جهان تبدیل می‌کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، اولین نیروگاه ذخیره انرژی توسط باتری آهن-کروم در سطح مگاوات در چین در حال تکمیل شدن است و قرار است تجاری شود.

انتهای پیام



منبع

چین بزرگترین باتری آهن-کروم جهان را برای استفاده تجاری به خدمت گرفته است، یک باتری که می‌توان ۶۰۰۰ کیلووات‌ساعت را به مدت شش ساعت ذخیره کرد.

در سال 2019، 26 درصد از منابع تولید برق چین را در مقایسه با 17 درصد در ایالات متحده تأمین‌کننده و مابقی انرژی از نیروگاه‌های زغال سنگ تولید کردند.

توسعه فناوری ذخیره انرژی جدید، یکی از تلخی است که چین برای تسریع دوران دور خود را به سوی انرژی پاک و سبز انجام می دهد و نه تنها از انرژی پاک می کند، بلکه مصرفی برق را در ساعات اوج مصرف نیز پشتیبانی می کند.

لین بوکی، رئیس موسسه مطالعات سیاست انرژی چین می‌گوید: تولید برق از انرژی‌های انرژی‌پذیر مانند و خورشید می‌تواند به دلیل تغییرات طبیعی غیرمتناوب باشد و اینجاست که فرصت‌ها برای ذخیره انرژی جدید وجود دارد.

بخوان  رقیب Adobe به روز رسانی بزرگی را برای مجموعه خلاق راه اندازی کرد

به گفته لیو یافانگ، نماینده سازمان ملی انرژی چین، ذخیره انرژی‌سازی جدید می‌توان مکمل ذخیره‌سازی پمپ هیدرولیک شده و آسیب‌پذیری ناشی از نوسانات بالا و غیرقابل‌پیش‌بینی باشد.

لی جیانوی، مهندس ارشد این پروژه می‌گوید: ایستگاه‌های بزرگ ذخیره‌سازی انرژی می‌تواند با مدیریت مصرف و تعدیل تناوب برای سیستم قدرت، عملکرد پایدار شبکه رای‌دهنده، زیرا مصرف برق در ساعات کم‌مصرف قیمت نسبتاً پایین‌تری دارد.

این باتری به ویژگی‌های شیمیایی یوون‌های آهن و کروم موجود در الکترولیت خود می‌تواند ۶۰۰۰ کیلووات برق را به مدت شش ساعت ذخیره کند.